אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מסימני סוף המיתון בפרסום: "סופו של המשבר הכלכלי מתחיל בהלך רוח חיובי"

מסימני סוף המיתון בפרסום: "סופו של המשבר הכלכלי מתחיל בהלך רוח חיובי"

כך אומרת מיכל המאירי, מנכ"לית משרד הפרסום גיתם BBDO. רמי שלמור: "בחודש האחרון ראינו התעוררות בקרב כל הלקוחות, ללא יוצא מן הכלל"

28.07.2009, 10:45 | מיטל זדה

המחצית הראשונה של 2009 התאפיינה בירידה בתקציבי הפרסום של החברות המפרסמות בארץ, בעיקר בקטגוריית הפיננסים. חלק מהירידה נובעת מהמשבר הכלכלי, אבל גם מהקפאת פעילות של מפרסמים שנבעה מחשש פסיכולוגי. האם המגמה עומדת להשתנות?

רמי שלמור משלמור אבנון עמיחי משדר אופטימיות זהירה: "בחודש האחרון ראינו התעוררות בקרב כל הלקוחות, ללא יוצא מן הכלל. למיטב הבנתי, המחצית השנייה תכסה על הירידות שהיו במחצית הראשונה. האם המשבר נגמר? אני לא יודע.

"אבל אין ספק שבתחושה של הלקוחות, הוא מאחורינו. שחרור תקציבי הפרסום מהקפאה נובע מהבנה שחברות שלא יהיו בתמונה ביציאה מהמשבר ייעלמו לאחר סופו. צריך לזכור שבסופו של דבר כלכלה זה פסיכולוגיה - אם השוק מרגיש שיש יציאה מהמשבר, הוא גם מתחיל להתנהג כך".

יאיר גלר, מבעלי גלר נסיס, הרבה פחות אופטימי: "המיתון לא נגמר. יש קצת תזוזות של תקציבי פרסום שנותנים ביטחון, אבל זה לא המצב האמיתי בשוק. בחלק מהענפים היתה ירידת מחירים דרסטית ששוחקת את הרווחיות ומשליכה עלינו. התחזיות הן שגל הפיטורים לא הסתיים, ואם הצריכה לנפש תרד כתוצאה מפיטורים בענפים אחרים, זה ישפיע על ענף הפרסום".

מיכל המאירי, מנכ"לית גיתם BBDO: "המשבר לא הגיע לסיום, אבל אנחנו בהחלט מתקרבים לסופו, ושם נפגוש צרכן שפועל באופן שונה מבעבר. מי שישכיל לפעול נכון ולהתכונן לכך יידע למנף את תום המשבר. התחושה שמתקרבים אל סוף המשבר מתחילה בהלך רוח, תחושה שכבר מותר לדבר על זה, שמגובה באינדיקציות ממשיות".

תגיות