אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: טבעוף יחזור בקרוב למדפים צילום: שלומי ארביב

בלעדי: טבעוף יחזור בקרוב למדפים

זוגלובק, שרכשה את המותג לפני שבועיים ב־5 מיליון שקל, עתידה להפיץ אותו ברשתות השיווק בחודשיים הקרובים. בחלק מהרשתות יוצבו מקררים ייעודיים וממותגים

16.06.2009, 09:23 | אורנה יפת

מותג העוף ללא אנטיביוטיקה טבעוף יחזור למדפי רשתות השיווק בעוד חודשיים, כך נודע ל"כלכליסט". זוגלובק, שרכשה באחרונה את הסימן המסחרי טבעוף תמורת 5 מיליון שקל, הודיעה על כך לרשתות הקמעונאיות.

המחסור במוצרי טבעוף החל כבר במרץ 2009, בעקבות הפסקת הפעילות של משחטת עוף העמק שהיתה שותפה בייצור המותג עם איש העסקים אמנון אריאלי; מאז הלך המחסור וגבר עד שהמוצרים נעלמו מהמדף. אלי זוגלובק מסר בתגובה כי המוצרים יושקו מחדש מאמצע אוגוסט.

בכמה מרשתות השיווק תציב זוגלובק מקררים ייעודיים וממותגים של טבעוף. הצבת המקררים תתבצע לפי שיקולים שונים, בהם אוכלוסיית היעד שעתידה לרכוש את המותג, שנחשב ליקר יחסית, המיקום בסניפים והמחיר שתידרש זוגלובק לשלם עבור הצבתם. בעבר שווק המותג בכ־400 נקודות מכירה, כאשר ב־89 מתוכן הוצבו מקררים עצמאיים.

זוגלובק מתכננת להחזיר את רוב המוצרים ששווקו בעבר תחת המותג, בהם כרעיים, שוקיים, עוף שלם, שניצל, פרגית, פילה, ירכיים ועוד. בעבר נמכרו מוצרי המותג במחיר הגבוה בכ־30% מעוף רגיל.

בענף סבורים שהחברה התקשרה עם מגדלי עופות לצורך גידול עוף ללא אנטיביוטיקה וזרזי גידול עוד לפני שזכתה במותג, שכן גידול של עופות כאלה מצריך התארגנות ממושכת, וזוגלובק מחזירה את המותג לשוק זמן קצר יחסית לאחר שרכשה אותו.

בעבר שווק טבעוף ברבוע כחול, בשופרסל ובנקודות פרטיות באמצעות חברת תנובה. גם תנובה התחרתה על הסימן המסחרי, אך הפסידה לזוגלובק, שהגישה הצעה גבוהה משלה.

טבעוף יחזק את מעמדה של זוגלובק ויהיה עבורה עוד מקור להגדלת רווחיות, שכן חלק מהקטגוריות שבהן משחקת החברה, כגון נקניקים ונקניקיות, נמצאות בסטגנציה, בעיקר בשל המודעות לתזונה נכונה ובריאה. רכישת טבע עוף היתה חלק מאסטרטגיית המותג החדשה של זוגלובק, המתמקדת בקטגוריית הבשר, כאשר זהות המותג נבנית סביב פרמטרים של תשוקה לבשר, טעם ומומחיות. באמצעות המותג טבעוף נכנסת זוגלובק לראשונה לתחום מוצרי הבשר הבריאותיים.

המותג טבעוף שווק על ידי חברת השיווק עוף טבע מהעמק, ששייכת לאמנון אריאלי (75%) ולמשחטת עוף העמק. לאחר הפסקת הפעילות של משחטת עוף העמק אריאלי שִעבד את הסימן המסחרי טבעוף לצד שלישי - חברת איבצן. זו האחרונה עם המפרק של עוף העמק פרסמו הצעות לרכישת המותג, ובסופו של דבר כאמור זכתה זוגלובק בו בתחילת החודש לאחר שגברה על תנובה.

את טבעוף הקים אריאלי לפני שלוש שנים, והוא שווק עד לאחרונה בכמאה סניפים של רשתות שיווק. המותג זכה להצלחה, צמח במהירות, ובשנת 2008 הסתכמו מכירותיו בכ־80 מיליון שקל.

תגיות