אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יו"ר מועדון האופנוענים: ענתבי הוציא גזר דין מוות על ענף הדו גלגלי צילום: מיכאל קרמר

יו"ר מועדון האופנוענים: ענתבי הוציא גזר דין מוות על ענף הדו גלגלי

לדברי יו"ר מטה המאבק, אליקו אלג'ם, הממונה על הביטוח במשרד האוצר מנסה לנצל פירצה בחוק ההסדרים ולהעלות את תעריפי הביטוח לרוב הרוכבים על רכב דו גלגלי בעשרות אחוזים

09.09.2009, 15:41 | שרון ביידר

מטה המאבק נגד העלאת תעריפי הביטוח לרכבים דו גלגליים החל היום בשורה של צעדי מחאה. מטה המאבק ארגן שיירה של אופנוענים שנסעה מראש העין לת"א כשהאופנוענים התנהלו בציר התחבורה הראשי במהירות נסיעה של מכוניות נוסעים ובכך המחישו לטענת מטה המאבק את תוצאותיו הפוטנציאליות של עומס התחבורה שיווצר כתוצאה ממעבר של קהל האופנוענים למכוניות פרטיות.

יו"ר מטה המאבק ויו"ר מועדון האופנוענים בישראל, אליקו אלג'ם אמר במסיבת העיתונאים שכינס מטה המאבק כי הממונה על הביטוח במשרד האוצר, ידין ענתבי, מנסה לעשות מחטף, רגע לפני שהוא מסיים את תפקידו ולנצל פירצה בחוק ההסדרים ולהעלות את תעריפי הביטוח לרוב הרוכבים על רכב דו גלגלי בעשרות אחוזים. לדבריו, "ענתבי מוציא גזר דין מוות לענף הרכב הדו גלגלי בישראל".

במטה המאבק מציינים לדוגמא כי ביטוח החובה על רכב דו גלגלי עם מנוע בנפח של החל מ-300 סמ"ק יעלה לכ-10,000 שקל בשנה. בארגון מציינים לדוגמא, כי ביטוח למשאית כבדה עם נגרר עומד היום על כ-5,000 שקל בלבד. עוד ציין אלג'ם כי שר התחבורה, ישראל כץ אינו מציג עמדה ברורה בנושא וכי ענתבי מנצל את הוואקום ומעלה את התעריפים ללא אישור של הכנסת.

באגף הממונה על הביטוח במשרד האוצר טוענים כי תביעות נזקי הגוף של 100 אלף הרוכבים על קטנועים ואופנועים מסתכמות בסכום גבוה יותר מהפרמיה שמשלם המגזר. במטה המאבק, טוענים מנגד כי חוק ביטוח החובה בישראל מעוות משום שהוא אינו לוקח בחשבון את האשם בתאונה. הרוכבים על רכב דו גלגלי טוענים כי הסטטיסטיקה מוכיחה כי 70% מהתאונות בין רכב דו גלגלי לרכב אחר נגרמות באשמת נהגי המשאיות ונהגי המכוניות הפוגעים בקטנועים ואופנועים ומכאן שהאופנוענים מסבסדים למעשה בביטוח החובה את כלל ציבור הנוהגים ומשלמים בפועל הרבה יותר מהנזק הגופני שנגרם למגזר הרוכבים באשמתם.

במטה המאבק שכולל גם את איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי באיגוד לשכות המסחר, כי המאבק הנוכחי הוא מאבק חברתי-סוציאלי וכי הנפגעים העיקריים מהעלאת תעריפי הביטוח הם עסקים קטנים החוסכים בעלויות ואנשים קשיי יום שרכב דו גלגלי הוא אופציה זולה בשבילם להתניידות.

הרוכבים על רכב דו גלגלי טוענים כי העלאת תעריפי הביטוח תוביל לנטישה של רוכבים ומעבר לאמצעי תחבורה אחרים כשרובם יעברו למכוניות מזהמות יותר שיוסיפו לעומס הגדול ממילא שקיים בכבישי הארץ.

במטה המאבק מציגים לדוגמא את הפערים הגדולים שבין תעריפי הביטוח במדינות אירופה לעומת ישראל. רוכב על קטנוע ווספה באוסטריה ישלם תעריף ביטוח חובה שנתי של כ-600 שקל בשנה, עמיתו הבלגי ישלם תעריף של כ-1,000 שקל, בצ'כיה ישלם רוכב הקטנוע הקטן תעריף שנתי של כ-60 שקל בעוד רוכב הקטנוע הישראלי ישלם סכום מינימום של 3,492 שקל.

עוד ציינו מנהיגי המאבק בהעלאת התעריפים כי כבר כיום כ-25% מהרוכבים על קטנועים ואופנועים רוכבים ללא ביטוח חובה בשל עלותו הגבוהה וכי העלאה נוספת של הביטוח עלולה לגרום להתרחבות של התופעה שתזיק למדינה בערוצים שונים כשרוכבים רבים אינם מכוסים ביטוחית על פגיעות הגוף שלהם.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי: "צר לנו כי נציגי האופנוענים עוסקים בהאשמות אישיות, אך העובדות מדברות בעד עצמן. המהלך של האוצר מרחיב את השונות בתעריפי ביטוח החובה לרכב כך שנהגים מבוגרים וזהירים ישלמו פחות ונהגים 'מסוכנים' ישלמו יותר. פרמיות ביטוח החובה לכלי רכב דו גלגליים מכסים כיום רק כ-65% בממוצע מתעריף הסיכון הגלום בביטוחם וגם אחרי שהתעריפים יעלו בממוצע בכ-12% הם עדיין יכסו רק 70% מהסיכון. אין סיבה כלכלית או מוסרית לכך שנהגי כלי הרכב בישראל יסבסדו מכיסם את הביטוח של רוכבי האופנועים ואנו בטוחים שגם רוכבי האופנועים מסכימים לכך".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

35 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

35.
להעצים מאבק בשודדים מהאוצר וחב' הביטוח
ראשית כל הכבוד למארגני ההפגנה היום (רביעי-23/9/09 שפיקקו את האיילון)לצערי המדינה והאוצר מבינים רק שפה של עיצומים והפגנות, לא ניתן להפוך ציבור שלם ולא מבוטל של רוכבים דו גלגלים להיות לפרה החולבת של חב' הביטוח שרוצות להתעשר על גבינו, נמשיך להיאבק כמה שצריך וכמו שצריך עד שההחלטה ואיוולת הזו להעלאת תעריפי הביטוח חובה לרכבי הדו גלגליים תבוטל.
ג'ילברט דרור , הוד השרון  |  23.09.09
34.
אולי המפתח לבטוח חובה צריך להיות לפי הנזק שהרכב גורם ולא הנזק הנגרם לו ???
מוסכמה היא כי עדיף שתושבי ישראל יסעו ברכב דו-גלגלי ( ועדיף אופניים ) מאשר ברכב ארבעה-גלגלי מהסיבות של צפיפות בכבישים , זיהום אויר , אפשרויות חניה וכו' . גם מזג האויר מתאים לרכב דו-גלגלי יותר מאשר בארצות אירופה וארה"ב . לכן ביטוח צד ג' ,על ניזקי גוף , צריך לקבל מעין סיבסוד , אמנם בתאונה בין רכב כבד ( משאית , אוטובוס ) ובין רכב דו-גלגלי נפגע בעיקר רוכב הקטנוע/אופנוע ולא נהג הרכב הכבד , לכן צריך ביטוח הרכב הכבד לכסות ניזקי התאונה בה היה שותף .ואין להטיל את כל נטל הבטוח על כלים דו-גלגליים אלא על כלל הנהגים .
ג'ו , ת'א  |  15.09.09
31.
מחאה בירושלים
האופנוענים בארץ התחילו עם מחירי ביטוח חובה זהים לאירופה. זאת אומרת - פחות מאלף שקל לאופנוע בינוני. אחר כך האוצר ניצל אופנוענים שוב ושוב והעלה את המחירים למופרזים ולא הגיוניים. למה זה קרה? כי אין לנו אירגון! אנחנו מבודדים וחלשים, לא אומירם מילה, רק מתעצבנים, מקללים ובסופו של דבר שוב פותחים את הכיס ומשלמים על זכות לרכב. אבל עשכיו האוצר הגזים. דרישות תשלום חצו כל גבול. הוא פשוט מחסל את הענף. איך אפשר להוציא לביטוח חובה כל שנה סכום ששווה למחיר הכלי לפעמים?! איפה שמעתם על כזה דבר?! די לגזלנות! אנחנו לא נממן אותם יותר! אנחנו - 104000, זה כוח עצום, אם לארגן אותו ואנחנו נתארגן! ראינו מחאה ביום רביעי האחרון בת"א - עבודה יפה של אליקו, אייל ואחרים. ומה עם השאר ערים בארץ? מציעה לחזק אותם בירושלים - עיר הבירה. שנהיה כבר מוכנים פה לאות מהנהלת המועדון - לחזק את אחינו פה בבירה ולהראות לכל המדינה שיש גבול לנצלנות של האוצר. שווה לתרום חצי יום עבודה פעם או פעמים מלשלם כמה אלפים נוספים בשנה להון שכבר הוצאנו. נא לשלוח שם וטלפון לאמייל: jerusalembykers@gmail.com ראיונות על מיקום מחאה ומסלולה יתקבלו בברכה.
jerusalembykers , jerusalem  |  12.09.09
לכל התגובות