אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לאחר 8 שנים: העובדים הישראלים של  TWA לשעבר יקבלו 15% מתביעתם צילום: בלומברג

לאחר 8 שנים: העובדים הישראלים של TWA לשעבר יקבלו 15% מתביעתם

סך הפיצויים שהגיעו לעובדים הוא 50 מיליון שקל, אולם בקופת הפירוק נשארו כיום כ-8.5 מיליון שקל, שרובו ככולו נועד לתשלום לעובדים

08.06.2009, 18:13 | מארק שון
8 שנים מאז נכנסה חברת התעופה האמריקאית TWA לבעיות פיננסיות ולהליכי פירוק בישראל, הודיעו היום (ב') מפרקי החברה, עוה"ד אבי שרף וחנן דורון, כי העובדים הישראליים יקבלו 14%-15% מתביעות החוב שהם הגישו בעבר.

סך הפיצויים שהגיעו לעובדים הוא 50 מיליון שקל, אולם בקופת הפירוק נשארו כיום כ-8.5 מיליון שקל, שרובו ככולו נועד לתשלום לעובדים. 

ל-TWA היה סניף בישראל, והיא הפעילה טיסות אל על לישראל וממנה. החברה, שהעסיקה כ-100 עובדים בארץ, נמצאת מאז מרץ 2001 בהליכי פירוק בישראל. במקביל להליך הפירוק המקומי, החברה ניהלה הליכי חדלות פרעון בבית המשפט לפשיטת רגל בדלוור שבארה"ב, ומרבית הפעילות שלה נמכרה ב-2001 לחברת אמריקן איירליינס.

אמריקן איירליינס הודיעה באותה שנה כי אין בכוונתה להפעיל את הסניף הישראלי, ועובדי החברה בישראל פנו לבית המשפט בטענה כי ההליך בארה"ב גרם לקיפוח והפליה חמורים שלהם, לעומת הרוב המוחלט של עובדי החברה בארה"ב ובסניפים נוספים בעולם.

המפרקים כותבים במסגרת הדו"ח שהגישו היום לביהמ"ש, כי אלמלא הליך הפירוק המקומי, אותם עובדים היו מקבלים 0.25% בלבד ממה שמגיע להם. "מדובר בהליך שהיטיב משמעותית עם עובדי החברה", כותבים המפרקים, "ויש בו כדי לתקן במידה מסוימת את הפלייתם".

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
8 שנים ממתינים לצדק שיעשה ונאלצים להסתפק בפירורים.
עובדי TWA אזרחים מהשורה, שומרי חוק שמילאו את כל חובותיהם האזרחיות, ותק ממוצע של 30 שנה. עובדים מסורים בחברה שנדרש בה לעבוד בלילות, שבתות וחגים. ביום סגריר כשביקשו סעד מהרשויות שבשביל זה הם שם הפנו להם עורף. בתקופת אבטלה גואה סיכוייו של אדם בן חמישים פלוס להשיג עבודה קלושים למדי. אנשים שהיו רגילים לעבוד הפכו למובטלים שלא יכולים לפרנס את משפחותיהם. מה עושות הרשויות? שר האוצר מרחיק מהם את גיל הפנסיה. ביטוח לאומי מסרב לשלם אך לא מוותר על המשך התשלומים השוטפים למוסד. ההסתדרות לא נלחמת. בתי המשפט גוררים רגליים, יש להם זמן. 15% אחרי 8 שנים זה לעג לרש.
19.06.09
4.
ההסתדרות,משענת קנה רצוץ
עובדים מאוגדים בחוזה קיבוצי ששילמו במשך עשרות שנים מאות אלפי שקלים לאיגוד האמור לייצג אותם בעת משבר נופנפו ע"י בכירי ההסתדרות כיתוש טרדן. למעלה משבעים עובדים הושלכו לרחוב מהיום למחר שהם עדיין לא ראו פרוטה מהכספים המגיעים להם על פי חוק,אפילו דמי הקדימה וביטוח לאומי לא שולמו עדיין. ממשלת ישראל,ממשלה רופסת שאינה מעמידה את טובת אזרחיה משלמי המיסים מפחד מה יאמר הגביר האמריקאי אבל התעלמות ההסתדרות מעובדים מאוגדים מזה עשרות שנים מעוררת את השאלה האם חברות עם מספר מועט של עובדים מהווים נטל על האדון היו"ר ,בטוחני עם היו אלו עובדי אל על או חברת חשמל היה היו"ר מתייצב מול כל מיקרופון מספר על העוול שנעשה ומאיים בשביתה כללית של המשק. אבל מהם 70 עובדים רובם ככולם בשנות החמישים המאוחרות ,איזה תועלת פוליטית יביאו ליו"ר הנכבד,הוא הרי עסוק הרבה יותר בעינייני קואליציה ,דברים ברומו של עולם ואותם שבעים עובדים ובני משפחתם מהווים פשוט מטרד לא נעים. בושה לממשלת ישראל לשר התחבורה הנותן לAA להרוויח מליונים במדינה שאת אזרחיה זרקה לרחוב מבלי להניד עפעף, אבל מי שיזכר לדראון הם אנשי ההסתדרות,שבעים איש פשוט לא מעניים אותם.
מוסיף  |  09.06.09
1.
במדינה מתוקנת הדבר לא היה קורה לעולם
ממשלת צרפת הודיעה יום לאחר הרכישה לAA שלא יטרחו להמריא לכיוון צרפת עד שלא יסכמו את תנאי פרישת עובדי TWA בצרפת,החברה הרוכשת סיכמה את תנאי הפצויים לעובדים בצרפת תוך יומיים. פה,שמונה שנים לאחר שהופלו ע"י AA בצורה כה בוטה שבאה לבטוי בפסק דין חד משמעי של הגב,ורדה אלשייך שופטת המחוזי עדיין החברה האמרקאית שהפנת עורף לעובדים שממוצע הוותק שלהם היה כ-30 שנה עושה הון ע"י CODE SHARE עם חברות אחרות,שם החברה מופיע על לוח הטיסות הנכנסות וממשלת ישראל הרופסת אינה מוציאה ולו מחאה קלושה אחת. AA שילמה לכל אני חוזר לכל עובדי TWA לשעבר בכל העולם את מלוא הסכומים המגיעים להם על פי חוזה העבודה המקומי,בכל העולם מלבד במקום אחד,כן ניחשתם נכון במדינת ישראל. עובדי TWA לשעבר הופקרו לא רק ע"י החברה הרוכשת.הפ הופקרו ע"י ממשלתם ומעל כולם ע"י ההסתדרות בה היו חברים,שילמו מיסים והיו מאוגדים בחוזה קיבוצי. בושה אמרנו כבר. אני מקווה שתגובתי תאושר לפירסום.
עובד לשעבר  |  08.06.09