אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

נחמה לאנשי ההייטק? שווי השימוש ברכב יתייקר - אבל פחות מהצפוי

30 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

29.
שווי השימוש צריך להיות כארבעת אלפים ש"ח
הטעות של כל הכלכלנים הדגולים שלמעלה זה שהם לוקחים את הפחתת הברוטו כחלק מהעלויות. מבחינת מיסוי כל הקשר בינכם למעסיק שלכם לא חשוב מה שחשוב זה שיש כאן הטבת מס עצומה. אם הייתם מחזיקים רכב זה היה עולה לכם כארבעת אלפים ש"ח בחודש (כולל דלק פחת ועלות הון) והמעסיק שלכם במקום לתת לכם ארבעת אלפים ברוטו ושתשלמו מתוכם כאלפיים ש"ח מיסים (ב"ל ומס הכנסה) נותן לכם רכב שעליו תשלמו כאלף שלוש מאות ש"ח בלבד. עכשיו תסבירו לי למה מגיעה לכם הנחה של 700 ש"ח במיסים לעומת עובד אחר שמרויח כמוכם ומחליט להיות בעל רכב, נוסע כנראה פחות ומזהם פחות את הסביבה (מה לעשות כל ליטר דלק עולה לו), נוסע כנראה יותר בזהירות מכם (מה לעשות ההשתתפות העצמית בביטוח היא עליו והוא נקנס על תביעות קודמות מחברת הביטוח) יקנה רכב יותר בטיחותי (זאת עובדה חברות הליסינג בוחרות את הגרסאות הזולות יותר של הרכבים) וכנראה יטפל טוב יותר ברכב שלו (זאת לא חברה שלוחצת על המוסך לחפף בעלויות). לבסוף כדאי שתודו שפשוט לא בא לכם ללכת למוסך עם האוטו ולעמוד בתור עם פשוטי העם
די לבלוף של הליסינג | 24.06.09
28.
ל16: בישראל הואבים סלט, כך
אפשר להכניס הרבה חסה ולבקש 50ש"ח על זה מספרים שלך אולי נכונים לך אני חישבתי לפי תנאים שלי בהיי טק יש הרבה הסכמי שכר של 80%+20 ללא סוציאלי וזה פחות או יותר עולויות הליסינג גם מי שיוותר על רכב לא יתנו לו שקל יותר ע"מ לא לגעת בתקציב חישובי פחת הרכב זה עניין של 10-15%, אז לקחתי 12, מה שאתה צודק, שכל העניין הכדאיות היא בעלויות הדלק, לכן... ברגע שהעלו את BLU ב30 אג' לליטר מיד ניה משתלם יותר לקחת ליסינג, דלק הולך לעלות (מ40$ ל80$ לחבית נפט) אז עוד יותר ישתלם לקחת
ari | 23.06.09
27.
מי המציא את השטות שרכבי ליסינג משוייכים לעובדי הייטק
בעיתונות כתוב שבמדינת הקומבינה (ישראל) יש רבע מליון משתמשי ליסינג. אני מעריך שמתוך זה יש אולי 50K עובדי הייטק ,היתר הם עובדי מדינה בכירים, צבא, מפעלי תעשיה בנקים, ביטוח וכוי. אז תפסיקו לבלבל את המוח ותבטלו את כל הקומבינה של הליסינג שבכל מיקרה היא משרתת את בעליה.ורק האזרחים הפריירים משלמים את הסיבסוד ליבואני הרכב ומיסי שחיטה למדינת הקומבינה. די מספיק נמאסתם, מדינה מגעילה!!!
קובי | 23.06.09
25.
ומה עם תחשיב הפחת 15% כל שנה
הם רק סוחטים אותנו הפריירים ואנחנו כצאן לטבח לא עושים כלום אני במידה והעושק הזה יכנס לישום לא צריך טובות גםכך זה עולה לנו מעל ומעבר אקנה רכב פרטי ואקבל עוד הוצ' ודלק גם כך את רוב הנסיעות אנחנו עושים ברכב הפרטי שלנו כי העגלה מהעבודה יונדאי אילנטרה פשוט עגלה לנסיעות מחוץ לעיר כל שכן נסיעות ארוכות
hawk | 23.06.09
20.
נמאס מהשטות הזו של הרכבים הצמודים
כבעל רכב צמוד (ולא ליסינג) אני מקווה שיעלו את המחיר לשמיים כך שלא ישתלם לאף אחד מאיתנו לקחת רכב צמוד. בסופו של יום , כולנו נרוויח. חופש הפרט הוא גם החופש לבחור את התחבורה. מכספי, בחיים לא הייתי קונה רכב משפחתי עם שתי כריות אוויר בלבד וללא EPS, או רכב שצורך הרבה דלק. היום אני משלם מיסים על רכב שלא אני בחרתי (ובמקרה שלי, העבודה מחייבת אותי לקחת), אבל אף אחד לא סופר לי את זה כהכנסה לצורך תנאים סוציאלים או פיצויים! אם אני נוסע פחות וחוסך דלק זה לא מעניין אף אחד. אף אחד לא מעודד Car Pooling, רכיבה על אופניים, קטנועים או תחבורה ציבורית (הרי נתנו לך רכב והדלק בחינם). שוק הרכב המשומש מתנהג על פי מצב הרוח של חברות הליסינג (נסו למכור רכב כאשר חברות הליסינג פתאום צריכות להפטר ממלאי). מכוניות קטנות חסכוניות ופחות מזהמות נעלמו כמעט לגמרי מהנוף ובמקומם המדינה מוצפת ברכבי 4X4 מפלצתיים כאילו הדלק בחינם. ולכל אותם מאוהבי הרכב הצמוד שבוכים שהממשלה הורגת את עובדי ההי-טק, בחייכם. תבדקו פעם מה קורה בעולם. ההי-טק חי היטב גם במקומות בהם אין את המושג "רכב של העבודה" . כיום רכב צמוד היא דרך נוחה למעביד לחזר אחרי העובדים, ברגע שזה לא יהיה משתלם לנו, פשוט נקבל יותר כסף.
ג | 22.06.09
19.
למי שלא יודע, אפשר לקחת ליסינג תפעולי לבד ב 1900 ש"ח לחודש + מע"מ
ולהחזיר לעצמכם 3000 ש"ח לשכר + את כל ההפרשות לקרן השתלמות וביטוחים למיניהם וגם לא לשלם שווי מס כי זה ליסינג תפעולי כבר אחרי ששילמת מלוא מס על המשכורת שלך. כלאמר הוצאה בלבד ולא הטבה. תספגו את המע"מ והדלק אבל תעלו את התנאים הסוציאליים ואת השכר בחזרה וזה עדיף כי אז המדינה לא תקבל שווי מס כי זה לא במקום שכר אלא הוצאה פרטית וזה כולל הכל הכל הכל חוץ מדלק.
קובי | 22.06.09
18.
אני מחזיר את הרכב, ואני מקווה שכולם כמוני
שוק הליסינג יקרוס, תהיה ירידה דרסטית של יבוא מכוניות חדשות ובעקבות כך ירידה דרסטית של הכנסות המיסים של המדינה על מכוניות חדשות, כמובן שגם ירידה דרסטית של הכנסות ממיסים על הליסינג עצמו, המדינה תרוויח הרבה פחות על המיסים מהדלק (כי הרבה אנשים יחזירו את הליסינג ויסעו פחות וימלאו פחות דלק), כל אנשי ההייטק שכל השבוע עובדים 12 שעות ביום ובסופי שבוע קצת נהנים בצפון לא יסעו יותר לצפון ותהיה תפוסה דלילה של הצימרים וכך עוד אובדן הכנסות למדינה, אנשים יקנו רכבים ישנים ומזהמים, יותר תאונות דרכים, יותר זיהום אוויר, יותר צפיפות באוטובוסים וברכבות (גם ככה התחבורה הציבורית היא בדיחה), חברות הליסינג יקרסו ויפטרו המון עובדים שיכנסו למעגל האבטלה והמדינה תיאלץ לשלם דמי אבטלה לעוד המון אנשים (עוד אובדן הכנסות)... אנשים טובים בפריפריה לא יוכלו להגיע למקום העבודה (התחבורה הציבורית העלובה שלנו לא מגיעה למרבית הישובים בפריפריה) ויעברו למרכז (עוד פיצוץ אוכלוסין), הפריפריה תישאר ללא מהנדסים ואנשי מדע, תהיה בריחת מוחות לחו"ל - פחות מדענים, פחות מיסים ממשכורות... להמשיך...?!?!?! פקידוני האוצר ממוטטים את המדינה, ההייטק מכניס כ"כ הרבה כסף וכבוד למדינה, חוד החנית של הכלכלה הישראלית והם מנסים רק לפגוע בו... הקריסה הטוטלית קרבה ובאה בעקבות ההחלטות הבזיוניות של פקידוני האוצר.
הייטקיסט | 22.06.09
17.
שווי גבוה = הוזלה של המחיר לצרכן הפרטי
ככל ששווי השימוש על הליסינג יהיה גבוה יותר אזי ירד בהתאם מחיר הרכב לצרכן הפרטי. עד כה אעלו היבואנים את מחירי המכוניות הפרטיות כל שנה, בהתאם לקבוצת השווי, כדי למכור אותן מכוניות לליסנג ב-25 אחוז הנחה. עם קביעת שווי השימוש באחוזים, היבואנים יאלצו להוריד המחיר של המכוניות גם לצרכן הפרטי, כי על המחיר שהם מוכרים לו יקבע שווי השימוש. אם רוצים שאנשים יקחו מזדה בליסינג וימשיכו לשלם 2500 + מע"מ, מחיר המזדה חייב לרדת ל100 אלף או פחות, על פי אחוז השווי שיקבע. אל תגידו שזה מחיר לא ריאלי, כי גם היום רוב המכוניות המשפחתיות נמכרות לליסינג ב-85 אלף, ורק הצרכן הפרטי נדרש לשלם עבורן 114 אלף. מישהו חושב שהיבואנים מפסידים כשהם מוכרים לליסניג ב-85? שיסתכל במאזן של דלק, יבואנית מזדה ופורד (אגב, 95 אחוז מהמכוניות של פורד נמכרו בשנה שעברה לליסינג). בקיצור, ככל ששווי השימוש יהיה גבוה יותר, כך מחיר המכונית לצרכן הפרטי ירד ושוק הליסנג יקטן ויחזור למימדים של מדינה נורמאלית.
משה | 22.06.09
16.
ל 15: עשית סלט שלם מהמספרים
מספרים יותר סבירים לרכב פרטי: דלק - 12K לשני בהנחה שתיסע 20 אלף ק"מ טסט+ביטוחים - 6500 טיפול - 1500 תיקונים - כנראה סביב האפס, בכל זאת רכב חדש. סה"כ שנתי - 20000 ש"ח. אבדן ערך לשלוש שנים לפי 15 אחוז לשנה = כ 45 אלף ש"ח. עלות כוללת לשלוש שנים 105 אלף ש"ח. תוסיף לזה עלויות מימון כרצונך. רכב ליסינג: 3000 ש"ח ירידה בברוטו + 3000 ש"ח שווי מס - סה"כ 3000 ש"ח בנטו. אבדן תנאים סוציאלים כ 500 ש"ח בנטו. סה"כ 3500 ש"ח לחודש או 126K לשנה. אולי יותר אם תפסיד גם הוצ' נסיעה. ההפרש לטובת רכישת פרטי 21K לשלוש שנים (7K לשנה) פחות עלויות מימון. אם תבחר לקנות רכב בן 3 העלות תהיה נמוכה עוד יותר. מסקנה: אם אתה נוסע 20K ק"מ בשנה חבל לזרוק כסף על ליסינג.
 | 22.06.09
15.
מספרים
רכב כמו מאזדה 3 יעלה מ1 אוגוסא בכ3000 ש"ח, ז"א 117000 ש"ח. 2.6% =3042 ש"ח, מס הכנסה 35% (הממוצע בהיי טק) עובד ישלם מכיסו 1977 ש"ח. נגיד רכב ליסינג עם קיצבת הדלק תעלה 3200 ש"ח (נא לא להתפרץ, יש זול יותר, יש גם 3700)זה עוד 2080 ש"ח מנטו סה"כ 4057 ש"ח נטו 4057*36 חודשי ליסינג = 146052 ש"ח! פחות20000 עבור הדלק שבתוך ה"חבילת הליסינג" של 3200) נגיד 126000 ש"ח, ז"א שטיפול ברכב, ביטוח ל3 שנים, טסטים ושאר הלוקסוס עולים לנו כ9000 ש"ח, כ250 ש"ח לחודש, נשמע לי "פר אנף" מצד שני אם אשלם לבד 10000 ש"ח לדלק (נראה לי מעט מידי), 5000 לביטוח, 1500 טסט, נגיד 2000 תיקונים, עוד 1500 טיפול שנתי, נגיד 20000 ש"ח לשנה, 60-70 ל3 שנים, 146000-60000=86000 ש"ח זהו רכב שאני צריך לקנות ע"מ להשוות יש לקחת הלוואה תשלום חודשי 2555 כולל ריבית. 800 ש"ח לדלק ו 1670 לתחזוקה, סה"כ 5025 ש"ח, כ1000 יותר, פחות אובדן ערך 12% שנתי = 28000- פחות ריבית על 86000 ל3 שנים כ 6000, נשארתי עם רכב ששווה כ 50000 בן 5-6. לסיכום עוליות ללא דלק: ליסינג אשלם 126000 ופרטי 181000 כ55000 הפרש אז נרא לי שליסינג עדיף, לא?
ari | 22.06.09
14.
הבלוף של האוצר שנקבע בועדת הכספים בסוף 2007
קבעו בסוף 2007 מדרגות שווי שימוש קבועות אבל "שכחו" לספר שהם מצמידים את זה למדד. ככה יצא ששוי השימוש של הפורד פוקוס שלי אמור היה להיות השנה 1540 שקל, אבל בפועל הצמידו לו מדד 2007+2008 ואני משלמת 1860 שקל. לפי החשבון הזה שווי שימוש בינואר 2011 - שהיה אמור להיות 2450 שקל - יצא משהו כמו 2850 שקל. בושה שככה מתנהגים באוצר ועוד יותר בושה שככה ציבור הנהגים שותק
ציפי | 22.06.09
7.
אני כרגע לא עובד היי טק. אבל=>
הטיפשות הזו של המדינה ל"הכנס" בתעשייה שמכניסה הכי הרבה כסף זה הרי מטופש! ההי טק מכניס הכי הרבה כסף ממיסים! מזהם הכי פחות! מציג את המדינה באור חיובי... ומה עושה המדינה בתמורה? מטילה עליו עוד ועוד מיסים... תחשבו על זה בגישה קצת שונה .. במקום להרוויח עוד 2-3-5 אחוז על כל עובד למה לא לתת להם להנות מההטבות ואז יברחו פחות לחו"ל והמדינה תמשיך להרויח טוב גם כאן. יום טוב.
אלי אלפסי | 22.06.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת