אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל היא המדד להצלחת עסקת מיקרוסופט-יאהו

גוגל היא המדד להצלחת עסקת מיקרוסופט-יאהו

סעיף חדש בהסכם שיתוף הפעולה בין שתי החברות מאפשר ליאהו לבטל את העסקה באופן חד-צדדי - אם רווחי הפרסום לא יתקרבו לאלו של גוגל

05.08.2009, 15:39 | אבנר קשתן

יאהו שומרת לעצמה את הזכות לבטל את עסקת שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט בתחום החיפוש והפרסום - אם תתאכזב מהגידול ברווחיה. על פי ההסכם, שנחתם בשבוע שעבר, מנוע החיפוש של מיקרוסופט "בינג" ישמש באתריה של יאהו, ויאהו תמכור מודעות פרסום בשם שתי החברות.

כבר בהכרזה המקורית על עסקת מיקרוסופט-יאהו צוין כי מיקרוסופט תערוב לרף מינימלי של רווחים מהפרסום באתרי יאהו, ורף זה יבוסס על ממוצע הרווחים השנתי בכל מדינה. בדו"ח תקופתי שהגישה אתמול (ג') חברת יאהו לרשות ניירות ערך האמריקאית נוסף סעיף המאפשר ליאהו לבטל ההסכם כולו אם מיקרוסופט לא תעמוד ביעדי רווח מפרסום, אשר יוגדרו כאחוז מסוים מרווחי הפרסום של גוגל, המתחרה העיקרית של שתי החברות. כך דיווח אתר חדשות הטכנולוגיה cnet.

על פי הערכותיה של מיקרוסופט שדלפו לתקשורת, מרוויחה גוגל, אשר מחזיקה בכ-65% משוק החיפוש, כ-7 סנטים על כל פעולת חיפוש שנעשית בשרתיה. יאהו מרוויחה 4.3 סנט, ומיקרוסופט 3.9 סנט. מיקרוסופט ויאהו מחזיקות ביחד כ-28% משוק החיפוש. על פי הערכתה של מיקרוסופט, עסקת החיפוש תעלה את הרווחים של שתי החברות ל-5 סנט לחיפוש, כלומר - כ-71.5% מרווחיה של גוגל.

הדו"ח לא ציין את האחוז המדויק מרווחיותה של גוגל שאליו התחייבה מיקרוסופט, ויאהו לא התייחסה בפומבי בנוגע לסעיפי הביטול של ההסכם. סעיף זה עלול להרגיע את חששותיהם של משקיעים כי העסקה - שנחתמה לעשר שנים ומאפשרת ליאהו נקודת יציאה לאחר חמש שנים - כובלת את יאהו למהלך עסקי שאינו רווחי.

תגיות