אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האם עסקת מיקרוסופט-יאהו טובה לפרטיות?

האם עסקת מיקרוסופט-יאהו טובה לפרטיות?

כחלק משיתוף הפעולה בין השתיים הסכימה מיקרוסופט לאמץ את מדיניותה הנוקשה של יאהו בתחום פרטיות הגולשים, והיא תיושם במנוע החיפוש בינג. האם זה ישפיע גם על מדיניות גוגל?

04.08.2009, 11:40 | יוסי גורביץ

הסכם שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט ויאהו בתחום החיפוש והפרסום באינטרנט, שנחתם בשבוע שעבר, עשוי לשפר את מצב הפרטיות ברשת. כך מעריך מנהל קבוצת המחקר Future Privacy Forum ג'ולס פולונטסקי, שהתראיין לניו יורק טיימס.

כחלק מהעסקה ביניהן הסכימה מיקרוסופט לאמץ את מדיניותה של יאהו להגנה על פרטי הגולשים, ומדיניות זו תיושם בבינג, מנוע החיפוש של מיקרוסופט שבקרוב ישמש את שתי החברות. מדיניותה של יאהו נחשבת לקשוחה ביותר בתחום ההגנה על הפרטיות, ולדברי פולונטסקי, ההסכם – והביקורת שיעבור על ידי הרגולטורים - עשוי להביא לכך שמיקרוסופט תאמץ את המדיניות הזו בכל פעילויותיה. דבר זה, בפני עצמו, עשוי להפעיל לחץ על גוגל, שמדיניותה בתחום מעוררת ביקורת.

מנכ"ל מיקרוסופט באלמר ומנכ"לית יאהו בארץ. מדיניות נוקשה - לטובת הפרטיות מנכ"ל מיקרוסופט באלמר ומנכ"לית יאהו בארץ. מדיניות נוקשה - לטובת הפרטיות מנכ"ל מיקרוסופט באלמר ומנכ"לית יאהו בארץ. מדיניות נוקשה - לטובת הפרטיות

שלוש חברות החיפוש הגדולות נמצאות תחת ביקורת של האיחוד האירופי, שמנסה ליצור איזון בין הצורך שלהן לאסוף מידע על הגולשים כדי להתאים להם פרסומות - מקור ההכנסה העיקרי ממנועי חיפוש באינטרנט - ובין ההגנה על פרטיות הגולשים. גוגל מתעקשת לשמור את פרטיהם של המשתמשים במנוע החיפוש שלה למשך 18 חודשים, אך האיחוד האירופי מתעקש שעל החברות לשמור את הפרטים למשך לא יותר משישה חודשים. בדצמבר 2008 הודיעה יאהו כי מעתה תשמור את פרטי המשתמשים לשלושה חודשים בלבד, ומיקרוסופט הודיעה עוד קודם לכן כי היא מוכנה לשמור אותם לשישה חודשים – אם שאר החברות יסכימו לעשות כן גם הן.

כעת, כאמור, מתקבל הרושם שמיקרוסופט תאמץ את מדיניותה של יאהו. "הן למיקרוסופט הן ליאהו יש מחויבות עמוקה להגן על פרטיות הצרכנים", אמר עוזר היועץ המשפטי של מיקרוסופט, מייק הינצה. פולונטסקי מציין כי עד לפני שלוש שנים המשתמשים לא היו מודעים כלל לכך שהחברות אוספות עליהן מידע ושומרות אותו – וכי באותה תקופה שמרו החברות את המידע לצמיתות והקפידו הרבה פחות על פרטיות המשתמשים.

מנכ"ל ה-FTC, סוכנות אמריקאית להגנה על הצרכן, אמר לאחרונה כי הוא מתכוון להיאבק בנוהג של "פרסום מוכוון התנהגות", כלומר, פרסומות המותאמות למנהגי הגלישה של המשתמש; הוא שוקל לפנות לקונגרס כדי להביא לחקיקה בנושא. גוגל נחשבת לאחת החברות הפוגעניות ביותר בתחום.

תגיות