אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: איגוד הפרסום בוחן חלופות לשיטת העמלות

בלעדי: איגוד הפרסום בוחן חלופות לשיטת העמלות

על רקע ירידה בהכנסות משרדי הפרסום הקים איגוד חברות הפרסום ועדה מקצועית שתציע דרכי תגמול חדשות

09.07.2009, 10:09 | מיטל זדה

סוגיית העמלות ממשיכה להעסיק את תעשיית הפרסום. לאחר שהנושא הוסר לפני כחודשיים מחוק ההסדרים, בשבועות האחרונים החל איגוד חברות הפרסום בבחינת אלטרנטיבות לשיטות תגמול חדשות, כך נודע ל"כלכליסט". לצורך כך יזמו יו"ר האיגוד מודי כידון ומנכ"ל האיגוד יגאל בראון הקמת ועדה שכוללת פרסומאים ואנשי מקצוע מתחום הכלכלה.

היקפי העמלות שמקבלים משרדי הפרסום הן מהלקוחות והן כהחזרים מאמצעי המדיה פחת בשנה האחרונה על רקע המיתון ומצבן של זכייניות הטלוויזיה. אחד המאבקים הידועים השנה היה מאבקו של ערוץ 10, שביקש להפחית חד־צדדית את שיעור העמלות המשולמות.

הסכמי מדיה שנחתמו בשנה האחרונה בין חברות רכש מדיה לבין הזכייניות מגלמים קיצוץ בעמלות היתר ב-3%-5% בממוצע. בענף הפרסום טוענים כי על מנת לקיים משרד מרוויח, יש צורך בהיקף עמלות של לפחות 20%-22%. משרדי הפרסום טוענים זמן רב כי הלקוחות אינם מתגמלים אותם כראוי תמורת השירותים שהם מקבלים וכי יש צורך בבנייה של שיטות התקשרות חדשות. מטרת הוועדה היא להציג את השיטות הנהוגות בעולם ולבחון אילו מהן עשויות להתאים לשוק הישראלי. אין הכוונה ליצור תיאום כלשהו בשיטות התגמול, שכן הדבר עשוי להיחשב לעבירה על חוק ההגבלים העסקיים, אלא בהמלצות בלבד.

דו"ח שטרום, שהוכן עבור הרשות השנייה לפני כשנתיים וחצי, טען כי עמלות היתר מגיעות כמעט ל-30% מהסכום שמשלמים המפרסמים למשרדי הפרסום. טענה זו הוכחשה מצד משרדי הפרסום, שטענו שחלק מהעמלות מוחזרות למפרסמים.

יגאל בראון מסר בתגובה כי "איגוד חברות הפרסום פועל רבות במגוון תחומים מתוך מטרה לקדם את תעשיית הפרסום. כשיהיה לנו מה לספר, נעשה זאת".

תגיות