אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בזק מעלה את התחזיות ל-2009; הרווח ברבעון 541 מיליון שקל צילום: אלדד רפאלי

בזק מעלה את התחזיות ל-2009; הרווח ברבעון 541 מיליון שקל

ההכנסות צמחו לשיא של 3.25 מיליארד שקל וה-EBITDA גדלה ב-6% ל-1.31 מיליארד שקל. פלאפון ממשיכה לצמוח ו-yes ממשיכה להפסיד

05.08.2009, 09:01 | אמיר טייג

קבוצת בזק מצליחה שוב לעקוף את תחזיות האנליסטים ולרשום רווח של הרווח המיוחס לבעלי המניות עלה ב-19% ברבעון השני של 2009, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והגיע ל-541 מליון שקל, כאשר הכנסות הקבוצה הגיעו לשיא של 3.25 מיליארד שקל. תחזיות האנליסטים חזו רווח רבעוני של כ-475 מיליון שקל בממוצע. ה-EBITDA עלה ברבעון השני לשיא והגיע ל-1.31 מיליארד שקל, גידול של 6% לעומת אשתקד.

פלאפון ממשיכה לצמוח רבעון מלא ראשון של הרשת החדשה בפלאפון: הרווח זינק ב-29% ל-233 מיליון שקל ההכנסות ברבעון השני צמחו ב-13% והסתכמו ב-1.35 מיליארד שקל. ה-EBITDA עמד על 472 מיליון שקל וההכנסה הממוצעת מלקוח עמדה על 131 שקל אמיר טייג, תגובה אחתלכתבה המלאה

על רקע התוצאות הטובות החליטה החברה להעלות את תחזית הרווח שלהם לשנת 2009. בעוד מרבית החברות במשק המקומי סובלות מהשפעות המתון, בבזק צופים כי בשנת 2009 יהיו ההכנסות שלה, רווח ה-EBIDTA והרווח הנקי גבוהים מרווחי השיא שרשמה בשנת 2008. יש גם ברבעון הקודם העלתה החברה את התחזיותיה.

הכנסות קבוצת בזק רשמו עלייה חדה יחסית עבור הקבוצה והסתכמו בכ-3.25 מיליארד שקל, כ-5.2% יותר מהרבעון המקביל אשתקד. עיקר העלייה נובעת מצמיחת פעילות הסלולר שלה, כלומר עלייה בהכנסות פלאפון. הכנסות בזק החברה, כלומר הפעילות הקווית המסורתית המשיכו להתכווץ וירדו ב-2.7% לרמה של 1.32 מיליארד שקל ברבעון השני של 2009.

בדומה לתוצאותיה ברבעונים האחרונים, ממשיכה בזק להתייעל ולהגדיל את שיעור הרווחיות שלה אם כי בשיעור מתון יחסית לרבעונים האחרונים. ברבעון הנוכחי הייתה זו פלאפון המקור העיקרי לעלייה ברווחיות הקבוצה, וזאת בשל הצלחת השקת הרשת החדשה שלה. שיעור רווח ה-EBIDTA של קבוצת בזק מהמכירות עמד ברבעון השני של 2009 על רמה של 40.3% מהמכירות, וזאת לעומת 40.1% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווחיות של פלאפון עלה מ-33% ברבעון המקביל ל-35% מהמכירות ברבעון השני של 2009.

yes ממשיכה להפסיד למרות השפעות המיתון yes גייסה ברבעון 2,000 מנויים חדשים הכנסות yes ירדו ב-2% והסתכמו ב-376 מיליון שקל. חברת הלוויין הפסידה 95 מיליון שקל ברבעון ורשמה הפסד תפעולי של 5.4 מיליון שקל אמיר טייגלכתבה המלאה

הפעילות הקווית של בזק, כלומר הפעילות המסורתית ממשיכה להתכווץ וזאת בעיקר על רקע ירידה במספר המנויים ומעבר של דקות שיחה לרשתות סלולר. פעילות זו יצרה לקבוצה הכנסות של 1.32 מיליארד שקל ברבעון השני, כ-2.7% פחות מהרבעון המקביל אשתקד. גם רווח ה-EBITDA התכווץ ועמד על 639 מיליון שקל, כ-2.1% פחות מהרבעון המקביל. בחברה מייחסים ירידה זו להיעדר מכירות נדל"ן ברבעון הנוכחי. אם זאת, המשיכה הפעילות להתייעל, כאשר שיעור ה-EBIDTA מהמכירות עמד על 48.5%, כ-0.3% יותר מהרבעון המקביל.

בזווית התפעולית מדווחת בזק הקווית על כי מספר מנויי האינטרנט גדל ב-3.5% לעומת השנה שעברה, ועומד נכון לתום הרבעון על 1.02 מנויים. 56% מלקוחות בזק נהנים מרוחב פס של לפחות 2 מגה, לעומת 37% לפני שנה. ההכנסה הממוצעת ללקוח אינטרנט (ARPU) גדלה ב-4.5% לעומת השנה שעברה, ועומדת כעת על 69 שקל. בתחום הקווים הנייחים, החברה ממשיכה לפרוס את תשתית ה-NGN מבוססת ה-IP המהירה שלה, המכסה כיום כ-180,000 לקוחות.

רגע לפני פרסום הדוחות מודיעה קבוצת בזק כי אימצה מדיניות דיבידנד לפיה תחלק את מלוא הרווחים שלה (100%) כדיבידנד לבעלי המניות. החלוקה תתבצע מידי חצי שנה כלומר בתום הרבעון השני והרביעי. בתוך כך הודיעה בזק כי תחלק 1.149 מיליארד שקל כדיבידנד ב-22 בספטמבר. סכום זה שווה לרוח שנצבר בקופת החברה מתחילת שנה, כלומר ברבעון השני והראשון. יש לציין כי למעשה מחלקת בזק כבר 5 שנים מעל 100% מהרווח שלה כדיבידנד, אך עד כה לא אימצה החברה מדיניות מוצהרת בנושא.

ממשיכה להתייעל הרווח הנקי של בזק בינלאומי זינק ל-56 מיליון שקל הכנסות בזק בינלאומי ברבעון השני נותרו יציבות וה-EBITDA עלה ל-88 מיליון שקל אמיר טייג, תגובה אחתלכתבה המלאה

שלמה רודב, יו"ר הדירקטוריון של בזק, אמר לאחר פרסום הדוחות כי "אנו ממשיכים לשפר את התוצאות שלנו, ולהשקיע אסטרטגית בתשתיות רשת מתקדמות, הן בתחום הטלפוניה הקווית והן בתחום הסלולרי. השקעות אלה מהוות פלטפורמות לצמיחה עתידית ולהתייעלות בעלויות. רשת ה-GSM הסלולרית המהירה החדשה שלנו סיימה רבעון מלא של פעילות, והיום יש לו כ-340,000 לקוחות ברשת חדשה זו. בנוסף לכך, ישנה התקדמות מצויינת בפריסת תשתית ה-NGN המהירה שלנו, וכיום הרשת מכסה כ-180 אלף לקוחות. אמר רודב. 

תגיות