אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נחמה לאנשי ההייטק? שווי השימוש ברכב יתייקר - אבל פחות מהצפוי

נחמה לאנשי ההייטק? שווי השימוש ברכב יתייקר - אבל פחות מהצפוי

האוצר תיכנן לקבוע את תקרת שווי השימוש לרכב צמוד ל-2.75% ממחירו; ואולם לפי המסתמן, התקרה תיקבע על 2.6%-2.4%

22.06.2009, 14:17 | ליאור גוטמן

שיטת חישוב שווי השימוש לרכב צמוד, שאמורה לעבור בינואר הקרוב משבע קבוצות קבועות לאחוז ממחיר הרכב (ליניארי), עשויה להתקבע בטווח שבין 2.4% -2.6%, כך נודע ל"כלכליסט".

מדובר בנסיגה מכוונת האוצר לקבוע בתחילת 2010 את תקרת שווי השימוש לרכב צמוד ל-2.75% ממחיר רכב חדש, מהלך שעלול היה לייקר את העלות החודשית של הנוהג ברכב במאות שקלים לחודש.

גורם בכיר המעורב בנושא סיפר כי ההצעה עלתה במהלך דיוני האוצר עם נציגי ההסתדרות, התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר, וכי היא לא נדחתה על הסף על ידי אנשי האוצר. עוד הוצע במהלך הדיונים כי עובדים שיוגדרו כנותני שירותים, כגון טכנאים או אנשי תמיכה, יוחרגו מהתקרה החדשה, כך שעלות אחזקת הרכב החודשית שלהם לא תפגע ביחס למקובל כיום. הסיבה להחרגה היא הכרת האוצר בכך שמדובר בבעלי מקצוע, אשר ממוצע הנסועה שלהם גבוה במיוחד.

על פי מתווה שווי השימוש שתואר, ישלם מחזיק רכב מקבוצת שווי השימוש השנייה (מאזדה 3) , סכום דומה לתשלום שיעביר בתחילת 2011 מי שמקבל כיום מכונית ממקום העבודה.

תגיות

30 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

29.
שווי השימוש צריך להיות כארבעת אלפים ש"ח
הטעות של כל הכלכלנים הדגולים שלמעלה זה שהם לוקחים את הפחתת הברוטו כחלק מהעלויות. מבחינת מיסוי כל הקשר בינכם למעסיק שלכם לא חשוב מה שחשוב זה שיש כאן הטבת מס עצומה. אם הייתם מחזיקים רכב זה היה עולה לכם כארבעת אלפים ש"ח בחודש (כולל דלק פחת ועלות הון) והמעסיק שלכם במקום לתת לכם ארבעת אלפים ברוטו ושתשלמו מתוכם כאלפיים ש"ח מיסים (ב"ל ומס הכנסה) נותן לכם רכב שעליו תשלמו כאלף שלוש מאות ש"ח בלבד. עכשיו תסבירו לי למה מגיעה לכם הנחה של 700 ש"ח במיסים לעומת עובד אחר שמרויח כמוכם ומחליט להיות בעל רכב, נוסע כנראה פחות ומזהם פחות את הסביבה (מה לעשות כל ליטר דלק עולה לו), נוסע כנראה יותר בזהירות מכם (מה לעשות ההשתתפות העצמית בביטוח היא עליו והוא נקנס על תביעות קודמות מחברת הביטוח) יקנה רכב יותר בטיחותי (זאת עובדה חברות הליסינג בוחרות את הגרסאות הזולות יותר של הרכבים) וכנראה יטפל טוב יותר ברכב שלו (זאת לא חברה שלוחצת על המוסך לחפף בעלויות). לבסוף כדאי שתודו שפשוט לא בא לכם ללכת למוסך עם האוטו ולעמוד בתור עם פשוטי העם
די לבלוף של הליסינג  |  24.06.09
28.
ל16: בישראל הואבים סלט, כך
אפשר להכניס הרבה חסה ולבקש 50ש"ח על זה מספרים שלך אולי נכונים לך אני חישבתי לפי תנאים שלי בהיי טק יש הרבה הסכמי שכר של 80%+20 ללא סוציאלי וזה פחות או יותר עולויות הליסינג גם מי שיוותר על רכב לא יתנו לו שקל יותר ע"מ לא לגעת בתקציב חישובי פחת הרכב זה עניין של 10-15%, אז לקחתי 12, מה שאתה צודק, שכל העניין הכדאיות היא בעלויות הדלק, לכן... ברגע שהעלו את BLU ב30 אג' לליטר מיד ניה משתלם יותר לקחת ליסינג, דלק הולך לעלות (מ40$ ל80$ לחבית נפט) אז עוד יותר ישתלם לקחת
ari  |  23.06.09
27.
מי המציא את השטות שרכבי ליסינג משוייכים לעובדי הייטק
בעיתונות כתוב שבמדינת הקומבינה (ישראל) יש רבע מליון משתמשי ליסינג. אני מעריך שמתוך זה יש אולי 50K עובדי הייטק ,היתר הם עובדי מדינה בכירים, צבא, מפעלי תעשיה בנקים, ביטוח וכוי. אז תפסיקו לבלבל את המוח ותבטלו את כל הקומבינה של הליסינג שבכל מיקרה היא משרתת את בעליה.ורק האזרחים הפריירים משלמים את הסיבסוד ליבואני הרכב ומיסי שחיטה למדינת הקומבינה. די מספיק נמאסתם, מדינה מגעילה!!!
קובי  |  23.06.09
לכל התגובות