אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפסד למישלן עקב הירידה במכירות ועלויות הארגון מחדש צילום: בלומברג

הפסד למישלן עקב הירידה במכירות ועלויות הארגון מחדש

ההפסד הנקי עמד במחצית הראשונה של השנה על 119 מיליון יורו, לעומת רווח נקי של 430 מיליון יורו בתקופה המקבילה. המכירות צנחו ב-13% ל-7.13 מיליארד יורו

31.07.2009, 11:27 | סוכנויות הידיעות

מישלן, יצרנית הצמיגים השנייה בגודלה בעולם, דיווחה על הפסד במחצית הראשונה של השנה עקב ירידה במכירות ליצרני הרכב ולחברות המשאיות שנפגעו מהמיתון.

ההפסד הנקי עמד על 119 מיליון יורו (168.1 מיליון דולר), לעומת רווח נקי של 430 מיליון יורו בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות צנחו ב-13% ל-7.13 מיליארד יורו.

"המלאים חזרו כעת לרמות נורמליות יותר, אך לא במידה שניתן לומר שיש כבר מגמת עלייה אמיתית", אמר מנכ"ל החברה מישל רולייה. "הירידה במחירי חומרי הגלם תסייע לשולי הרווח במחצית השנייה של השנה".

יצרני הצמיגים מתמודדים עם האטה בייצור כלי הרכב ובהיחלשות המכירות לצמיגים חלופיים למשאיות, כיוון שהמיתון פגע בחברות תובלה ובנייה. אף שתמריצי המכירות הממשלתיים בלמו את ההאטה בשוק הרכב האירופי בחודש שעבר, הביקוש היה נמוך ב-11% במחצית השנה הראשונה.

מניית מישלן עלתה ב-2.01 יורו, או 4.4%, במסחר אתמול בפריז, כך שהעלייה השנה הגיעה ל-26% ושווי החברה ל-7 מיליארד יורו.

החברה לא סיפקה תחזיות רווח שנתיות. רולייה אמר ב-10 בפברואר שניתן יהיה להשיג "מעט מאוחר יותר" את יעד הרווח התפעולי של 10%, שתוכנן לשנת 2010, לאחר שהחברה נאלצה לדחות כמה השקעות עקב הירידה במכירות.

תגיות