אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גורם ממשלתי: לא שווה להמשיך את כביש 6 לדרום צילום: צפריר אביוב

גורם ממשלתי: לא שווה להמשיך את כביש 6 לדרום

זאת לאחר שלפי הערכות מערכת הביטחון, גם לאחר הקמת עיר הבה"דים, התנועה בו תהיה דלילה; עם זאת, בממשלה מעוניינים להרחיב את כביש 40 (עוקף ב"ש) בשני מסלולים לכל כיוון

11.08.2009, 21:18 | ליאור גוטמן

האם הקמת חלקו הדרומי של כביש 6 תישאר על הנייר? ל"כלכליסט" נודע שהמדינה שוקלת לבטל את הקמת המקטעים הדרומיים של כביש חוצה ישראל, שמובילים מאזור קריית גת עד צומת הנגב. הסיבה: מדובר באזור שבו תנועת המכוניות דלילה יחסית, כך שההשקעה הכספית שאמורה לממן את הקמת המקטעים הדרומיים אינה מצדיקה את בניית הכביש. מדובר באחד הכבישים העיקריים במדינת ישראל, שאמור לחבר את קריית ההדרכה שמוקמת בימים אלו בנגב למרכז הארץ.

לפי תכנון משרד הביטחון, קריית ההדרכה (עיר הבה"דים) אמורה לקום ב־2013 ולאכלס כ־11 אלף חיילים. אולם מהערכות מערכת הביטחון שהגיעו לידי "כלכליסט" עולה שבימות השבוע ינועו מקריית ההדרכה צפונה ובחזרה כ־200 חיילים ביום, בעיקר לטיפולים רפואיים או הבאת אספקה. "בעבור תנועה כה דלילה לא צריך לבנות אוטוסטרדה. כביש חוצה ישראל במקטע הזה לא ישרת את תושבי באר שבע, ובעצם אפשר להשתמש בתוואי הקיים", אמר גורם בכיר בממשלה שמקורב לנושא. ל"כלכליסט" אף נודע שהנושא נידון לאחרונה בישיבה של גורמי תחבורה ונציגי המועצות האזוריות בנגב, שם הושגה הסכמה בין המשתתפים שהקמת חלקו הדרומי של כביש 6 מיותרת בשלב זה.

משרדי הממשלה כבר החלו לתכנן את היום שאחרי, ולפי מידע שהגיע ל"כלכליסט", בכוונת המדינה להרחיב את כביש 40 (עוקף באר שבע) בשני מסלולים לכל כיוון, לרבות שדרוג מערכת התאורה והשילוט. יצוין שכביש 40 משודרג בימים אלו במסגרת תוכנית חומש של החברה הלאומית לדרכים (מעצ). במסגרת הפרויקט יורחב הכביש בקטע שבין צומת מחנה נתן לצומת שער הנגב לתוואי דו־מסלולי ודו־נתיבי. העבודות, בהשקעה שנאמדת ב־260 מיליון שקל, החלו באוקטובר 2008 והן עתידות להסתיים עד אמצע 2010. "אם ייצאו כ־6,000 חיילים מדי שבת, אפשר לתת מענה באמצעות מערך האוטובוסים", הוסיף הבכיר.

מחברת חוצה ישראל נמסר בתגובה: "בפועל, 47 ק"מ שבין להבים־שוקת־נבטים הופקדו בוועדת הבנייה של המחוז, והתהליך הושלם. בקרוב התוכניות יקבלו תוקף ויהיה אפשר להיערך לביצוע בניית הכביש. היתרה, בין צומת מחלף מאחז ללהבים, נמצאת לפני הפקדה. החברה פועלת לפי הנחיות שניתנו לה על ידי המועצה האזורית לתכנון ובנייה, שרי התחבורה וועדת השרים לנגב ולגליל. בכל תוכניות הפיתוח של הדרום כביש 6 הוא נדבך מרכזי בפיתוח הנגב. חלק משמעותי בהעברת מחנות הצבא לנגב מביא בחשבון את קיומו של המקטע הדרומי".

חלק מהתוכניות לחיבור קריית ההדרכה עם מרכז הארץ כוללות מתיחת קו רכבת, אולם קיים חשש מפני העומס שיופעל על מערכת הרכבות בכל תחילת וסוף שבוע, כשאלפי חיילים יגיעו וייצאו מהאזור.

תגיות

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
מה שצריך לעשות
לבנות מחלפים בבית קמה , צומת להב, צומת גורל , ואת כביש הערבה להפוך לדו מסלולי ודו נתיבי עם חניוני דרכים מסודרים ולא כמו היום סכנת נפשות מה שקורה אצל כושי או בחניונים אחרים. רעיון נוסף: לבנות ישובים נוספים על אם הדרך ולישב את הערבה
נהג סמיטריילר בקו אילת  |  15.08.09
17.
מדהים איך כל פעם מחדש נראה שאנחנו חיים במדינה שלא רואה יותר מ 2 מטר קדימה
מדברים על להפריח את הנגב,להעביר בסיסי צה"ל,תעשיה,להקים חוות בודדים שינוהלו ע"י זוגות צעירים שיתחילו את חייהם בנגב ועוד ועוד... אז מה יהיה עוד 4-5 שנים? יקומו ויגידו חבל שלא בנינו את כביש 6 כי כביש 40 כבר עמוס ופקוק כמעט כמו כביש 1 שהופך למגרש חנייה כל בוקר בכניסה לת"א. ומה עם רכבת? למצפה רמון,ירוחם,שדה בוקר והנגב ומערבי? שלא לדבר על הערבה ואילת. בגלל היגיון מעוות שמוצג בכתבה הנ" אנחנו מפגרים 30 שנה מבחינת תשתית התחבורה לעומת אירופה המערבית. אפשר להגיד שמבחינת תחבורה ציבורית אפילו המזרח אירופים עוקפים אותנו שנות אור.
לירון , אריאל  |  13.08.09
לכל התגובות