אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ייצוגית נגד פלאפון: מעתיקה ושומרת את הודעות ה-SMS של לקוחותיה צילום: גלעד קוולרצ'יק

ייצוגית נגד פלאפון: מעתיקה ושומרת את הודעות ה-SMS של לקוחותיה

בתביעה נטען כי פלאפון - בניגוד לחברות הסלולר האחרות - שומרת את התוכן של המסרים במאגר מידע, ובכך מבצעת האזנות סתר אסורות. היועץ המשפטי של פלאפון: "המנויים נותנים הסכמה לשמירה כדי לאפשר לנו לספק את השירות"

28.07.2009, 14:22 | מארק שון
תביעה ייצוגית נגד חברת פלאפון הוגשה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה בטענה שהחברה שומרת את תוכן מסרי הודעות ה-SMS של לקוחותיה ובכך מבצעת האזנות סתר אסורות.

התובעים, עורכי הדין קובי סודרי ואשרף אבו ראזק, שמיוצגים באמצעות עורכי הדין יצחק אבירם ונועם שכנר, לא נוקטים בסכום תביעה ספיציפי אלא דורשים שבית המשפט יקבע שמאגר המידע של פלאפון אינו עומד בדרישות הדין, שיורה לחברה למחוק את המאגר ויעניק צו מניעה נגד פלאפון כדי שתפסיק את הפעולה.

התובעים מדגישים שלא מדובר רק בשמירת "נתוני תקשורת" (כמו שעת שיגור ההודעה, מספרי הטלפון של השולח או הנמען ומשך ההודעה), אלא בשמירה של התוכן המלא שנכתב או נשלח בהודעה.

התביעה מתבססת על תכתובת של עו"ד סודרי מול פלאפון וסגן היועץ המשפטי שלה, עו"ד עידו רוזנברג, בה מודה פלאפון כי היא מעתיקה ושומרת את העתקי התוכן של כל הודעות המסר הקצר המועברות על ידה, אך עושה זאת ל"תקופה הקצרה מחודש ימים ביחס לתוכן המלא של ההודעה". היועץ המשפטי של פלאפון טען במכתבים כי בין הלקוחות ובין החברה יש הסכמה מראש, מובנית בתוך ההסכם ביניהם, שהחברה תוכל לשמור את תוכן ההודעות שלהם כדי לאפשר לחברה לספק את השירות.

בתביעה נטען כי פלאפון שומרת במאגר מידע מיוחד שהקימה לשם כך את התוכן המלא של הודעת המסרים, למשך פרק זמן נוסף, גם לאחר שהליך העברת ההודעה הסתיים והיא הגיעה לנמען, אפילו כשהודעת המסר הקצר נמחקה מיידית ומטעמי זהירות על ידי שולחה או על ידי מקבלה. המשמעות היא שגם מי שאינו מנוי של פלאפון, המשגר ומקבל הודעת מסר קצר ממנוי של פלאפון, חשוף לפגיעה בפרטיות. התובעים טוענים כי מעשיה של פלאפון הם "האזנת סתר" על פי החוק בישראל, והם מהווים פגיעה בפרטיות, הפרה של הרישיון והפרה של ההסכמים מול הלקוחות.

במכתב שנשלח על ידי עו"ד רוזנברג בנובמבר נכתב כי מאגר המידע עומד בדרישות חוק הפרטיות. יצוין כי שאר חברות הסלולר אישרו לתובעים כי הן אינן שומרות את התוכן של הודעות המסר הקצר.

מפלאפון ממסר בתגובה: "התובענה טרם התקבלה בחברתנו, כאשר מדובר בתביעה חסרת בסיס לחלוטין, וחבל שכלי התביעה הייצוגית מנוצל לצרכי תביעות סרק. יודגש, כי פלאפון פועלת על פי חוק, כאשר שמירת ההודעות נועדה לצרכי בקרה, תפעול ושירות בלבד. הודעות הטקסט נשמרות במאגר מאובטח ואין גישה למידע זה".

תגיות

40 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

40.
ממשרד התקשורת \ כנסת ישראל היא הכתובת הנכונה לכל הטענות והמחדלים .
הכל מתחיל עם החוזים החד צדדי שמשרד התקשרות , משרד המשפטים , וכנסת ישראל לא עושים דבר ומפלים את האזרח לרעה , הגיע הזמן להבין ממשרד המשפטים שבית משפט הוא הוא לא עוד סתם משרד ממשלטי שנותן שירותים מוניציפלים . כנסת ישראל , ביחד עם משרד המשפטים לחיבים להבין שלא יכול להיות שחברות ענק אלו מפלים לרעה את האזרח כמו בעולם השלישי , כמעט כל אזרח בישראל יודע שלדרוש את הזכויות המגיעות לך , בגלל שרכשה נייד מחברות הסלולר , זה כמעט בלי אפשרי מייגע וחבל על הזמן שלך בכל המובנים כולל הכתבה הזאת של שמירת SMS . לכן צריך ללכת לכנסת ישראל ולמשרד התקשרות , משרד המשפטים . דניאל פיניש
דניאל , ראשון לציון  |  31.07.10
39.
חברה המתנהגת בצורה בריונית
לאחרונה הצליחו לעבוד גם עלי. מבטיחים דבר אחד אך מחתימים אותך על חלק מההבטחות. אח"כ - באופן שיטתי מסרבים לביטול החוזה שנעשה ברמאות. הם מנצלים את גודלם ובאמצעות המערכת המשפטית הגדולה שלהם מנסים להלך אימים על הציבור. חייבים לעשות לזה סוף! יהיו עוד הרבה תביעות נגד פלאפון. הייתי ממליץ לתבוע גם את המנהל הכללי ואת הבעלים באופן אישי.
יעקב , מרכז  |  03.08.09
38.
ל-34 איזה שטויות אתה מדבר
אולי בנושא לאן גולשים ולאן מתקשרים יש לנציגים גישה... אבל בתור עובדת- בחיים לא לא ידעתי שיש דבר כזה בכלל העתק של הסמסים... ואין לנציגים גישה לזה- זה לא כמו פירוט שיחות- אל תיסחף!!! אבל מה שכן מעצבן- זה שלא ידעתי שיש דבר כזה ובטח ובטח לא ידעתי שאני מחתימה לקוחות על דבר כזה- פלאפון תמיד דואגים שלא נדע על מה אנחנו מחתימים לקוחות- שלא נרגיש צורך להיות בסדר עם הלקוח ולהגיד לו את האמת ואז הוא יתבע אותה תביעה ייצוגית!!!!!!!!!!!!!!!! היו לי לא מעט מקרים שטעיתי כלפי לקוחות בגלל שלא לימדו אותנו דברים משמעותיים לעסקה ואני הייתי זאת שלא היה לי נעיםלעמוד מול הלקוח!!! תפסיקו לעשות את כל הנציגים חארות!!!{למרות שאין ספק שי הרבה כאלה:) }
עודבת פלאפון לשעבר גם כן... , י-ם  |  30.07.09
37.
ישראלים
אולי תנוחו?!?!? מקליטים את השיחות שלכם בשביל שיום אחד כשאנשים כמוכם יבואו ויגידו "לא אמרו לי שאני משלם על זה" יוכלו להוציא את השיחה מהמאגר ולהשמיע לכם לא כי רוצים להאזין לשיחות הכל כך "מעניינות" שלכם. שכל אחד ירגע מי ישמע מה קרה כל החברות עושות את זה אם לא ידעתם. תעזבו את החברה אם כל כך רע לכם יש כמוכם 3.000.000 לקוחות אז אל תתלהבו! יום טוב :}
אלמונית , תל אביב  |  29.07.09
לכל התגובות