אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התאחדות הקבלנים תבקש מברק: על המדינה לממן את עיר הבה"דים

התאחדות הקבלנים תבקש מברק: על המדינה לממן את עיר הבה"דים

ל"כלכליסט" נודע שברק ייפגש בימים הקרובים עם נציגי הקבלנים. טענות ההתאחדות: הפרויקט גדול ומורכב מדי עבור זכיין יחיד, ומחנק האשראי עלול לגרום לעיכובים בבנייה ולבעיות מימון

04.08.2009, 07:01 | ליאור גוטמן

בהתאחדות הקבלנים מסופקים אם אכן משרד הביטחון יוכל לקחת על עצמו את תפעול עיר הבה"דים בנגב. ל"כלכליסט" נודע שבימים הקרובים תיפגש ההתאחדות עם שר הביטחון אהוד ברק ותמליץ לו להקים את עיר הבה"דים במימון מלא של המדינה.

הפגישה נקבעה לאחר שהמדינה הכריזה לפני כשבועיים על זהות חמש הקבוצות שעברו את השלב הראשוני של המכרז להקמת העיר ותפעולה, וכי בכוונת המדינה להעניק את הפרויקט לידי קבוצה בודדת. במאי האחרון שלחה התאחדות הקבלנים מכתב דחוף לברק. במכתב נטען שגודלו של הפרויקט ומחנק האשראי מחייבים מתווה תקציבי מלא בחסות המדינה.

עיר הבה"דים היא פרויקט התשתיות הגדול מסוגו בישראל. במסגרתו יעביר צה"ל את כל בסיסי ההדרכה מאזור צריפין לנגב. מדובר בבסיסי ההדרכה של החילות רפואה, לוגיסטיקה, חימוש, משאבי אנוש, תיאום וקישור, משטרה צבאית, חינוך ותקשוב.

עד היום קידמה המדינה את הקמת עיר הבה"דים כפרויקט משולב שחלקו PPP (Public Private Partnership) וחלקו תקציבי. החלק התקציבי אמור להגיע ממשרד הביטחון ומתוספת מימון שיועדה לנושא. הקבוצה הזוכה תפעיל ותתחזק את העיר לתקופה של 15-20 שנה תמורת סכום שנאמד ב־20 מיליארד שקל. לפני כשבועיים פורסם שכל חמש החברות שניגשו למכרז עברו את השלב המקדמי: קבוצת אפריקה ישראל עם אלקטרה, קבוצת שפיר הנדסה, קבוצה של חברת א.דורי עם מבני תעשייה ואלטל, קבוצה של אשטרום עם שיכון ובינוי וקבוצה שבה חברות קונצרן תשתיות הביטחון הבריטי G4S ומנרב אחזקות.

לדברי התאחדות הקבלנים, פרויקט בסדר גודל כזה עלול להתעכב במתווה הנוכחי. "לפי תנאי המכרז, אמור הזכיין לא רק להקים את כיתות הלימוד אלא גם לתפעל את חדר האוכל ואת מתקני ההדרכה של החיילים. לאף גוף קבלני בישראל אין היכולות הללו", טוען אשר גרין, סגן נשיא ויו"ר אגף הבנייה החוזית בהתאחדות. "אי אפשר יהיה להגיע לסגירה פיננסית עם זכיין יחיד בפרויקט כה גדול, בייחוד בשעה של מחנק אשראי. אי סגירה פיננסית תעכב את תחילת הפרויקט, דבר שיפגע בפעילות צה"ל ובאלפי עובדים הרואים בהקמת העיר מקור לפרנסה. יש לתקצב את מלוא הפרויקט כדי שיוכלו להשתתף בהקמתו חברות קבלניות רבות יותר".

בלשכת ברק אישרו את דבר הפגישה ומסרו כי השר מוכן להיפגש עם נציגי התאחדות הקבלנים כדי לשמוע את טענותיהם. "מערכת הביטחון פועלת במרץ לקידום הקמת העיר והמעבר לנגב. המשרד יסיר כל מכשלה להשגת מטרה זאת", נמסר מלשכת השר. עם זאת, במשרד הביטחון הבהירו שלא מדובר בדיון על שינוי שיטת המכרז אלא בפגישה למען שמיעת דעות הצדדים שמעורבים בפרויקט. עוד נמסר כי "מתוך ראיית טובת המדינה הוחלט על ביצוע הפרויקט בשיטת BOT הטובה ביותר לישראל ולנגב בפרט". 

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
הפרויקט כברנכשל
פרויקט קרית ההדרכה אמור היה להתאכלס כבר בשנת 2009!!! הפרויקט מעולם לא עמד בלוחות הזמנים שנקבעו לו ולא נקבע לו תאריך אמיתי לאיכלוס. על פי אופן התנהלות הפרויקט ללא יד מכוונת וללא אחראי של ממש, לא תאוכלס הקריה גם בשנת 2013. על האוצר ומשרד ראש הממשלה להוציא את נושא קידום וניהול הפרויקט מידי צה"ל ומשרד הבטחון הנשרך אחריו ולקדמו במהירות ובאומץ באמצעות BOT בלבד. צריך בסופו של דבר אחראי אחד לכל ההקמה והתחזוקה של הקריה. ניתן בהחלט להפריד את נושא ההדרכה מנושא ההקמה והאחזקה.
yuval , תל אביב  |  05.08.09
7.
הקמת הקריה לא תוסיף לנגב כלום רק תגרום לזיהום בלתי הפיך!!!!
לצערי לאחרונה הונח ספר עם אוסף נתונים על סקר כביכול על צומת הנגב ורמת חובב. 1. לנתונים שבסקר חסר הפילוט שנערך לאחרונה עם ציוד חישה מרחוק,מבלי לטפל בממצאי הפילוט יש סכנת חיים לאנשים באזור. 2. כביש 6 ומסילת הברזל לצומת בעצם סוגרת על העיר באר שבע כך שהעיר תמצא עצמה מחוץ למתחם מרכז המער. המבין יבין!!!!! 3. מתוך עיון בספר עב הכרס אן בו פתרונות למפגעי בריאות הסביבה לדורות הבאים. נהפוך כל הספר מדבר על כימיה בלבד וגם המומחה מחו"ל כלל אינו איש מקצוע בתחום הרפואה הסביבתית והטוקסיקולוגיה!!!!! לסיכום: בדיון ברשות לתכנון הארצי במשרד הפנים בתאריך4.11.08 טען דר עינבר מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה כי הוא אגרונום ואינו מבין ולא עוסק בבריאות הסביבה!!! טוב יעשה שר הביטחון ויחזיר את הטיפול לאנשי מקצוע רלונטים בתחום הבריאות בהול.
בר דרור דוד , קריית ארבע  |  05.08.09
לכל התגובות