אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דן אנד ברדסטריט: הרפורמה בביטוחי האופנועים תביא לפיטורי מאות עובדים צילום: עמית שעל

דן אנד ברדסטריט: הרפורמה בביטוחי האופנועים תביא לפיטורי מאות עובדים

לדברי הכלכלנים, הרפורמה המוצעת של האוצר תגרום לירידה של כ-25% במספר רוכבי הקטנועים והאופנועים, דבר שיביא לסגירה של כ-100 עסקים, ופיטורי מאות עובדים

27.10.2009, 17:00 | תומר הדר

העלאת תעריפי ביטוחי החובה לאופנועים כרוכה בעלות של מיליארד שקלים בממוצע למשק הישראלי מדי שנה. כך מעריכים כלכלני חברת דן אנד ברדסטריט. לדבריהם, הרפורמה המוצעת של האוצר תגרום לירידה של כ-25% במספר רוכבי הקטנועים והאופנועים, דבר שיביא לסגירה של כ-100 עסקים, ופיטורי מאות עובדים.

עלות העמידה בפקקי תנועה בכבישי ישראל נאמדת בכ-8.3 מיליארד שקלים בשנה, מסבירים בדן אנד ברדסטריט, "עליית מחירי הביטוח תגרום לרוכבים רבים לעבור למכונית, מה שיגדיל את עלות העמידה בפקקים בכ-0.7-1.5 מיליארד שקלים בשנה. עלות העמידה בפקקים צפויה להסתכם בכ-9-10 מיליארד שקלים בשנה לעומת 8.3 מיליארד שקלים כיום.

קבלו ישירות למייל שלכם את החדשות האחרונות בתחום המשפט. לחצו להרשמה

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
לא רק יותר פקקים
לא רק יותר פקקים ועלויות נלוות!! כאלה שרוכבים על קטנועים עושים זאת לא מעט מטעמי חסכון. אנשים אלה יעברו להשתמש ברכב, אך ברכב ישן שיוסיף לזיהום האויר. כך שבשנה הבאה המדינה גם זיהום האויר יעלה (ולימטב ידיעתי גם על זה המדינה תשלם - ובמזומן עבאדן )
מוטי , ראשלצ  |  09.11.09
14.
כולם לזכור בזכות מי כולנו נעמוד כל יום הרבה יותר בפקקים כל יום
מדינת ישראל חייבת לנקות מדיניות עידוד דו גלגלי, נכון שרובינו נישאר באוטו, אבל אם 5% מהמכוניות בפקק של הבוקר יעברו לדו"ג-כולנו נעמוד הרבה פחות בפקק כל יום, ובעיית החניה תצתמצם משמעותית, כך גם הכנסות המדינה ממיסים, וזאת כנראה הסיבה שביטוח חובה לקטנוע עולה יותר מביטוח חובה לסמי טריילר, קטנוע משלם הרבה פחות מיסים על דלק (וגם מזהם פחות, אבל איך אומרים באוצר אצלינו? עם אוויר נקי וכבישים ריקים לא קונים במכולת).
אבי , מרכז  |  28.10.09
לכל התגובות