אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מבחן דרכים: הונדה אינסייט

נסיעת מבחן ראשונה להונדה אינסייט, ההיברידית הזולה בישראל, מגלה כי לפרחונית הירוקה יש את כל מה שצריך כדי להצליח בשוק הישראלי - חוץ ממזגן

12.07.2009, 21:10 | תומר הדר

להונדה שלי יש 69 פרחים. יש כמה קטנים מאחור, כמה גדולים בצדדים ואחד ענקי על מכסה המנוע. בקיצור, אוטו ירוק.

מדוע הונדה צריכה בכלל דגם נוסף על הסיוויק ההיברידית? התשובה, כך נראה, נמצאת אצל המתחרים בטויוטה, שהפכו את הפריוס העתידנית למלכת מכירות בעוד שהסיוויק הייבריד בעלת המראה השגרתי השתרכה מאחור, לפחות עד שמישהו בהונדה נזכר שלמעשה הונדה היתה הראשונית שייצרה מכונית היברידית, שגם לה קראו אינסייט. הדגם החדש נראה עתידני, מיוחד, פרחוני, אבל לא נאה.

על פי הונדה, לאינסייט יש עיצוב של אינסייט המקורית. על פי רחוב המסגר, יש לה עיצוב של פריוס, ולא בכדי: הציבור כבר התרגל לצללית הנמוכה ומזהה אותה ככזו של מכונית היברידית. מתחת לגוף הנמוך יש בכלל מכלולים של הונדה ג'אז. תא הנוסעים של האינסייט הוא סוג של בן כלאיים. החלק העליון מגומר בטוב טעם ונהנה מפלסטיק איכותי. החלק התחתון כאילו נלקח ממכונית זולה יותר. נוסף על כך, שני מבוגרים גדולים יתקשו להידחק זה לצד זה בספסל האחורי.

כאן אסור לקטוף

אני מתיישב מול ההגה ובוחן את המערכות. יש המון גימיקים. יש צגים שמראים כיצד מנוע החשמל מסייע למנוע הבנזין, ולהפך. והרבה צבעים. אם הנהג קם בבוקר על הצד הירוק ובוחר ללטף את דוושת הגאז ולחסוך בדלק כדי לחסוך בדלק, אז הצג שסביב שעון המהירות זורח בירוק ובלוח המחוונים מופיע פרח. אם הנהג מחליט להאיץ, הפרח מרכין ראש. בצד שמאל של ההגה יש כפתור ירוק. עליו יש פרח נוסף, מספר 71. כשהכפתור לחוץ והאינסייט נוסעת במצב הירוק, תיבת ההילוכים משתהה מעט בהעברות והקצב יורד. במצב הרגיל האינסייט תחסוך פחות דלק.

הונדה אינסייט יוצאת לאספלט הרותח. ברמזור המנוע נכבה. המזגן נחלש. בהונדה אומרים שהמזגן ישמר את הטמפרטורה בתא הנוסעים גם כשהמנוע כבוי. הם טועים. לפחות היא נוחה מאוד. כשהרמזור מתחלף, האינסייט משתהה. אבל הנהגים סולחים לאיש הפרחוני. בכביש בינעירוני האינסייט מעט רועשת. במיוחד כשמנוע הבנזין מאיץ. הצג הקטן אומר שהמנוע החשמלי עושה ככל יכולתו לעזור למנוע הבנזין והצג הגדול זורח בכחול זועם.

על פי הונדה, בנסיעה בינעירונית האינסייט יכולה לנוע בכוח המנוע החשמלי לבדו. ניסיתי, כלום. בחלון הקטן תמיד הופיע חץ ממשאבת הדלק אל המנוע. בכל מקרה, בנסיעת המבחן שכללה 370 ק"מ של פקקי תנועה, כבישים הרריים ונסיעות בינעירוניות הושגה צריכת דלק מצוינת, 18.4 ק"מ לליטר.

אליה וקוץ בה

עכשיו המבחן מסתיים ויש מסקנות ברורות: כמו בפרסומת, מדובר במכונית טובה אבל לא מושלמת. כי בשדה הפרחים של האינסייט יש קוץ בדמות מזגן שלא מצליח לקרר את המכונית בפקקים. למי שילמד לחיות עם המזגן (או פשוט "לרמות" את המערכת ההיברידית באמצעות העברת הידית למצב חניה) מובטחת היברידית טובה — כזאת שנראית עתידנית, נוסעת היטב ובל נשכח, צורכת מעט דלק. והרי זה מה שמכונית היברידית בסופו של דבר אמורה לעשות.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
תגובה על הרכב
חברים גם לי יש את ההונדה אינסייד מזה חודשים אני נוהג בממוצע 350ק"מ ליום אני נוסע המון בכבישי הצפון עם המון עליות הרכב נוסע מצויין אין שום בעיה בנסיעה.והרכב נוח כשרוצים להאיץ פשוט לוחצים על דוושת הדלק והרכב נוסע מצויין בהיתחשב במנוע שיש לרכב לגבי הגיר הרציף צריך להיתרגל אין ספק שעם היה גיר אוטומטי רגיל הנסיעה היתה הרבה יותר נוחה וכפית ואולי פחות מאמצת למנוע בסה"כ רכב טוב ונוח ומיתנהג כהונדה לכל דבר
ערן , קרית שמונה  |  05.07.12
6.
גם לעשות נסיעת מבחן צריך לדעת. ואם לא יודעים - פשוט כדאי לשאול
כמי שנוהג באינסייט כבר חודש ימים אני מניח שאני יכול לומר כמה דברים שה'בוחן' שלכם לא ממש יודע. המזגן עובד מצויין גם ברמזורים. כל מה שצריך זה לנתק את הכפתור של ה-ECON שהרי ברמזור אתה ממש לא צריך להיות במצב של חסכוני - ואז המנוע אינו כבה והמזגן עובד ומקרר כמו שצריך. יתרה מכך, אתה יכול לנסוע בעיר על חשמל בלבד בסביבות מהירות של 40-50 קמ'ש - בלי להיות עצבני על דוושת הגז. וגם בכביש בינעירוני, כשאתה נוסע בסביבות 90-100 אתה יכול לנסוע רק על חשמל, אבל זה כמובן לפרקי זמן קצרים מאד. המושבים באינסייט נוחים מאד והרבה יותר נוחים מאלה של מרבית המכוניות היפניות למיניהן מאותו גודל וגם גדולות יותר. בנוסף, אם תיסע מחוץ לעיר, בנסיעה רגועה, אתה יכול להגיע ל-22-24 קילומטרים לליטר שזה בהחלט משהו שאפשר להתגאות בו. ולא. אני לא עובד אצל היבואן, וגם אין לי אצלו הנחות והתלבטתי מאד לפני שרכשתי דווקא את המכונית הזו. לטענה ששני מבוגרים בקושי נכסים מאחור, אז א. זו טענה לא נכונה. ב. בכמה מכוניות אתה מכיר שנוסעים 4 מבוגרים? הרי תמיד מדובר על משהו משפחתי שבו נוסעים שני מבוגרים מקדימה, ושני ילדים מאחור . מי שרוצה מכונית לארבעה מבוגרים שיקנה מכונית גדולה. שהרי מרבית המשפחתיות לא ממש מיועדות לארבעה מבוגרים. לענין הרעש שהכתב טוען: כשאני עולה את העליות לירושלים ב-120 קמ"ש הרכב אכן משמיע נהמת מנוע (זו השריקה של המנוע החשמלי). אבל הכתב כנראה שוכח שכל רכב בגודל כזה וגם קצת יותר גדולים נשמעים כשנוסעים במהירות גבוהה ובמיוחד כשהם מתאמצים. בסך הכל, אחרי כמה שבועות שיש לי את המכונית, אני יכול לומר שהיא מכונית חביבה מאד. מה יהיה איתה בעוד 4-3 שנים כשיגיע היום להיפרד ? רק ההוא שלמעלה יודע, והוא לא מספר לי. וגם לא לכם.
רונן , תל אביב  |  13.07.09
4.
תגובה ל 3: טיפולים יקרים-תשים לב
אתה צודק, גם אני ראיתי את המחירון האסטרונומי, אבל עכשיו הזיזו קדימה את הטיפול היקר לטיפול 105000 ק"מ. זה יעלה עם בלמים באזור ה5000K צפונה. אגב בסיויק היבריד השאירו את הטיפולים כפי שהיו ובאמת ב 90000 ק"מ הטיפול ממש יקר כמו באינסייט. גם אני עושה את החישוב של האחזקה והכדאיות של הרכישה, אני אחסוך בדלק ובסוף אשלם את החיסכון הזה ויותר בטיפולים. מה הרווחתי וגם תגובה 1 צודק, המצברים עולים הון.
מאור , ירושלים  |  13.07.09
לכל התגובות