אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מקצרים את הדרך לתל אביב: החלו העבודות לקו רכבת בין ב"ש לאשקלון

מקצרים את הדרך לתל אביב: החלו העבודות לקו רכבת בין ב"ש לאשקלון

אם הפרויקט יתבצע על פי התוכנית - במרץ 2011 תארך נסיעה בין באר שבע לת"א 50 דקות בלבד

02.07.2009, 16:55 | שי פאוזנר

"קו הרכבת המהירה בין באר שבע לתל אביב יחל לפעול בחודש מרץ 2011. כבר בתחילת השנה הקרובה תופעל מדי יום רכבת חצות בקו בשני הכיוונים". כך בישר מנכ"ל הרכבת, יצחק הראל, במהלך סיור שערך עם הנהלת הרכבת בפרויקט שידרוג המסילה בין שתי הערים. בסיור נטלו חלק ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' וראשי רשויות מקומיות נוספות מהאזור.

במקביל נענה בימים האחרונים שר התחבורה, ישראל כץ, לבקשתו של ראש עיריית באר שבע ואישר את הקמת קו הנוסעים ברכבת בין באר שבע לאשקלון שיעבור דרך שדרות ונתיבות. השר הורה להכפיל את מסילת הרכבת בקו אשקלון-באר שבע כדי לאפשר מסלול רכבות מהיר בין ערי הפריפריה בנגב המערבי של באר שבע.

על פי החלטת כץ, רכבת ישראל תתחיל את העבודות באופן מיידי ובתוך 3 חודשים יחלו העבודות שאמורות להסתיים בעוד כ-3 שנים. ראש עיריית באר שבע, דנילוביץ', המשמש גם כיו"ר פורום ראשי הרשויות בנגב, אמר בעקבות החלטת השר, שמדובר בבשורה גדולה לתושבי באר שבע והנגב ובפרט לתושבים המתגוררים בנגב המערבי.

ראש העירייה של בירת הנגב אירח היום סיור ראשון עם השר ישראל כץ כשר התחבורה בבאר שבע. "יש חשיבות רבה לנגישות המהירה בין ערי הנגב לב"ש והחיבור לאשקלון יוצר לישובי הנגב המערבי נגישות מהירה דרך הרכבת לת"א (בקו אשקלון- ת"א) כך למעשה הופכת ב"ש לעיר מטרופולין. רכבת תניע את כלכלת הנגב ולכן החשיבות העצומה של ההחלטה", אמר דנילוביץ' לכץ במהלך הסיור. עם סיום פרויקט הכפלת המסילה, אומרים היום בעיריית באר שבע, תתקצר הנסיעה בקו באר שבע-תל אביב באופן משמעותי ל-50 דקות בלבד. כמו כן, תופעלנה מדי שעה חמש רכבות נוסעים.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
בעיה עם הרכבת
אני אשדודי ואני משתמש ברכבת לעתים רחוקות מבחירה. קודם כל את תחנת רכבת מיקמו מחוץ לעיר, הדרך היחידה להגיע היא באוטובוס שיכול גם לאחר או במונית. הבעיה הכי חמורה היא, שכאשר אתה חוזר לאשדוד, קרוב לוודאי לא יהיה אוטובוס חזרה, זה קרה לי ביום שישי לפני שבועיים, נאלצתי לקחת מונית ב-25 שקל כדי לחזור הביתה. עד כאן תחבורה ציבורית זולה. (נ.ב כשהגעתי לתחנה באשדוד, כבר סגרו את השירותים, כלומר תחנת רכבת נערכת לסגירה עוד בזמן שיש שירות הסעות של הרכבת, כנראה קבלן חיסכון רוצה לחסוך כמה שקלים על גבינו). אשדודים יקרים: תזכרו שיש לכם את קו 280 ו-281 שמגיעים לעזריאלי ודרך נמיר ובצורה הרבה יותר מהירה מרכבת. מבחינתי הרכבת היא רק למקרים בהם אני צריך להגיע בבוקר ויש פקקים מאשדוד לתל-אביב. אחרת אין לי צורך בשירות לקוי שכזה וגם יקר יותר.
מישקפופר , אשדוד  |  03.07.09
7.
כל השרים הבטיחו. כולם לא עשו כלום כנסו!!.
על הקו המהיר מבאר שבע מדברים הרבה ועשו כמעט כלום בשטח, ורק בשנה האחרונה התחילו לזוז באיחור של 5 שנים. את הרכבת החדשה מאשקלון לבאר שבע הבטיחו כל שרי התחבורה בעשר שנים האחרונות. איש מהם לא נקף אצבע ועשה משהו בנושא . 7 שנים של שירטוטים ומכרזים. אולי עכשיו יתחילו הכלים לעלות לשטח באיחר נורא. ולא נשכח את הבטחות סנה,ביבי, ליברמן , שטרית, ומופז על התחלת העבודות לקו רכבת לעפולה בית שאן וכרמיאל. מה קרה לרכבת המהירה לירושלים, למה כולם הבטיחו ואין עובדים בשטח. נכון צדקתם מילים מילים כמו חול ואין מה לאכול. השר כץ אנשים לא מטומטמים. זוז כבר לעבודה.
מוטקה , עין כרם  |  03.07.09
6.
זה כבר קורה
קל להיות ציני, קל לפסול הכל ולשקוע בבוץ הכל כדי להשמיץ מתוך אינטרסים של טוקביסטים מטעם. הרי העבודות החלו לאשקלון ויש זמנים ויעדים, הרכבת לתא עוברת שדרוג ושינוי. זה קורה בפועל. ראש העיר רוביק דנילוביץ פעל נכון שדחף ודוחף בעניין הזה למען עירו.הבעיה הכללית היא שהממשלה לא מקציבה מספיק לנושא הרכבת ועל זה צריך לדבר ולא סתם להמשיץ.
תושבת העיר באר שבע , באר שבע  |  03.07.09
לכל התגובות