אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצעה: שעון על המסך יציג את הזמן לסיום הפרסומות צילום: בלומברג

הצעה: שעון על המסך יציג את הזמן לסיום הפרסומות

ההצעה הצרכנית נועדה, לדברי ח"כ שאמה, לאפשר לצופה לנהל את הזמן שלו באופן היעיל ביותר בזמן הפרסומות, ולא להיות "שבוי בחוסר ודאות"

21.10.2009, 11:07 | מיכל תוסייה כהן

אולי בקרוב אפשר יהיה לאכול בזמן הפרסומות בלי לחשוש שנפספס את המשך התוכנית בטלוויזיה. שעון קטן שיופיע על המסך בזמן הפרסומות יספור את הדקות אחורה, ויראה כמה זמן נותר עד סיום הפרסומות. כך עולה מהצעת חוק פרטית חדשה שהגיש אתמול ח"כ כרמל שאמה (ליכוד).

ההצעה הצרכנית נועדה, לדברי שאמה, לאפשר לצופה לנהל את הזמן שלו באופן היעיל ביותר בזמן הפרסומות, ולא להיות "שבוי בחוסר ודאות", כפי שהוא מנסח בהסבר לחוק.

מתוך דברי ההסבר לחוק עולה כי עם תחילת רצועות הפרסומות תופיע אינדיקציה על המסך בצורה הנראית לעין, המראה כמה דקות נותרו עד לחזרה לשידור התוכנית. כפי הנראה בצורת שעון קטן. משך הזמן יצוין בדקות שלמות.

שאמה אומר כי "זו הצעת חוק לטובת הצרכן: כשם שהערוצים דואגים לפרסם את לוח התוכניות, כך צריך לפרסם את הזמן שבו מסתיימות הפרסומות, כך שהצופים יכלכלו את זמנם בהתאם".

מטבע הדברים, הזכייניות רשת וקשת וערוץ 10 עשויים לפעול נגד החוק, אשר עלול לפגוע בהכנסתם מפרסומות. גם איגוד המפרסמים עשוי לפעול נגד החוק שיאפשר לצופים לברוח מהמסך בזמן הפרסומות.

בנובמבר 2010 צפוי שאמה להחליף את חבר הכנסת אופיר אקוניס כיו"ר ועדת הכלכלה, דבר שיאפשר לו כוח בקידום התיקון לחוק.

תגיות