אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האייפון והממיר הדיגיטלי הקפיצו הביקוש לעובדים בענף התקשורת

האייפון והממיר הדיגיטלי הקפיצו הביקוש לעובדים בענף התקשורת

לפי נתוני חברת ההשמה ל.מ, בחודש שחלף זינק הביקוש לעובדי תקשורת ב-20%, לאחר שמתחילת השנה לא נרשם שינוי

18.07.2009, 21:27 | מיקי פלד

התחרות בענף התקשורת מובילה גם לגיוס נרחב של מוקדנים ונציגי מכירות. מנתונים של חברת ההשמה ל.מ. שהגיעו לידי "כלכליסט" עולה שמאמצע יוני עד עתה עלה הביקוש לעובדים בענף התקשורת ב־20%, לאחר שמתחילת השנה לא נרשם שינוי בביקוש.

לדברי גורמים בענף, הצמיחה היא תוצאה של העומס הצפוי על מוקדי השירות של HOT ו־yes בעקבות כניסתו של הממיר הדיגיטלי, כמו גם התחלת ההכנסות של חברות הסלולר ממכירת מכשיר האייפון שיגיע לישראל בספטמבר. זאת, לאחר שמתחילת השנה כמעט לא נרשם שינוי בביקוש לעובדים בענף התקשורת.

מנתוני ל.מ. עולה עוד כי ב־30 הימים האחרונים עלה הביקוש הכללי לעובדים ב־10% לעומת 30 הימים הקודמים, עד אמצע יוני. במרכז הארץ עלה הביקוש לעובדים בסניפי החברה ב־13%, לעומת אזור הדרום, שבו נרשמה עלייה של 8.7% בלבד. אחת הסיבות לפער זה היא שבענפים רבים היצע העבודות מיועד בעיקר למוקדנים ולאנשי מכירות, שהביקוש להם במרכז עלה ב־36% לעומת 15% בצפון ו־9% בלבד בדרום. לעומת זאת, בענף התעשייה הכבדה גדל הביקוש בצפון ובדרום בשיעור של 12%, ולא השתנה באזור המרכז. עוד עולה מהסקר שבענף קמעונאות האופנה עלה הביקוש ב־17%, וברשתות השיווק והקמעונאות עלה הביקוש ב־10%.

רפי אלימלך, מנכ"ל ל.מ., אמר: "אפשר לראות שלמרות העלייה בביקוש עדיין החברות מקפידות במיון העובדים ואינן ממהרות לקבל עובדים בשונה מהתקופה המקבילה אשתקד, מאחר שעדיין יש היצע מועמדים גדול והחברות יכולות להרשות לעצמן לברור את העובדים החדשים ביתר תשומת לב".

תגיות