אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השקת מודו: ימכור בעולם השלישי, אך ייכשל בישראל צילום: בועז אופנהיים

השקת מודו: ימכור בעולם השלישי, אך ייכשל בישראל

ההימור של סלקום על הסלולרי של דב מורן נראה כפלופ עוד בשלב ההשקה, ולא במקרה היא מצניעה אותו. ספקיות הסלולר משקיעות כיום במכירות חבילות תוכן וחבילות גלישה, תחום שבו למודו אין מה להציע

20.07.2009, 12:20 | גילעד נס

לא במקרה סלקום משיקה את מודו בשקט. עבור החברה מדובר כנראה בפלופ, ולא הראשון. הימורה הכושל הקודם היה על ה־iMode, טכנולוגיית תוכן לסלולרי שהומצאה ביפן בסוף שנות התשעים כדי להתגבר על אטיות רשתות הסלולר, ויובאה לישראל כעבור שש שנים, במקביל לשיווק הדור השלישי. סלקום הבינה את הטעות, ובתקופת מנכ"לותו של עמוס שפירא כבר החביאה את הטכנולוגיה בתקווה שתישכח.

מודו יוצא לדרך סלקום תחל ביום רביעי בשיווק הסלולרי שפיתח דב מורן בהשקת המודו הסביר מורן כיצד הוא מתכוון למכור מכשיר דור 2.5 בזמן שעולם הסלולר כבר מתחיל לעבור לדור 3.5 מאיר אורבך ואסף גלעד, 59 תגובותלכתבה המלאה

כמו ה־iMode, המודו עשוי להצליח במדינות העולם השלישי - אך מאחר את זמנו בישראל. השיחות הקוליות הן עדיין פרה חולבת בענף הסלולר, אולם מלחמת המחירים בין הספקיות ומגבלות רגולטוריות שונות גורמות לספקיות להשקיע בעיקר בקידום שירותי תוכן וחבילות גלישה. מודו הוא נטע זר במציאות הזאת: מכשיר בדור 2.5 שנועד בעיקר לשיחות. כמות השירותים הנוספים, וההכנסות הנוספות שאפשר לגלגל על ארנקו של הצרכן, היא קטנה.

במרץ 2008, כשהוכרז לראשונה שהמודו יושק בסלקום, המצב היה שונה. פלאפון עוד לא השיקה את רשת ה־GSM שלה ויצרניות טלפונים כנוקיה וסוני אריקסון עדיין הוגבלו לשתי ספקיות ישראליות; הבאתו של האייפון לישראל נראתה כחלום רחוק וחסר היגיון כלכלי, וגם במודו לא ידעו שהמשבר העולמי יחסל את אחת משותפותיה לפיתוח המכשיר ויעכב את השקתו.

כעת, ביולי 2009, שלוש חברות הסלולר הגדולות הן אבק תחת רגליה התובעניות של אפל, ואף הסכימו להתחייב להזמנת 100 אלף מכשירים בשנה, מדי שנה, על ידי כל אחת מהן. זוהי כמות אבסורדית לאור העובדה שהסמארטפון המצליח ביותר בישראל עד היום, נוקיה N95, מכר בסך הכל 120 אלף יחידות בכשנה וחצי. יתרה מכך - בפלאפון, שהתגאתה גם בהבאת הפאלם Pre, ייאלצו לקדם את האייפון גם על חשבון שותפות ותיקות כגון נוקיה, סוני אריקסון, מוטורולה וסמסונג. המשמעות היא מלחמת סמארטפונים מרה ויקרה.

אך זו גם הסיבה שבסלקום יכולים דווקא למנף את מחירו הנמוך של המודו, ואיתו לנסות להשתלט על פלחי שוק נישתיים כגון ילדים שהוריהם יעדיפו לקנות להם את "המכשיר המגניב (והזול) עם הפאנל המתחלף", או כטלפונים ייעודיים לתיירים. גם תסריט של מכשיר ישראלי מאובטח לכוחות הביטחון אינו מופרך. עד אז, דומה שהשקת מודו בנועדה בעיקר למנוע את השאלה "מדוע מכשיר ישראלי אינו מושק בישראל?

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
בהצלחה
המוצר מדהים כל מה שיש לי להגיד לכם זה להחזיק אותו ביד או ליזרוק אותו לכיס בלי להרגיש ולראות איך הפלא הזה עושה לכם טוב. בלי כל החבילות גלישה בלי כל המסורבלות של כל העולם החדשני והמלחיץ הזה. מודו עוזרת לך להנות ממה שאבד לך וזה הפשטות. אני שמח שהאייפון 3G עבר לאישתי אני שמח שהאימלים לא רודפים אחרי ואני נהנה ממוזיקה שאני אוהב. דוב כאחד שמכיר את אם סיסטם ומכיר את הפעילות שלך באסיה אני מפרגן לך ולאנשיך המסורים המורשת של אנשים טובים בחברה טובה ימשיכו להוביל אותך להצלחות. כל הכבוד אסף
אסף , סין  |  25.07.09
לכל התגובות