אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לקראת רפורמת שווי השימוש: עלייה במכירת רכבי יוקרה

לקראת רפורמת שווי השימוש: עלייה במכירת רכבי יוקרה

הסיבה: השיטה החדשה לחישוב שווי השימוש שתיכנס לתוקף ב־2010 תייקר אותו באופן ניכר. המזדרזים לרכוש מכונית יוקרה לפני סוף השנה יחסכו עד אלפי שקלים בחודש

30.09.2009, 07:02 | שרון ביידר ותומר הדר

חברות יעדיפו לחדש דווקא עכשיו את צי רכבי היוקרה עבור המנהלים שלהן במקום לחכות עד 2010 - כך מעריכים יבואני הרכב, שחווים כבר בימים אלה עלייה ראשונית במכירות של רכבי יוקרה לקראת כניסת שיטת חישוב שווי השימוש הליניארי בתחילת השנה הבאה.

הסיבה העיקרית לכך היא גובה תשלום שווי השימוש בתלוש השכר של בכירים אשר מחזיקים במכונית מנהלים מפוארת, שעתיד לעלות באופן ניכר בשנה הבאה לפי שיטת החישוב החדשה.

נערכים להזמנות

"אנו צופים עלייה במספר ההזמנות של רכבי יוקרה לקראת נובמבר", מסר ל"כלכליסט" אבי צור, מנכ"ל צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן ואאודי. "הסיבה לכך היא השיטה החדשה".

אבי קנת, מנכ"ל חטיבת אינפיניטי בקרסו, יבואנית רנו וניסאן, מחזק את דבריו של צור. "אנו צופים התעוררות במכירות לקראת סוף השנה, ונערכים לעלייה במספר ההזמנות", הוא אומר, "מי שיש לו שכל ינצל את ההזדמנות לחסוך הרבה כסף. מדובר בעשרות אלפי שקלים".

כדי להבין את החיסכון הפוטנציאלי, צריך להבין כיצד פועלת שיטת חישוב שווי השימוש. כיום מחולקות המכוניות בישראל לשבע קבוצות לצורך חישוב שווי שימוש בתלוש השכר. הקבוצות נקבעות לפי מחיריהן של המכוניות.

בקבוצה השביעית של שווי השימוש, הגבוהה ביותר, נמצאות כל המכוניות ששוויין יותר מ־273 אלף שקל, שעבורן משלמים כיום שווי שימוש קבוע בגובה של 7,290 שקל - בין אם ברשות המנהל לקסוס (287 אלף שקל) ובין אם ברשותו ב.מ.וו 740 (804 אלף שקל). סכום זה עתיד לעלות ל־8,330 שקל ב־2010, ואילו בשנת 2011 אמור הסכום לעלות ל־9,350 שקל.

הסוף לקבוצות

אולם כל זה תקף רק למכוניות שיירכשו לפני תום 2009. מ־2010 תבוטל שיטת הקבוצות, ומי שיזכה לליסינג ממקום העבודה שלו ייאלץ לשלם שווי שימוש שייגזר לפי 2.19% ממחיר הרכב. בשנת 2011 יחושב שווי השימוש כ־2.49% ממחיר הרכב.

 

למשל מנהל שמחזיק בב.מ.וו 740 יצטרך לשלם בשנה הבאה 17,607 שקל, זינוק של מאות אחוזים לעומת שווי השימוש שישלם אם יקבל את המכונית לפני סוף השנה הנוכחית. סכום זה אף עתיד לעלות ל־20,019 שקל ב־2011. כיום הוא משלם, כאמור, רק 7,290 שקל.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
מה המס שיוטל על משתמש ברכב משומש? מישהו יודע?
היום המציאות מעוותת מאחר שמי שנוסע ברכב יוקרתי, בן 4 שנים, ששווה פחות מרכב ליסינג ממוצע, עדין משלם שווי שימוש כשל רכב יוקרתי חדש. מה יהיה המצב בעתיד? האם אדם כזה ישלם פחות ממה שמשלם מי שנוסע ברכב חדש? איך ייקבעו מחירי הרכב היוקרתי לצורך קביעת החיוב?
אורי , השרון  |  30.09.09
5.
עכשיו זה מתקרב לצדק
ל-1 כמה לוקחים מכוניות יוקרה? כמעט כל בעלי החברות במשק נוסעים בליבינג, לעתים רחוקות ברכב שייך לחברה שלו, אף בעל עסק לא יקנה מכונית יקרה כל כך אם ניתן להריד עליה מסים מהמדינה בYES לא מזמן החליטו לצ'פר מנהלי ביניים ולהבירם ממאזדא3 ל6 - מאותה סיבה - מס לינארי מצד היבואנים אנו נראה את הפרצוף האמיתי כי היום הם "מכניסים" מכוניות לקבוצת רשוי נרא לכם שמזדה 3 וקרוז וסוזוקי SX4 כולם עולים 114 א ש"ח? חחח!
ari  |  30.09.09
לכל התגובות