אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זוגלובק מתקשה להחזיר את טבעוף למדפים צילום: אלעד גרשגורן

זוגלובק מתקשה להחזיר את טבעוף למדפים

החברה מתקשה להגיע להסכמה על מחיר העוף עם מגדלים. בתחום הנקניקים ומוצרי הבשר, למרות הכפלת תקציב השיווק נתחי השוק דומים לאלה שהיו לפני שנתיים

15.07.2009, 10:36 | גלי ברגר

זוגלובק, שקנתה את המותג טבעוף תמורת 5 מיליון שקל ביוני, מתקשה בינתיים להחזירו למדפים. ל"כלכליסט" נודע כי החברה אינה מצליחה להגיע להסכמה עם מספיק חקלאים כדי שאלו יגדלו עופות לפי השיטה של טבעוף, והמחלוקת היא בעיקר על המחיר. אם החברה לא תחל בגידול העופות בקרוב מאוד, היא לא תצליח לשווק את המוצר לתקופת החגים.

"אני לא מוכן לגדל עוף כזה תמורת מחיר שהוא פחות מ־105% ממחיר המטרה של עוף", אמר אחד המגדלים הגדולים ל"כלכליסט". "אתה לוקח על עצמך סיכונים, מאכיל את העוף במזון יותר יקר, לא נותן לו אנטיביוטיקה וייתכן שבסוף תמכור אותו כעוף רגיל אם יהיה צריך לתת לו אנטיביוטיקה. אני צריך לבטח את עצמי". לדברי המגדל, בזוגלובק מבקשים לשלם מחיר שהוא 95% ממחיר המטרה.

מחיר מטרה הוא מחיר עוף הנקבע פעם בחודש, בהתאם למחיר מזון העופות ומרכיבים נוספים. כיום מחיר המטרה הוא כ־5.66 שקלים לק"ג, והחקלאים מוכרים בפועל את העופות בכ־90% ממנו.

"נחזור לחגים"

מזוגלובק נמסר בתגובה: "תשלובת זוגלובק ראתה ברכישה של טבעוף מהלך אסטרטגי חשוב. לזוגלובק יש תשתיות ומערך כדי להשיק ולספק את מוצרי טבעוף עוד לפני ראש השנה כמתוכנן. זוגלובק נמצאת בענף הפטם כבר עשרות שנים. לחלק ממגדלי הפטם שמגדלים גם טבעוף ולמגדלי טבעוף חדשים יש כבר הסכם מסגרת לגידול טבעוף עבור זוגלובק".

זוגלובק הכריזה השנה כי תכפיל את תקציב השיווק שלה ותתמקד בקטגוריית הבשר כדי להחזיר לעצמה את נתחי השוק הישנים. זאת, לאחר שבין 2005 ל־2008 איבדה, לטענתה, 17% מנתח השוק. נתוני נילסן שהגיעו לידי "כלכליסט" מראים כי החברה אמנם הצליחה בתחילת 2009 לעלות לנתח שוק של 41.5% בתחום הנקניקים, אך במרץ־מאי 2009 היא ירדה ל־37.4% - דומה לנתח השוק לפני שנתיים.

גם בתחום הבשר המעובד לא נראה שינוי בנתחי השוק בשנתיים האחרונות, ולמעשה נתוני נילסן מראים כי נתח השוק של החברה במרץ־מאי, תקופה שבה השיקה את סדרת הפרימיום זוגלובק זהב במהדורה מוגבלת, ירד ל־22.3% בלבד. לפני שנתיים עמד נתח השוק שלה על 23.8%.

באוגוסט 2007 תם הסכסוך המשפחתי בזוגלובק, כשעמי זוגלובק ויעל אנדר זוגלובק קנו את חלקם של חנן זוגלובק וראובן משכית ונהפכו לבעלי מניות יחידים בחברה. לאחר חודש מונה לתפקיד המנכ"ל אלי זוגלובק, בנו של עמי, וההנהלה הוחלפה.

תגיות