אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההסתדרות שוקלת להכריז סכסוך עבודה באל על בתוך שבוע צילום: עמית שעל

ההסתדרות שוקלת להכריז סכסוך עבודה באל על בתוך שבוע

4,600 מעובדי החברה חתמו על בקשה להכרזת סכסוך עבודה. הסיבה: דרישת ההנהלה לשורת צעדי התייעלות. ועדת התיאום והביצוע של ההסתדרות צפויה להתכנס ב-28 בחודש לדון בנושא

20.07.2009, 19:23 | יסמין גיל ומיקי פלד

בכוונת ההסתדרות להגיש בקשה לסכסוך עבודה בחברת התעופה אל על, עד השבוע הבא. כך נודע ל"כלכליסט". זאת, בהתאם להתפתחויות בימים הקרובים בשיחות בין ההנהלה לבין ועד העובדים בנושא צעדי ההתייעלות שמבקשת ההנהלה ליישם.

בימים אלה הוגשו להסתדרות כ-4,600 חתימות של עובדי החברה, מתוך כ-6,000 עובדים - רוב מוחץ הנדרש לבקשת הכרזת סכסוך העבודה, על פי ההסכם הקיבוצי של העובדים. ועדת התיאום והביצוע של ההסתדרות צפויה להתכנס ב-28 בחודש, והיא זו שאחראית על מתן אישור הכרזת סכסוך העבודה.

כבר בתחילת 2009 ביקשה ההנהלה מוועד העובדים לנקוט בשורה של צעדי התייעלות, בשל השפעות המשבר הכלכלי על ענף התעופה. העובדים התבקשו לערוך שינויים במספר סעיפים: הגדלת תשלום עבור ארוחות המסופקות להם בחדר האוכל של החברה, הקטנת תשלום דמי ההבראה, ביטול מתן הביגוד לסקטור הטכנאים ואיסור על עובדים שמקבלים תשלום עבור אחזקת רכב להגיע לעבודה בהסעות, קיצור שבוע העבודה לארבעה ימים בסקטור המינהלי, ביטול תוספת הוותק וקיצור שהיית צוות האוויר בניו יורק.

העובדים מצידם טענו כי רק בסוף 2008 חתמו עם ההנהלה על הסכם עבודה קיבוצי חדש, וכן העלו טענו שצעדי התייעלות צריכים להיות מיושמים גם על ידי הנהלת החברה.

מרגע הכרזת סכסוך העבודה יוכלו העובדים לפתוח בעיצומים ללא הגבלה ואף להשבית את פעילות החברה. זאת, בתקופה רגישה לחברות התעופה בכלל ולחברת התעופה הישראלית בפרט - בעונת שיא נסיעות הקיץ.

יו"ר ועד עובדי אל על, יוסי לוי, מסר בתגובה: "התרענו בפני ההנהלה מספר פעמים להפסיק את הצעדים החד צדדיים ולהיכנס להתדיינות עם ועד העובדים. במסווה של התייעלות, מנסה ההנהלה למסמס את הסכם העבודה ולפגוע בעבודה המאורגנת".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר בתגובה: "ההנהלה נוקטת בצעדים חד צדדיים וקובעת מציאות פוגענית לעובדים חדשים וקיימים בחברה. חלה עלינו חובה לעצור את הנזק שנגרם לעובדים". 

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
הבהרה.
אנו העובדים לא צרי עין אלא פשוט במצב של מצוקה. הייתכן שאנו העובדים הזמניים לא מצליחים להרוויח את לחמנו ביושר? הייתכן שנותנים לנו 20 שקל לשעה, מביאים אותנו ל6 שעות לעבודה ונותנים לנו לחזור ברכבת - מזל שיש רכבת כי מבחינתם גם היינו יכולים לחזור ברגל- בושה. אפילו בתקופת המלחמה לא הסכימו לתת לעובדים לעלות על הסעת מונית שבכל מקרה יצאה לכיוון כי רצו לחסוך בכסף - מה זה משנה אם יפול איזה רקטה על משהו - עוד עובד פחות עובד - כולה 20 שקל לשעה. עדיף והייתי הולכת לעבוד בשווארמה השכונתית - בטוח ששם היחס יותר הולם. אפילו לשירותים עושים לי פרצוף שאני הולכת. יש בעיה בחברה הזו והיא ההנהלה - אבל אני רוצה להגיד משהו לכל "חברי ההנהלה" תהנו כל עוד זה נמשך....
עובדת אל על , תא  |  22.07.09
7.
ככה זה שלהנהלה הבכירה אין בושה
התייעלות? אפשרי אבל הדג מסריח מהראש למה המנכ"ל לא יכול להסתפק במשכורת של 35,000שח כמו הזמנים שהחברה היתה ממשלתית. היום הוא מקבל מיליון שח לחודש. על מה ולמה? גם ככה רוב ההכנסות של החברה לא תלויות בו (מיתון עולמי,דולר נמוך,מחיר הנפט הגבוה,תחרות עם חברות תעופה אחרות). אז נכון הוא ויתר על 15% משכרו...ממש "מרגש". בנוסף הוא מינה סמנכ"לים מבחוץ שעלות שכרו של כל אחד מהם מעל 200,000 ואז הוא בא לעובדים ורוצה "התיעלות". חבל שלמנהלים של היום אין בושה
עובד מסור , נתב"ג  |  22.07.09
5.
השלמת הכנסה
כל העובדים הזמניים באל על (חודשי,יומי),מקבלים השלמת הכנסה!! ממה בדיוק עוד רוצים לקצץ? המנכל מקבל 900,000 ש"ח בחודש קצצו שם בשמנת אבל אל דאגה בשניה הראשונה שמטוסים לא ייצאו למישהו שם יפול האסימון . אנחנו אלה בפועל שמניעים את החברה !! קצת יותר כבוד לאנשי המגזר התעופתי. דרישת ההנהלה היא אבסורדית ,שרק לפני כ חצי שנה לאחר 3 שנים ללא חוזה נחתם חוזה,הם יוצאים בזיג זג הזה! מה המטרה ? לחסוך כסף?המנכלים וכל ראשי ההנלה שמקבלים משכורות ובונוסי ענק מרוקנים לנו את הקופה! בושה וחרפה שככה אתם מתנהגים אין לכם כבוד לחתימת חוזה שלכם עם העובדים בהצלחה במאבק!!
נדב , תא  |  21.07.09
לכל התגובות