אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המכוניות של 2010: מי ירוויחו מהרפורמות בענף הרכב בשנה הבאה

המכוניות של 2010: מי ירוויחו מהרפורמות בענף הרכב בשנה הבאה

פתיחת היבוא המקביל, עידוד השמירה על איכות הסביבה וכניסת המנועים הקטנים עתידים לטרוף את הקלפים מחדש בענף הרכב. "כלכליסט" מציג כמה דגמים שיפרצו דרך בזכות שינויי המגמה בענף

08.06.2009, 08:37 | תומר הדר

שנת 2010 אמורה להיות שנה מכרעת מבחינת שוק הרכב הישראלי. אמנם התואר "שנה מכרעת" הוצמד בעבר לשנים רבות, בעיקר עקב שינויים רגולטוריים שונים; אך השנה הבאה, כך נדמה, עתידה להיות המכרעת מכולן.

מדובר בשנה שבה יתאפשר יבוא מקביל של מכוניות - החלטה שעתידה לפתוח את שוק כלי הרכב לאפשרויות חדשות. נוסף על כך יבוטל שווי השימוש לטובת חישוב מס המבוסס על שיעור ממחירו של המכונית, כך שמחיריהן של המכוניות ייגזרו בין השאר משיעור הזיהום שמנועיהן פולטים. גם המכוניות שיגיעו לישראל בשנה הבאה עתידות בחלקן להיות שונות מהמכוניות שאליהן הורגלנו. עוד ועוד יצרני מכוניות מאמצים מנועים קטנים בעלי מגדשי טורבו לטובת איכות הסביבה, כמו גם תיבות הילוכים מתקדמות שנועדו להפחית את מידת זיהום האוויר.

לא מדובר במציאות רחוקה. נותרו חודשים בודדים עד שיגיעו הדגמים החדשים לישראל, חלקם עוד השנה. "כלכליסט" סוקר כמה דגמים העתידים להשפיע על שוק הרכב בשנה הבאה.

 

סיאט אקסאו: החלופה לסדאן

 

הייצור של A4 הקודמת הופסק באופן רשמי בשנה שעברה, אבל רק במפעלי אאודי בגרמניה. הלכה למעשה המשיך הייצור של A4 במלוא הקיטור בספרד, כשהוא נושא את סמלה של סיאט. שם המכונית אקסאו. כמקובל בקונצרן פולקסווגן־אאודי, רוב המכלולים שמותקנים באקסאו מוכרים היטב ממכוניות הקונצרן. המנוע הבסיסי של אקסאו בנפח של 1.6 ליטרים ומפיק 102 כוחות סוס. במשך שנים רבות הוא היה תחת מכסה המנוע של גולף, והמנוע הבכיר, בנפח 1.8 ליטרים שמצויד גם במגדש טורבו, מוכר היטב ללקוחות פולקסווגן ואאודי.

סיאט אקסאו סיאט אקסאו סיאט אקסאו

 

עבור צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן שהצהירה על כוונותיה להחיות את מכירות סיאט בישראל לאחר כמה שנים של בצורת, אמורה אקסאו לסתום חור גדול במערך הדגמים של סיאט. זו נמנעה במשך תקופה ארוכה מייצור של מכוניות סדאן משפחתיות, שמועדפות על הלקוח הישראל.

 

סובארו לגאסי: שינוי התדמית העממית

 

הדור הראשון של סובארו לגאסי, שהוצג בשנת 1989, הציע מערכת הנעה כפולה וגרסת סטיישן מרווחת. לגאסי החדשה שהוצגה בתערוכת דטרויט ועתידה להגיע לארץ בשנה הבאה מנסה להתנער מהתדמית העממית שדבקה בקודמותיה באמצעות שדרוג רמות האבזור והגודל. היצע המנועים שהוצג עד כה כולל מנועי בנזין בנפח 2.5 ו־3.6 ליטרים ומערכת הנעה כפולה, גרסאות סטיישן וגם גרסה מוגבהת לנסיעה בשטח.

 

לגאסי תגיע לארץ כנראה מצוידת במנועי בנזין בנפח 2.0 ליטרים, שיותקנו בגרסה האירופית. יפנאוטו, יבואנית סובארו, אמורה להרוויח מפתיחת שוק הרכב ליבוא של מכוניות יפניות המורכבות בארה"ב, והודיעה שתשקול לייבא את לגאסי ממפעלי סובארו שבאינדיאנה.

 

אופל אסטרה: ההזדמנות להיות שונה

 

שנת 2009 אינה שנה קלה לחברת אופל. חלק מהחברה הגרמנית צפוי להימכר לחברת מגנה האמריקאית. עוד לפני כן הודיעה אופל על חשיפת הדור הרביעי של אסטרה. אסטרה החדשה, שמבוססת על פלטפורמה משותפת לשברולט קרוז, תוצע בכמה מנועי בנזין וטורבו דיזל. המעניין מביניהם מפיק 140 כוחות סוס מנפח צנוע של 1.4 ליטרים, ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שש מהירויות. כנהוג במכוניות רבות שהוצגו באחרונה, גם אסטרה מצוידת בשפע של אביזרי בטיחות הכוללים מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב.

אופל אסטרה אופל אסטרה אופל אסטרה

 

עקב היחלשותם הצפויה של ציי הרכב, והעובדה שאסטרה תזכה בהטבות מסוימות בזכות מנועי הטורבו הנקיים, יהיה מדובר בהזדמנות מעניינת ללקוחות שאינם מעוניינים בדגם שנפוץ בחברות ליסינג.

 

פולקסווגן פולו: בזכות המנוע הנקי

 

רוב יצרניות הרכב האירופיות, כבר הציגו את מכוניות הסופר־מיני שעתידות להובילן לעשור הבא. לעומתן בחרה פולקסווגן להציג את פולו רק לאחרונה.

פולקסווגן פולו פולקסווגן פולו פולקסווגן פולו

מדובר במכונית סופר־מיני שחולקת שלדה עם סיאט איביזה החדשה. אך הפרט המעניין ביותר בפולו, בדומה לאסטרה, הוא המנוע: מדובר במנוע טורבו קטן בנפח של 1.2 ליטרים בלבד, שמפיק 105 כוחות סוס - הספק דומה לזה של מאזדה 3 משפחתית, שעושה זאת באמצעות מגדש טורבו, ופולט רק 129 גרם של פחמן דו־חמצני לקילומטר.

מחיריהן של רוב מכוניות הסופר־מיני גבוהים וקרובים לאלה של אחיותיהן המשפחתיות. אך מכוניות סופר־מיני בעלות מנועים נקיים צפויות להטבות שיבדלו את מחיריהן ממחירי האחיות הגדולות, ואולי סוף סוף יביאו לעליית מכירות בסגמנט שתופס את רוב המכירות בשוק המכוניות באירופה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות