אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התחדשו העבודות להקמת הנתיב המהיר לתל אביב צילום: גלעד קוולרצ'יק

התחדשו העבודות להקמת הנתיב המהיר לתל אביב

לאחר שהגורמים המממנים, בהם לאומי ומגדל, הגיעו להסכמה - חידשה שפיר הנדסה את העבודות בכביש, שאמור להיפתח ב־2010

11.07.2009, 20:39 | ליאור גוטמן

קבוצת שפיר הנדסה, זכיינית פרויקט הנתיב המהיר לתל אביב, חידשה בסוף השבוע את עבודות הסלילה והתשתית בנתיב, כך נודע ל"כלכליסט". העבודות במקום הופסקו לפני כחודשיים, לאחר שהזכיינית סירבה להמשיך ולממן את הקמת הנתיב מכיסה ללא עזרה חיצונית. ככל הנראה הגורמים הממנים, בהם בנק לאומי וחברת מגדל, מצאו פתרון לבעיות המימון, וכך התאפשר חידוש העבודות. גורם המעורב בשיחות מסר ש"נראה שכל הצדדים מעוניינים למצוא מתווה מימוני שיאפשר את השלמת הבנייה". הגורם הוסיף שלמרות ההסכמות, טרם נחתם מסמך מחייב בין הצדדים.

באוגוסט 2008 נתגלעו מחלוקות בין משרדי האוצר והתחבורה לבין שפיר ובנק לאומי בדבר סלילת חלקו האחרון של הכביש, בקטע שמתחבר לחלק הדרומי של נתיבי איילון. זאת משום שסיבות הנדסיות מונעות בניית הפרדה בין נהגים שנוסעים בנתיב המהיר לבין אלו שנוסעים בכביש הציבורי, כך שנהגים עלולים להיכנס לנתיב המהיר בלי לשלם את האגרה שמתוכננת להיגבות בו. בנק לאומי הפסיק את המימון, ושפיר הנדסה המשיכה לממן את בניית הנתיב.

הנתיב המהיר לתל אביב אמור להיפתח לציבור ברבעון הראשון של 2010. מדובר בכביש אגרה שיוקם לאורך כביש 1, במקטע הכביש שזכה לכינוי "הפקק של המדינה", עקב הפקק באורך כ־17 ק"מ שמשתרע בשעות העומס מאזור נמל התעופה בן־גוריון לכניסה לנתיבי איילון.

חברת שפיר הנדסה ובנק לאומי סירבו להגיב לידיעה.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
הנתיב המהיר - לאוטובוסים
הנתיב מיועד לתחבורה ציבורית ומופרד כמעט לכל אורכו ממחלף שפירים ועד מחלף קיבוץ גלויות. מכוניות יוכלו לנסוע בו בתשלום ובלבד שמהירות הנסיעה לא תהיה פחות מ70 קמ"ש, כלומר לא הרבה מכוניות בשעות העומס. הקטע האחרון שאורכו כמה מאות מטרים אכן יהיה משותף ללא הפרדה וסביר שהתנועה הפקוקה תסתום גם אותו. עדיין מדובר בחסכון עצום בזמן, ומי שעומד כל בוקר מנתבג ועד לקיבוץ גלויות יודע עד כמה אוטובוס יכול לחסוך. עדיין לא ברור אם הרעיון המקורי יעמוד במבחן המציאות, חוסר הסבלנות המולד, החום והלחות וחוסר הארגון שכל כך נפוצים פה. אם באמת יעמדו בהבטחות שיצא אוטובוס כל 5 דקות משפירים או כשהוא יתמלא ויגיע למקומות כמו הבורסה בר"ג ורמת החי"ל, אז אני בעד, ושכל בעלי הרכבים ימשיכו לסבול. אין פתרון אחר, ראו דאלאס, מוסקבה, לוס אנגלס, לונדון. כל אחת פקוקה יותר מהשניה.
שון , פן  |  12.07.09
4.
חלם זה פה - כבר אמרנו אבל תמיד ימצאו דרך לעקוף את החוק ולגנוב מאיתנו עוד כסף
על מה ולמה אנחנו משלמים מיסים וארנונה וכו' הרי על מנת שיהיה תקציב לכל זה אבל תמיד יש מישהוא שדואג לכופף את החוק ולהטות אותו לטובת מישהוא אחר והשחיתות ממשיכה ואין פוצה פה ומכשלת ישראל רק מגדילה לעשות זאת בכל קדנציה והנה הגענו מ-11 שרים ל-30 וזה עוד לא הסוף - ביזיון בלתי יאומן
hawk , מרכז  |  12.07.09
3.
לכל מי שמדבר על חוסר מיקצועיות
אינכם מבינים דבר וחצי דבר כיצד אנו משרד התחבורה מתנהלים ראשית אנו בונים כביש אגרה על חצי הדרך ואחר כך כאשר נגלה שבעצם ביציאה של כביש האגרה שבנינו יהיה עמוס אז כפתרון זמני ל50 השנים הקרובות נוריד 2 נתיבים לטובת כביש האגרה וכך בעלות אפסית סידרנו לחבירנו מהבנק ומיתר המקומות כביש אגרה מושלם כדי שהם בבחירות הקרובות יתרמו לנו את הסכום שאנו זקוקים לו ושכחתי לציין אנו גם ניתן להם מטריית זהב שאם הם לא ירויחו מספיק מיליארדים מהכביש המדינה תכסה את ההפרש
איציק , רחובות  |  11.07.09
לכל התגובות