אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: לובינסקי תצייד את התע"א באלפי מכוניות

בלעדי: לובינסקי תצייד את התע"א באלפי מכוניות

חברת הליסינג שבבעלותה, פריים ליס, תחליף את אלבר ואוויס ותעביר בשלב ראשון כ-1,000 מכוניות. שווי העסקה נאמד בכ-100 מיליון שקל ל-3 שנים

09.06.2009, 10:14 | ליאור גוטמן

חברת הליסינג פריים ליס, שבבעלות דוד לובינסקי, זכתה במכרז הליסינג של התעשייה האווירית. כך נודע ל"כלכליסט".

מדובר במכרז הליסינג הגדול ביותר שפורסם השנה, במסגרתו ניסו ראשי תע"א לגייס מספר ספקים למתן שירותי תפעול לרכב צמוד, עבור צי רכב שמונה כ-3,000 מכוניות. פריים ליס תחליף את החברות אלבר ואוויס, שמשמשות כספקי הליסינג הנוכחיים של התע"א.

עוד נודע ל"כלכליסט", כי בשלב הראשון תעביר פריים ליס כאלף מכוניות, אולם לא מן הנמנע שבעתיד היא תעביר לתע"א מכוניות נוספות. שווי העסקה נאמד בכ-100 מיליון שקל, לתקופה של שלוש שנים.

קרב התע"א בחברות הליסינג

מכרז הליסינג המקורי של התעשייה האווירית יצא לדרכו לפני כשלושה חודשים, אולם תוצאותיו הצביעו על כשלון. הסיבה: ראשי התעשייה האווירית קיוו לקבל תמחור דומה לזה שהתקבל שלוש שנים קודם לכן, עת נחתמה העסקה עם אלבר ואוויס, אולם משבר האשראי של חברות הליסינג חייב אותן לייקר משמעותית את מחירי החכירה.

בכירים בענף אף מסרו ל"כלכליסט", שחלק מחברות הליסינג הגדולות נקטו בצעד של "שביתה איטלקית" מול התע"א, כלומר ייקרו בכוונה את הצעות התמחור של צי הרכב, במטרה להשיג תנאי תשלום טובים יותר.

לאחר שנוכחו ראשי תע"א לדעת, שרק שתי חברות ליסינג ניגשו למכרז, הוא בוטל, והליך גיוס ספק הליסינג נעשה במסגרת סדרת פגישות אישיות.

יצויין, שמשבר האשראי בשוק והתייקרות מחירי החכירה כבר הביאו לביטול מספר מכרזי ליסינג בשנה האחרונה, לרבות המכרזים של צה"ל, משטרת ישראל ומינהל הרכב הממשלתי.

מפריים ליס סירבו להתייחס לידיעה.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
"מהנדס הרכב"
ל"מהנדס הרכב" , הבלוף שמתאר מכונית יפנית כאמינה ומכונית אירופאית ובמיוחד צרפתית כלא אמינה התגלה כבר מזמן. האמת היא , כי אין השוואה בין איכות ונוחות נסיעה בין רכב אירופאי , בודאי סיטרואן , ולכל רכב יפני - בודאי מזדה . כמי שהחזיק ברשותו שש מכוניות סיטרואן , ושתי מכונית פז'ו אני יכול להעיד על איכותן אין הבדל משמעותי באמינות. גם אם אחזקה של רכב זה או אחר יקרה יותר , ברוב המקרים ההנאה מהנהיגה הופכת את המחיר לשולי.
אריה , שרון  |  17.06.09
לכל התגובות