אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטכנולוגיה של ג'ג'ה, השיווק של מיקרוסופט

הטכנולוגיה של ג'ג'ה, השיווק של מיקרוסופט

חברת הסטארט־אפ הישראלית-אוסטרית, המספקת שירותי טלפוניה מבוססת רשת (VoIP), חתמה על הסכם עם מיקרוסופט, שבמסגרתו תספק מערכות טלפוניה לארגונים

26.08.2009, 08:10 | אסף גלעד

חברת הסטארט-אפ הישראלית-אוסטרית ג'ג'ה נכנסת לתחום חדש וחוברת למיקרוסופט העולמית, בהסכם שעשוי ליצור לה הכנסות של עשרות מיליוני דולרים כבר בשנת 2010.

עמיחי אורן עם עובדי ג עמיחי אורן עם עובדי ג'ג'ה. מנתק מהגיאוגרפיה | צילום: עמית שעל עמיחי אורן עם עובדי ג

עד כה סיפקה החברה שירותי טלפוניה מבוססי רשת (VoIP) לאתרי אינטרנט שונים, המפורסם שבהם הוא יאהו. כעת תתחיל ג'ג'ה לספק שירותי טלפוניה לארגונים ותתחרה ישירות בכל מפעיל תקשורת מקומי. השירות שיציעו יחד ג'ג'ה ומיקרוסופט יאפשר לארגונים לנהל את כל השיחות היוצאות והנכנסות לטלפונים נייחים, סלולרים או שירותי מסנג'ר באמצעות שירות אחיד מבוסס ענן, כלומר – מבוסס על שרתי מיקרוסופט במקום על מחשבי הארגונים.

"אנחנו מנתקים את הארגונים שאליהם אנו פונים מהגיאוגרפיה שבה הם נמצאים, כך שנוכל לנהל כאן שיחות של ארגונים שנמצאים במדינות אחרות", אומר מנהל הפיתוח של ג'ג'ה, עמיחי אורן. השירות של ג'ג'ה יימכר במסגרת חבילת התוכנות הארגוניות מיקרוסופט OCS, שמציעה יישומי דואר אלקטרוני, מסרים מיידיים, שיחות ועידה ושיחות על גבי הרשת בטכנולוגיה של VoIP.

להערכת גורמים בענף, כמה ארגונים גדולים כבר בוחנים את האפשרות להטמיע את המוצר של ג'ג'ה, שעשוי להפוך כבר בשנה הבאה למנוע הצמיחה העיקרי שלה. ג'ג'ה היא אחת מארבע ספקיות שבאמצעותן משווקת מיקרוסופט את הטכנולוגיה, אך היא הספקית היחידה המאפשרת גם חיבור לטלפונים סלולריים.

ג'ג'ה מוכרת כחברה שחיברה את מכשירי הטלפון המסורתיים לשיחות VoIP. באמצעות הטכנולוגיה של ג'ג'ה, לאחר הקלדת מספרי הטלפון של המתקשר ושל הנמען באתר החברה, הטלפון מצלצל בשני המקומות והשיחה מתקיימת בדיוק כמו שיחה רגילה. עם הזמן הפך אתר סקייפ, שנרכש על ידי איביי, למתחרה העיקרי שלה. 

בעקבות זאת, לפני כשנה וחצי שינתה ג'ג'ה את המיקוד האסטרטגי שלה, ועברה לספק שירותי שיחות דיגיטליות. בעקבות זאת חתמה החברה על הסכם עם ענקית האינטרנט האמריקאית יאהו לניהול כל השיחות המתבצעות במסגרת יישום המסרים המיידיים שלה.

במרכז הפיתוח של ג'ג'ה בישראל מועסקים 70 עובדים. בחודש מרץ האחרון גייסה ג'ג'ה כ-3 מיליון דולר מהקרנות גלובספאן, סקויה, אינטל קפיטל וטי מובייל, על מנת להשלים את פעילות הפיתוח החדשה.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
ניתוק מהגיאוגרפיה זה לא ערך שהלקוח יכול להבין
המוצר של ג'גה טוב, וההסכם עם מיקרוסופט חשוב. עם זאת, יש בעיה קלה בשיווק/ניהול המוצר. הערך המתואר בכתבה - "ניתוק מהגיאוגרפיה" זה לא ערך שלקוח עיסקי יכול להבין. הערך המרכזי בשירות הוא הורדת עלויות תחזוקה, ושימוש במודל תמחורי נוח הבנוי על הוצאות שוטפות ולא הוצאות הון. חבל שסטארטאפים בארץ עדין מנסחים ערך ללקוח בצורת "טכנולוגיה משוכללת" ו "מגניב" לקוחות עיסקיים מעונינים להבין תועלת עיסקית.
דני  |  27.08.09
2.
שאו מי זה מאני
אני לא אשכח איך שמודו (דב מורן) בתחילת דרכם גייסו כסף, אחד מאנשי ההון סיכון התראיין ואמר שיש לו מזל והוא נבחר (כן נבחר ולא בחר) להיות זה שמשקיע בסטארט אפ החדש הזה, מעניין מה הוא אומר היום? (למרות שאני מאמין במודו, יהיה להם שוק נחמד ולא יותר מזה) מצחיק לראות איך הודעה פשוטה "גייסנו 3 מיליון" הופכת ל- "חוברת למיקרוסופט העולמית, בהסכם ... ידה ידה ידה", (בבלוג באתר שלהם כתוב שמדובר באישור להיות אחד המפיצים ולא היחיד), למעשה המידע מתוך הכתבה מלמד הרבה דווקא על השוק שהם התחילו בו, השיחות המוזלות, שאין בו פרנסה, כתוב, "לפני כשנה וחצי שינתה ג'ג'ה את המיקוד האסטרטגי שלה...", אני מאד מקווה שהם יצליחו אבל לצערי לפי חישוב של 70 עובדים הם שורפים 500 אלף דולר בחודש, שזה 6 מיליון בשנה, מריח מוזר. מישהו יודע כמה כסף השקיעו בחברה עד כה? מעניין אותי לדעת...
עתונאי חוקר  |  26.08.09