אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קרור: הרווח הנקי ברבעון עלה ב-15% ל-18.7 מיליון שקל

קרור: הרווח הנקי ברבעון עלה ב-15% ל-18.7 מיליון שקל

החברה, המחזיקה בכ-70% מיפאורה המשווקת את עין גדי שמרה על יציבות במכירות הרבעון השני, שהסתכמו ב-232 מיליון שקל

18.08.2009, 18:23 | גלי ברגר

חברת יפאורה, המשווקת את המים המינרליים עין גדי, הייתה אחת הנהנות ממשבר במים בתחילת השנה, במהלכו הפסיקו מי עדן ונביעות לשווק את המים המינרליים שלהם למשך כחודש. אך נראה כי הגידול במכירות עין גדי, לא פיצה במלואו על הירידה במכירות מי עדן אותם היא מפיצה.

קרור, המחזיקה בכ-70% מיפאורה, פרסמה את דו"חותיה לרבעון השני של השנה, מהם עולה כי הכנסותיה במחצית הראשונה של 2009 ירדו ב-2.1% והסתכמו בכ-406 מיליון שקל. ברבעון השני נרשמה יציבות במכירות שעמדו על כ-232 מיליון שקל. שוק המשקאות ירד ברבעון השני של השנה לפי נתוני נילסן ב-2.5% (נתוני מכר כספי) וב-1.4% במחצית השנה הראשונה של 2009, כל שנראה כי ברבעון השני החברה הצליחה למכור יותר מהשוק.

יש לזכור כי בתקופה המקבילה אשתקד יפאורה תבורי, המשווקת את המותגים ספרינג, שוופס, RC קולה ועוד, לא מכרה בסניפי רבוע כחול עקב סכסוך סחר, כך שניתן היה לצפות לעלייה במכירות של החברה עם חזרתה לרשת המחזיקה בכ-20% משוק המזון המבורקד.

הירידה במכירות לצד גידול בהוצאות ההנהלה עקב הטמעת מערכת ERP חדשה תורגמו גם לשורת הרווח התפעולי שירד בכ-5% בששת החודשים הראשונים של השנה ועמד על 39.4 מיליון שקל. ברבעון השני נרשמה ירידה בשיעור דומה והרווח התפעולי עמד על 24 מיליון שקל.

הודות לירידה בהוצאות המימון הצליחה קרור לרשום עלייה של כ-15% ברווח הנקי ברבעון השני של השנה והוא הסתכם ב-18.7 מיליון שקל. בחצי השנה הראשונה של השנה צמח הרווח הנקי ב-13% והסתכם ב-29 מיליון שקל.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות