אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעידן הרציונלי - שטראוס צריכה לוותר על הגלידות

בעידן הרציונלי - שטראוס צריכה לוותר על הגלידות

ההצעה של יוניליבר לרכישת חלקה של שטראוס בחברת הגלידות המשותפת, מתאימה לאסטרטגיה המעודכנת של שטראוס, שהשאירה את האמוציות מאחור

22.07.2009, 18:53 | אורנה יפת

מאוד הגיוני ששטראוס תרצה להיפטר מעסקי הגלידות בישראל. מזה תקופה ארוכה שהיא לא באמת בעלת הבית של מותג הגלידות ואינה שולטת בחברה. כמו בכל שותפות, גם במקרה של שטראוס ושל יוניליבר העולמית, כל החלטה של שטראוס צריכה להיות מקובלת על בעלת השליטה העולמית.

גורמים בענף אומרים, כי מי שמנהל את החברה בפועל זה יוניליבר העולמית ולא שטראוס. מבחינת יוניליבר, עסקי הגלידות זה ליבת העסקים שלה. עבור שטראוס זה לא בדיוק העסק המרכזי. החברה מתרכזת כיום בפעילות המחלבה, במותג עלית ובפעילות הקפה בארץ ובעולם ויש לה אתגרים חדשים על הפרק.

בשנים האחרונות עברה שטראוס מחשיבה והתנהלות אמוציונלית להתנהלות רציונלית. זה החל במיזוג בין שטראוס לעלית, שהוביל למהלך מעורר ההדים של מחיקת השם עלית משמה של החברה. אין ספק, כי עלית הוא מותג אמוציונלי בפני עצמו, אך גם עובדה זו לא מנעה מעפרה שטראוס, יו"ר הקבוצה, ומארז ויגודמן, הנשיא והמנכ"ל שפרש לאחרונה, למחוק אותו מהלוגו של החברה ולהפוך את שמה משטראוס עלית לשטראוס גרופ.

גם התמרדות הצרכנים ההמומים לא שינתה את ההחלטה כי כאמור, שטראוס היא היום חברה שפועלת מהראש.

למיכאל שטראוס יש תחושות נוסטלגיות לגלידות שטראוס, כי הוא מתקשה לשכוח את המראות של אמו שמכינה גלידה במכונה ידנית ומוכרת ממרפסת ביתה גלידה בטעם תות שדה לבריטים, ששלטו אז בארץ. עפרה שטראוס וארז ויגודמן שכחו מזמן את מה שלמדו בשיעורי ההיסטוריה על תקופת המנדט, ושיטת הניהול החדשה שלהם כוללת חשיבה בינלאומית ואסטרטגיות רציונליות.

הקשר שלהם לעבר הוא פחות חזק מזה של מיכאל שטראוס. הם הבינו שהגלידות זה לא העתיד של שטראוס וכי פעילות זו אינה תואמת לחזון הבינלאומי של החברה, שכולל את חברת המים החדשה, עליה הכריזה הקבוצה לפני שבוע, כאשר רכשה את השליטה בחברת תמי 4, באמצעות החברה-הבת H2O.

אם להוסיף לכל אלה את המלחמה השיווקית העיקשת בין שטראוס לאסם-נסטלה, שגייסה כעת את המנכ"ל זאב קלימי, שמבטיח מהפכות בשוק שלא ישעממו את הצרכנים והיצרנים, זה בדיוק הזמן של שטראוס לצאת מהענף, שרמת הרווחיות בו הולכת ונשחקת, כאשר ידה על העליונה והיא מחזיקה ב-65% מהשוק בישראל.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
$$$$$$$$
. לא מתאים למיכאל ועופרה "עם ששוכח את עברו - סופו שלא יהיה לו עתיד" כל הייחודיות שלכם בשוק היתה דווקא בגלל שאתם אנושיים, ודווקא בגלל שהתייחסתם לעובדים כאל משפחה... ועכשיו לזרוק את העובדים ???????????? אוקיי- אז אתם מחפשים רווחיות- אז יש לכם 65% מנתח השוק !!! זה לא מספיק?????????? "ביצה שבידיך היום עדיפה על תרנגולת שתבקיע." יכול להיות שכסף מעוור עד כדי כך את האנשים????????? לא מתאים ב כ ל ל לעופרה ובטח ובטח שלא למיכאל !
אנושיות היא תכונה חשובה , שורשים  |  27.07.09