אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה חשף זיופים בבקשות לייבוא אישי צילום: אוראל כהן

משרד התחבורה חשף זיופים בבקשות לייבוא אישי

במשרד התחבורה רואים בחומרה את נסיונות הזיוף של מסמכי רכב, ומציינים כי מדובר בתופעה חמורה המהווה סכנה בטיחותית

23.08.2009, 13:47 | תומר הדר

אישורי שירות מזויפים של יבואני רכב, אישורי שירות מזויפים של מוסכים, טפסי אחריות בינלאומית מזויפים של יצרני רכב בינלאומיים וזיופי תאריכי יצור ורשיונות רכב. אלה מקצת מהממצאים שחשפה חקירה של משרד התחבורה שנערכה לאחרונה.

בעקבות פעילות מואצת של מחלקת יבוא רכב במשרד התחבורה, התגלו עשרות מסמכים החשודים כמזויפים, שצורפו לטפסי בקשה ליבוא אישי.

במשרד התחבורה רואים בחומרה את נסיונות הזיוף של מסמכי רכב, ומציינים כי מדובר בתופעה חמורה המהווה סכנה בטיחותית.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
שום סכנה בטיחות ושום נעליים - רק כסף
כותב נכבד, אני כבר לא יודע אם אתה תמים או משוחד. אני מאמין באפשרות השניה. מתנהלת כאן מלחמת חורמה ביבוא האישי, לא ממניעים של בטיחות, ולא ממניעים של שמירת איכות הסביבה אלא ממניעים כספיים נטו. ברור לי ובודאי ברור לך שמביאים לכאן מכוניות חדשות לחלוטין או כאלה שעברו לכל היותר 10 או 20 אלף ק"מ (בדכ שיא הטכנולוגיה והבטיחות). במכוניות אלה אין שום סיכון. העניין הפעוט הוא שעל כל רכב כזה שמגיע לשערי הארץ ונוסע בכבישי ישראל מפסיד היבואן המון המון המון כסף, וזה מציק להם מאוד. ומאחר שזה המצב היבואנים מתאגדים בקרטל כנגד הליך ומפעילים לובסטים ואולי גם כתבים בעיתונות על מנת למנוע את האפשרות לממש את היבוא האישי בכל מחיר ובכל אמצעי הליך זה. היבואן האישי נדרש להשיג אישורים שפשוט לא נתן להשיגם. ביננו, איזה אינטרס יש ליבואן לתת אישור שירות ליבואן אישי. אם אתה באמת דואג לבטיחות תנסה אולי לעקוב אחרי הבטיחות של גרוטאות בנות למעלה מעשרים שנה שנעות בכבישים, ולא לבדוק האם מרצדס סידרה S או BMW סידרה 7 היא בטיחותית או לא. שנינו יודעים שזה די מיותר. כל טוב, יוסי
יוסי , צפון  |  25.08.09
5.
הפיתרון פשוט, אבל הלובי חזק...
כדי להעלות את התחרותיות בשוק צריך רק להוריד את חסמי הכניסה. פחות דרישות מטופשות (כמו קשר ישיר עם היצרן, להחזיק חלפים 7 שנים, רשת מוסכים וכו'), ואז הרבה חברות ייכנסו לתחום של ייבוא רכב. נכון, יהיו גם ייבואנים טובים וגם גרעוים, אלה שיתנו שירות טוב ואלה שלא. אבל תהיה תחרות, ובסוף הטובים ישרדו והגרועים יפסידו את כספם. ושהממשלה תתן ליצרן לבחור מי וכמה נציגים יהיו לה בארץ הקודש. אבל לא נראה באופק שזה יקרה...
אריק , מרכז  |  24.08.09
3.
אם לא היו מערימים הרים של בירוקרטיה
המאפיה לא היתה משתלטת גם על התחום הזה. כל מקום שבו האזרח צריך קומבינות בכדי להשיג את מה שהוא רוצה, משמש כקרקע פוריה להתפתחות הפשיעה בישראל, ומעשיר את משפחות הפשע, והמאפיה, שיודעות להפעיל את הלחצים הנכונים במקומות הנכונים, להזיז את הגלגלים, ולקבל את האישורים.
23.08.09
לכל התגובות