אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מתכננים לרכוש מכונית? במידרוג סבורים שאולי כדאי לכם להמתין צילום: עמית שעל

מתכננים לרכוש מכונית? במידרוג סבורים שאולי כדאי לכם להמתין

לפי חברת הדירוג, רפורמת המיסוי הירוק ושינוי שיטת שווי השימוש יובילו בסופו של דבר לירידת מחירי המכוניות

10.06.2009, 12:27 | ליאור גוטמן

החלת המיסוי הירוק על ענף הרכב ושינוי שיטת חישוב שווי השימוש יובילו לירידת מחירי המכוניות - כך קובעת היום (ד) חברת דירוג האשראי מידרוג.

בתשקיף שחובר על ידי אנליסט מידרוג זיו פרנקל נכתב שרפורמת המיסוי הירוק על ענף הרכב, שיצאה לדרכה לפני יומיים, תוביל בטווח המיידי לזינוק בביקוש למכוניות חדשות. הסיבה: כמה מהדגמים צפויים להתייקר בתחילת אוגוסט, ורכישה מיידית עשויה לחסוך ללקוח אלפי שקלים.

עוד מעריכה מדרוג שיבואני הרכב ינצלו את תקופת ההמתנה עד אוגוסט, וייצאו בשלל מבצעי מכירות שנועדו להיפטר מעודפי מלאי שהצטברו מתחילת 2008.

בטווח הקרוב מעריכה מידרוג שהרפורמה האמורה תוביל לעלייה בשווי צי הרכב שבבעלות חברות הליסינג. כמו כן צפוי שינוי בתמהיל המכוניות שנמכרות בישראל והביקוש למכוניות ידידותיות לסביבה יעלה.

במידרוג מציינים ששיטת חישוב שווי השימוש הליניארית (אחוז קבוע ממחיר הרכב, ל"ג), ששיעורה נקבע על 2.75% ממחיר הרכב החל מינואר 2011, התקבלה בהפתעה, מאחר שהשוק ציפה לשווי שימוש שינוע בין 2% ל-2.25%. 

השפעה נוספת בטווח ארוך, לפי מידרוג, היא שבמידה שיבואני רכב ירצו לשמר את נתח השוק בחברות הליסינג, הם ייאלצו להוריד את מחירי המכוניות הפופולריות בציי רכב. כך לדוגמה, על פי השיטה הנהוגה כיום, אדם שמקבל רכב מקבוצת שווי השימוש השנייה (מאזדה 3) אמור לשלם בתחילת 2011 כ-2,500 שקל. כדי לשמור על אותה רמת שווי שימוש חודשי , מעריכים במידרוג, יצטרך מחירה של מאזדה 3 לרדת לכ-90 אלף שקל, לעומת 114 אלף שקל כיום. הסיבה: 2.75% מ-90 אלף שקל יביאו את העובד לשלם כ-2,500 שקל.

מידרוג מדרגת את חברות הליסינג שלמה SIXT, אלבר ואוויס, המחזיקות יחדיו צי רכב של כ-120 אלף מכוניות, יותר מ-60% מסך צי הליסינג במדינת ישראל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



28 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה