אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירידה של 1.5% במכירות הקמעונאיות בארה"ב צילום: בלומברג

ירידה של 1.5% במכירות הקמעונאיות בארה"ב

הירידה בספטמבר היא החדה ביותר זה תשעה חודשים. הסיבה - צניחה של 10.4% במכירת מכוניות לאחר סיום תוכנית "מזומן תמורת גרוטאות"

14.10.2009, 17:35 | סוכנויות הידיעות

משרד המסחר האמריקאי מדווח היום (ד') כי בחודש ספטמבר נרשמה ירידה של 1.5% במכירות הקמעונאיות בארצות הברית - הירידה הגדולה ביותר זה תשעה חודשים, לאחר שבדצמבר נרשמה ירידה של 3.2% במכירות.

הסיבה לירידה החדה היא הצניחה החדה במכירות המכוניות, לאחר סיומה של התוכנית הממשלתית "מזומן תמורת גרוטאות". אולם, מלבד הירידה במכירת כלי רכב, המכירות היו טובות מהתחזיות.

הירידה בחודש שעבר הייתה עדיין נמוכה מתחזיות האנליסטים, שהעריכו כי תעמוד על 2.1%. מכירות המכוניות צנחו ב-10.4%. ללא מכירת כלי רכב, המכירות הקמעונאיות רשמו עלייה של 0.5%.

הצריכה הפרטית, שמהווה 70% מכלל הפעילות הכלכלית, זוכה למעקב צמוד מצד הכלכלנים, שחוששים שההתאוששות מהמיתון תתעכב הודות לקשיים הנערמים בפני הצרכנים.

"העלייה במכירות, לא כולל מכוניות, היא עדיין מתונה יחסית על פי סטנדרטים נורמליים", אומר הכלכלן פול דיילס מקפיטל אקונומיקה. "יתרה מכך, הצריכה הפרטית תוגבל ככל הנראה על ידי העלייה בשיעור האבטלה, הירידה במשכורות ותנאי האשראי, אנחנו בספק שהצריכה תתגבר בנתונים הללו".

תגיות