אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: H&M עורכת מכרז על תקציב יחסי הציבור צילום: בלומברג

בלעדי: H&M עורכת מכרז על תקציב יחסי הציבור

שלב ראשון בתקציב יחסי הציבור האטרקטיבי כבר נערך. הערכה: ארבעה משרדים עלו לשלב הסופי. את ההחלטה הסופית תקבל מנהלת יחסי הציבור העולמית של הרשת אחרי החגים

27.08.2009, 07:05 | מיטל זדה וגלי ברגר

רשת האופנה השבדית H&M ממשיכה להיערך לקראת פתיחת הסניפים הראשונים בארץ בשנה הבאה. ל"כלכליסט" נודע כי הרשת עורכת בימים אלו מכרז על תקציב יחסי הציבור שלה.

ג'ורג' ואנדרו חורש האנשים מאחורי הבאת H&M משפחת חורש היא יבואנית טויוטה לישראל, אין לה ניסיון בקמעונאות והיא בעיקר קנאית לפרטיותה. האם, למרות כל אלו, היא תצליח עם H&M? בכיר בשוק האופנה: "השבדים ממילא מחליטים הכל. חורש ואנשיו יהיו יותר מנהלי תפעול מאסטרטגים" גלי ברגר, תגובה אחתלכתבה המלאה

מאז הודעתה של H&M על כניסתה לארץ, באמצעות הענקת הזיכיון למשפחת חורש בסוף השנה שעברה, עובדת הרשת בישראל עם משרד גלי זנדר יחסי ציבור, הנמצא בבעלותם של השותפות גלי זנדר ומינה זילברברג. המשרד ליווה את קבלת הזיכיון והשלבים המוקדמים של החדרת המותג לארץ. ההחלטה לצאת למכרז כפופה למדיניות הבינלאומית של הרשת העולמית, שמקפידה על עריכת מכרזים רשמיים לכל אחד מספקי החברה.

ל"כלכליסט" נודע כי שלב אחד כבר התקיים במסגרת המכרז. נציגי חברת מאץ' ריטייל, שהוקמה על ידי משפחת חורש ותהיה למעשה הזכיינית של רשת האופנה בארץ, כבר ערכו סבב פגישות עם כמה משרדי יחסי ציבור בארץ. כעת ממתינים הן במשרדים שעמם נפגשו והן ובמאץ' ריטייל להגעתה של מנהלת יחסי הציבור של הרשת העולמית, שבפניה יוצגו הפרזנטציות של המשרדים.

על פי ההערכות בענף, לשלב הסופי של המכרז עלו ארבעה משרדים, ובהם גם משרדה של גלי זנדר. עוד מעריכים בענף כי לפני תום החגים לא תתקבל החלטה לגבי זהות המשרד שיזכה בתקציב. המשרדים, אגב, לא יתבקשו להגיש הצעה כספית, כשעל פי הערכות, H&M תתמחר באופן עצמאי את התשלום החודשי למשרד שייבחר.

תקציב יחסי הציבור של H&M נחשב לאטרקטיבי במיוחד בתחום יחסי הציבור, וברור כי בחברה ישימו דגש גדול על הניסיון של המשרדים עם לקוחות מתחום הקמעונאות בכלל ותחום האופנה בפרט.

על ניהול המכרז אחראית חברת מאץ' ריטייל, שהוקמה כאמור על ידי משפחת חורש, בעלת הזיכיון של רשת האופנה H&M בישראל. את מאץ' ריטייל מנהל גלעד קרונר, והיו"ר שלה הוא אנדרו חורש.

בחברה מעוניינים לבחור משרד יחסי ציבור שילווה את השקת החנות הראשונה בישראל שתיפתח באפריל 2010 בקניון עזריאלי בתל אביב, לפחות כמה שבועות לפני הפתיחה הרשמית. זאת, כדי לאפשר למשרד לארגן אירוע השקה נרחב. הרשת תפתח בנוסף במהלך 2010 חנות בקניון מלחה בירושלים ובגרנד קניון בחיפה הנמצא בבבעלות קבוצת קניוני ישראל. במהלך 2011 תפתח הרשת גם חנות בקניוני קבוצת קניוני ישראל בפתח תקווה בנתניה וברחובות. לפי הערכות, הרשת תשקיע כ־100 מיליון שקל בפתיחת החנויות.

כפי שפורסם ב"כלכליסט", את שטחי הפרסום שלה בארץ תרכוש H&M באופן עצמאי. ל־H&M העולמית 1,700 חנויות ב־33 מדינות.

תגיות