אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצניחה בתפוצת העיתונים בארה"ב מאיצה צילום: בלומברג

הצניחה בתפוצת העיתונים בארה"ב מאיצה

מתחילת השנה ירדה התפוצה בימי חול ב-10.6% - כפול מהתקופה המקבילה אשתקד. וול סטריט ג'ורנל היחיד שצמח בימי חול

26.10.2009, 22:05 | סוכנויות הידיעות

הצניחה בתפוצת העיתונים בארה"ב מאיצה, לפי נתוני התפוצה האחרונים שפורסמו היום, בצל עלייה בביטולי המנויים וקיצוץ בהיקף ההפצה של בידי המו"לים.

התפוצה השבועית הממוצעת ב-379 עיתונים יומיים נחלשה ב-10.6% לרמה של 30.4 מיליון עותקים לששת החודשים שהסתיימו בסוף ספטמבר השנה, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד - כך דיווח איגוד התפוצה האמריקאי.

קצב הירידה הכפיל את עצמו בהשוואה לשנה שעברה. בין ספטמבר 2007 ל-ספטמבר 2008 נרשמה ירידה של 4.6%.

התפוצה בימי ראשון, שנמדדה בקרב 562 עיתונים, נחלשה ב-7.5% ל-40 מיליון עותקים. בשנה שעברה נרשמה ירידה של 4.9% בלבד.

אף אחד מ-25 העיתונים הגדולים לא הצליח לרשום עלייה בתפוצת יום ראשון. התוצאות משקפות את התפוצה שעליה משולם כסף ומשמשת את תעשיית הפרסום המחשבת היכן להוציא תא תקציביה.

המו"לים שואפים לכך שהמפרסמים יתחשבו דווקא בחשיפה - מספר הקוראים עותק נתון - מספר שדווקא עולה ברוב העיתונים.

רק 1 מ-25 העיתונים הגדולים רשם עלייה בתפוצה בימי חול - הוול סטריט ג'ורנל של ניוז.קורפ צמח ב-0.6% לרמה של 2.02 מיליון עותקים. העיתון נטל את הבכורה מיו.אס.איי טודיי של גאננט, שדיווח על צניחה של 17% לאחר שבתי המלון ביטלו את עותקי החינם של העיתון.

הניו יורק פוסט רשם ירידה של 19% בימי חול והניו יורק דיילי המתחרה שבבעלות מורט צוקרמן ובוסטון פרופרטיס, דיווח על ירידה של 14%.

הניו יורק טיימס ירד ב-7.3% בעוד שהתפוצה בסוף השבוע של עיתון יום ראשון החזק ביותר בארה"ב, נחלשה ב-2.7%. הבוסטון גלוב, שהטיימס מנסה למכור, ירד ב-18.5%. הל.איי טיימס של הטריביון נחלש ב-11% והוושינגטון פוסט התכווץ ב-6.4% בימי חול וב-55 ביום ראשון.  

תגיות