אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקרב על הקו לאילת: עובדי ארקיע יפגינו מחר מול משרד רשות התעופה האזרחית

הקרב על הקו לאילת: עובדי ארקיע יפגינו מחר מול משרד רשות התעופה האזרחית

כ-150 עובדים צפויים להפגין מחר בבוקר מול משרדי רת"א בנתב"ג, במהלך הדיונים בנושא בקשת אל על להפעיל טיסות לאילת. יו"ר ועד עובדי ארקיע: "אם בקשת אל על תאושר, תהיה זו מכה אנושה לפעילות ארקיע ויהיו לכך השלכות מרחיקות לכת על ציבור העובדים"

11.08.2009, 15:05 | יסמין גיל
כ-150 עובדי ארקיע צפויים להפגין מחר (ד') בתשע בבוקר מול משרדי רשות התעופה האזרחית (רת"א), שנמצאים בסמוך לטרמינל 1 בנתב"ג, במהלך הדיונים שיתקיימו במקום בנושא בקשת חברת אל על להפעיל טיסות פנים ארציות לאילת.

אל על מבקשת לטוס לאילת ארקיע וישראייר שכרו משרדי עו"ד חיצוניים גורם בענף: "אם הבקשה של אל על תתקבל, ארקיע וישראייר יחוסלו". משרד התחבורה: "עדיין לא התקבלה החלטה בנושא. כך או כך, נראה שמישהו מהצדדים יגיע בסופו של דבר לבג"ץ" יסמין גיל, 4 תגובותלכתבה המלאה

בדיונים, שיתקיימו מול מנהל רת"א האלוף (במיל') גיורא רום, צפויים להשתתף נציגים בכירים מאל על, ארקיע, והרשות להגבלים עסקיים. נודע כי נציגי ישראייר צפויים שלא להגיע לדיונים, אולם בחברה סירבו להגיב לכך.

יו"ר ועד עובדי ארקיע, יגאל כהן, שלח בתחילת השבוע מכתב לעובדים שבו כתב: "כידוע לכם לאחרונה פנתה חברת אל על לרת"א בבקשה לאפשר לה לבצע טיסות מנתב"ג לאילת, לאחר שהוגשו כבר שתי בקשות בעבר אשר נדחו. לאחר לחצים מצד חברת אל על הוחלט לקיים דיון נוסף במשרדי רת"א אשר בסיומו יוחלט אם לאשר לאל על את בקשתה. בקשה זו, במידה ותאושר לאחר הדיון, תהווה מכה אנושה לפעילות חברת ארקיע ויהיו לכך השלכות מרחיקות לכת על ציבור העובדים".

כהן ממשיך במכתבו: "אנו העובדים צריכים להילחם בנחישות בכל ניסיון של גורם חיצוני לפגוע בצינור החמצן העיקרי שלנו והוא הטיסות הפנים ארציות, ואת זה נעשה בזכות התארגנות, אחדות והבעת מחאה. אני מבקש בשעה גורלית זו מכל אחד ואחד מכם, העובדים, להתגייס למען מטרה זו, למען הבית, ולא להיכנס לשאננות אשר בסופה נשלם ביוקר".

כהן אף שלח בתחילת השבוע מכתב למנהל רת"א, רום, שבו כתב, בין היתר, על בקשת אל על להפעיל טיסות לאילת: "החלטה זו תועיל ותיטיב עם החברה החזקה והגדולה, אל על, ועם עובדיה, ותרע את מצבן של החברות הקטנות ארקיע וישראייר ושל עובדיהן". יצוין כי ארקיע היא חברה שנמצאת בבעלות חלקית (30%) של העובדים.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
תחרות זה מצויין - אבל פה לא מדובר בתחרות.
תחרות זה מצויין, אבל ביניינו פה לא מדובר בתחרות, פה מדובר בחיסול ממוקד של התחרות, הרי מה יקרה, אלעל תטוס לאילת ותציע למכירה כרטיסי טיסה במחירי הפסד או תמורת נק'/מיילים ומה לא, ארקיע וישראייר לא יכולות להציע ללקוחות מחיר נמוך יותר (אפילו האילתיים) כי במילא המחיר התייצב על מחיר נמוך בעקבות התחרות בין ארקיע לישראייר, המחיר הנמוך עדיין רווחי כי החברות האלו חייבות להתקיים ולשלם משכורות לעובדים, תבוא אלעל, המחירים ירדו עוד קצת, ארקיע או ישראייר יחליטו שאי אפשר לטוס במחיר שאלעל מוכרת או שיטוסו ופשוט יפשטו רגל ואז מה?, אז אלעל תשאר לבד או כמעט לבד והמחירים יעלו מיד, מי שרוצה יכול לבדוק זאת בקווים שבהם אלעל טסה באופן בלעדי, המחירים חסרי פורפורציה ובצדק- הם מונופול ומי שרוצה לטוס אין לו ברירה - משלם, ראו את המחירים של אלעל לארצות הברית בטרם ישראייר נכנסה לקו וניו יורק - ואחרי שהיא התחילה - מיד אלעל יצאה במבצעים והנחות וישראייר נגררה אחריה כדי שיהיו לה לקוחות עד שלבסוף לא יכלה לטוס יותר במחירי הפסד ופרשה מהקו - היום בקו לארה"ב אין תחרות מצד החברות הישראליות - יש מונופול של אלעל. תחרות זה טוב זנ מצוין גם לצרכנים, גם לעובדים וגם לחברות, רק צריך להקפיד ולדאוג שתמשך התחרות ולא שהגדול והחזק יבלע את החלשים ממנו בשם הזכות לתחרות.
עובד חב' תעופה , תל אביב  |  12.08.09
8.
תחרות לטובת האילתים
תחרות טובה מאוד ללקוח, עד היום ניצלו שתי חברות התעופה את העובדה ש אי ן לתושבים ברירה אחרת ואת הניצול הרגיש הלקוח בזילזול מתמיד ביחס לזמנים, ביחס לשרות וביחס לתנאים. אני מאחלת הצלחה מרובה לאל על לקבל את הקו הריווחי לאילת ומימנה ולנו האילתים שישתפרו התנאים מכל הבחינות כולל מחירים נוחים יותר כי אין לנו באמת ברירה מהירה להגיע לצפון אלא לטוס. בהצלחה
ילידת אילת , אילת  |  12.08.09
6.
חבל עליו על הפוליכץ הז!
נהיה שר, עוד לא למד כלום,התחיל לפזר הצהרות ולהתחנף לטייקונים. חבל עליו על הפוליכץ הזה שיעבוד כ"כ קשה ואח"כ יבוא בג"ץ ויבטל את ההחלטות הפזיזות. חבל גם על גיורא רום, אדם הגון וישר אשר שוקל כל דבר באופן ענייני ומקבל החלטות - בא פוליכץ והופ הפך את ההחלטה ואותו למיותר. חבל,באמת הרבה חבל יש בארץ הזאת.
אחד שיודע יותר מכולם , לא יודע  |  12.08.09
5.
שערורית סאן דור - כל העובדים עובדי אל על שמקבלים שכר מאל על כנסו ותדעו
המדינה נתנה את אל על לבורוביצים בסכום מגוחך!! הם התחייבו לחסל את סאן דור וכמובן כמו כל ההתחייבויות שלהם (קלאב מרקט וכו)גם כאן הם לא מתכוונים לפרק, אלא להמשיך ולקבל נתח נוסף, כלומר להיות גם חברת קו גם חברת צארטר וגם חברה פנים ארצית, קרי מ ו נ ו פ ול!!! ומי ישלם על זה - כמובן אנחנו האזרח הקטן, מי מצדד בזה שר התחבורה!! - חבר ותיק של הבורוביצים, הלכלוך חוגג וימשיך לחגוג
אחד שיודע  |  12.08.09
לכל התגובות