מודו יוצא לדרך
ביום רביעי תחל סלקום למכור את הסלולרי הזעיר שפיתח דב מורן למספר מצומצם של לקוחות נבחרים. בהשקת המודו הסביר מורן כיצד הוא מתכוון למכור מכשיר דור 2.5 בזמן שעולם הסלולר כבר מתחיל לעבור לדור 3.5
יותר משנה וחצי לאחר שנחשף לראשונה, ה"מודו" - טלפון סלולרי ישראלי שפותח על ידי ממציא הדיסק-און-קי דב מורן - יוצא לשוק. מודו, שהוכתר על ידי ספר השיאים של גינס כ"טלפון הקטן בעולם", הוא טלפון סלולרי זעיר בעל יכולות מתקדמות ומחיר נמוך, שאפשר להחליף בקלות את שלדתו וכך לשנות את מראהו ואת תכונותיו.
ההכרזה על שיווקו ברשת סלקום פורסמה במרץ 2008, ולאחר המתנה של יותר משנה הוא יתחיל להימכר ביום רביעי למנויי הרשת. להשקתו לא יתלווה קמפיין פרסומי, והוא ישווק בחודשים הקרובים רק לקהל מצומצם של כמה מאות ממנויי החברה, לקראת השקתו הרשמית בסוף השנה. במקביל, הוא יופץ בחודשים הקרובים בכמה מדינות באירופה, דרום מזרח אסיה ודרום אמריקה.
בהשקת המכשיר שנערכה אתמול במשרדי חברת מודו בכפר סבא אמר דב מורן כי חתם על הסכמי הפצה למודו עם עוד שבע ספקיות סלולר בעולם, בהן "גלוב" הפיליפינית ו"ארטל" ההודית, שלה כ-100 מיליון מנויים, וכן עם מפעילות סלולר נוספות באמריקה הלטינית, ברומניה וביוון. מורן אמר כי הוא מצפה למכור עד סוף השנה כ-100 אלף מכשירי מודו בעולם, כ-20 מהם אלף בפיליפינים. מכירות אלה עתידות, לפי ההערכות במודו, להניב לחברה הכנסות של כמה עשרות מיליוני דולרים עד סוף השנה. זאת לאחר שבחברה הושקעו עד היום 102 מיליון דולר.
בישראל לעומת זאת מורן צופה למכור רק כמה אלפי מכשירים, בין היתר משום שהמודו הוא טלפון עם תקשורת נתונים בדור 2.5. "אם נגיע למכירות של עשרות אלפי מכשירים בסלקום בעתיד, במדינה שבה הדור השלישי הוא הדומיננטי, מדובר בהישג", אמר מורן.
59 תגובות לכתיבת תגובה