בלעדי: קבוצת ח.י נכנסת לשוק מוצרי החשמל הלבנים
יבואנית LG תשקיע 5 מיליון שקל בכניסה לתחום ותתחיל לשווק את מוצרי המותג האיטלקי אריסטון. נשיא הקבוצה יוסי סרודי: "היעד הוא לתפוס נתח שוק של 10% בתוך שלוש שנים"
קבוצת ח.י, המייבאת בין היתר את המותג LG לישראל, נכנסת לראשונה לתחום מוצרי החשמל הלבנים. החברה תשקיע 5 מיליון שקל בשיווק המותג האיטלקי אריסטון שיוקצו למלאי, ללוגיסטיקה ולפעילות שיווקית ופרסומית. בשנים האחרונות שווק המותג בישראל על ידי חברת LG וכעת החליטה החברה העולמית, Indesit, שבבעלות האחים מרלוני מאיטליה, להעביר את השיווק לידי קבוצת ח.י.
קבוצת ח.י עסקה עד כה ביבוא ובהפצה בלעדיים של LG Electronics בישראל בתחום הצגים ומוצרי המחשוב. כמו כן, החברה משווקת מוצרי ניווט מבית QUE. לדברי יוסי סרודי, נשיא קבוצת ח.י: ''אנו מתכוונים להיות שחקן משמעותי בתחום המוצרים הלבנים ולתפוס נתח שוק של יותר מ־10% בתוך שלוש שנים''.
בשלב הראשון תשווק ח.י מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחי כלים, תנורים, כיריים ומיקרוגל של אריסטון, ובשלב השני תרחיב את השיווק גם למקררים ולמקפיאים. המוצרים ישווקו תחת הסלוגן: ''טכנולוגיית הנוחות''.
"המותג ייכנס קודם כל לחנויות הפרטיות ורק בשלב הבא לרשתות החשמל", מסרה יעל רוט, מנהלת השיווק של הקבוצה. "ח.י הוכיחה עם LG שהיא יודעת להחדיר מותג לארץ, וזו הסיבה שהחברה האיטלקית בחרה בנו".
אלא שח.י נכנסת לשוק בעייתי שרווי בשחקנים, ובשנים האחרונות הוא אף אינו נחשב שוק רווחי במיוחד בשל התחרות ובשל המיסוי על מוצרי החשמל. עם השחקנים שעל נתח השוק שלהם תצטרך החברה להילחם נמנים בין היתר סימנס, אלקטרה, בוש, קריסטל, AEG ואחרים. לדברי רוט, היתרון של אריסטון הוא בכך שהוא ממותגי החשמל היחידים שאינם מיוצרים בטורקיה או בסין אלא בארץ המוצא, איטליה. "נכון שהשוק רווי. זה לא יהיה קל", מודה רוט. "אבל אנחנו יכולים להשתמש בערוצי ההפצה הקיימים של החברה וביכולות השיווק שלנו, ולחלוש על נתח שוק שיהפוך את הקטגוריה הזו לרווחית עבורנו".
בעקבות ההתרחבות גייסה החברה יותר מעשרה עובדים שהוכשרו כאנשי מכירות, שיווק ושירות. בראש המחלקה יעמוד איזי גרנות ששימש בעבר בתפקידי ניהול בחברת תדיראן אמפא ובאלקטרה.
בשלב זה אין בכוונת החברה ליזום קמפיין פרסום בטלוויזיה או בעיתונות, אלא לבצע פעילות מתחת לקו בנקודות המכירה. כאשר יורחב השיווק גם לרשתות השיווק, עתיד לעלות קמפיין נרחב יותר. את הפרסום בארץ יוביל משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין שמלווה את ח.י גם עם המותג LG.
חברת Indesit האיטלקית משווקת ארבעה מותגים של מוצרי חשמל לבנים: Indesit Ariston, Hot Point, ו־Scholtes. לחברה 17 מפעלים ברחבי אירופה והיא מעסיקה 17 אלף עובדים.
6 תגובות לכתיבת תגובה