אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שקדי מתחיל היום חפיפה עם רומנו לתפקיד מנכ"ל אל על צילום: טל שחר

שקדי מתחיל היום חפיפה עם רומנו לתפקיד מנכ"ל אל על

הליך החפיפה צפוי להימשך כחודשיים, עד כניסתו של שקדי לתפקיד באופן רשמי בינואר 2010, ויכלול בין היתר כמה סיורי עבודה של השניים בתחנות אל על בחו"ל

01.11.2009, 09:07 | יסמין גיל

אלוף (במיל') אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על הנכנס, צפוי להתחיל היום בהליך החפיפה מול המנכ"ל היוצא חיים רומנו. הליך החפיפה צפוי להימשך כחודשיים, עד כניסתו של שקדי לתפקיד באופן רשמי בינואר 2010, ויכלול בין היתר כמה סיורי עבודה של השניים בתחנות אל על בחו"ל.

"חודשיים זה זמן סביר להליך החפיפה", אמר בסוף השבוע ל"כלכליסט" המנכ"ל הנוכחי רומנו. "מדובר בכניסה ולימוד של תעשייה חדשה, אך שקדי הוא אדם משימתי, בעל חשיבה צלולה ובהירה. הוא ילמד את התחום ויעשה עבודה טובה ואני משוכנע שיצליח בתפקיד. אם לאדם יש כישורים וכישרונות מתאימים, הוא יגיע לידע הנדרש בתחום החדש".

שקדי, מפקד חיל האוויר לשעבר, נבחר לתפקיד לאחר שגבר על כ־50 מועמדים שרואיינו לתפקיד על ידי יו"ר החברה עמיקם כהן. רומנו הודיע בספטמבר האחרון כי הוא פורש מניהול החברה אחרי 4.5 שנים. כבר בשלב זה ברור כי עם כניסתו של שקדי לתפקיד צפויות לא מעט תזוזות במישור הפרסונלי. רק בימים האחרונים הודיע ראש אגף השיווק עמית לבני על כוונתו לסיים את תפקידו ושקדי יצטרך למנות לו מחליף. במקביל אמור שקדי להכריז על מינוי לתפקיד שאינו קיים כיום באל על, סמנכ"ל תפעול, שעל פי הערכות יהי בכיר לשעבר בחיל האוויר.

שקדי ייאלץ גם עם מערכת היחסים של החברה עם הממונה על ההגבלים העסקים, שבחודשים האחרונים ביטלה כמה הסכמי שיתוף פעולה המוגדרים אסטרטגיים וסירבה לאשר הסכמים חדשים שנחתמו בטענה של פגיעה בתחרות. שקדי גם ייאלץ להמשיך ולהתמודד עם שלל בעיות שמערימה הממשלה על החברה בתחום הבטיחות, מימון הוצאות הביטחון והסכמי תעופה חדשים עם מדינות שונות וכל זאת בתקופה משברית לתעופה המאופיינת בתחרות הולכת וגוברת בקווים הרווחיים ביותר לניו-יורק, לונדון ופריז לצד ירידה מתמשכת בתנועת המטענים. במקביל יצטרך שקדי להמשיך ולפתח את מערך השיווק והמכירה האינטרנטי, ומנגד לקבוע את אופן ההתנהלות של אל על מול סוכני הנסיעות. גם בתוך הבית הוא עלול להיתקל בקשיים, בעיקר אם ינסה להיכנס למהלך משמעותי של קיצוץ עלויות ופתיחת הסכמים קיימים עם ועדי העובדים המיליטנטיים בחברה, הן זה של הטייסים והן זה המייצג את יתר העובדים בראשות יוסי לוי.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
שקדי - האיש הנכון למקום הנכון
שקדי בנוי מחומרים משובחים שעושים מנהיגים ומובילים - איש חם, אוהב אנשים, יודע להוביל ולגבש סביבו צוות, הגון, משכנע, צנוע ומנצח !!! כל הקשקשנים שמדברים על חוסר ניסיון, שיסתכלו ימינה ושמאלה על המנהלים במשק ויבחינו ששקדי לא נופל מהם ועולה על מרביתם. בטוח שרבים "יוכלו את הכובע" ימים יגידו
אילן , ת"א  |  11.11.09
5.
אליעזר אתה חייב להצליח
דבר ראשון לשפר את מערכת היחסים העכורה עם אלו שמביאים לכם בסופו של יום את הפרנסה - קרי סוכני הנסיעות משהו הזוי יש במערכת היחסים בין אנשי אל על לבין סוכני הנסיעות אבל אל על לא לבד במערכת היחסים הלא טובה הזאת ישנם חברות ששוכחות שמי שמאפשר למנהלים לשבת בתוך או על סיר בשר כמו למשל קונטיננטל ומכאן גם נובע היחס המזלזל של המנהלים בלקוחות הראשונים שזה אנחנו הסוכנים
טל סוכן נסיעות  |  01.11.09
4.
מינוי הזוי, כנסו ותקראו
מכל התותחים שהיו בשוק לקחתם אחד בלי ידע של ניהול עסקים? מה הוא יודע כבר? לקבל תקציב בלתי מוגבל ולנהל את חיל האויר. זה בדיחה, הוא לא יודע שיווק, לא יודע מה זה תחרות, שוק בינלאומי. וכל זאת עוד בהתחשב שתותחים שהיו פנויים. לא ברור. עוד משהו קטן, מה הקטע של הנאום הציוני הזה של שקדי? חברה לאומית? מספיק לעבוד עלינו, אל-על זה גוף פרטי שמחפש את רעת הציבור (על ידי כך שהוא חוסם כניסה של חברות Low cost לישראל), אליעזר שקדי שאמור (לפי הטקבקים) להיות אדם ישר נכנס למערכת שבה פשוט גונבים כסף מהציבור, תפתחו את השמיים לכולם ותנו לי לטוס עם מי שבא לי ולא רק עם אל-על היקרים (מאוד מאוד) ואז קדי - תתבגר ותפסיק להלך אימים על הציבור גם סיבות מפוברקות של ציונות ובטיחות, אל-על הרבה פחות טובה מכל שאר החברות בבטיחות ובשירות. ולגבי ציונות, אם באמת אכפת לך מהאזרח תפסיקו לטרפד כניסה של חברות תעופה זולות ותנו לנו לטוס עם מי שבא לנו.
יעקב , גבעתיים  |  01.11.09
3.
האמת מאחורי המינוי, כנסו!!
הסיבה האמיתית לכך ששקדי נבחר היא פשוטה. אל-על צריכים משהו עם קשרים בכנסת בשביל לטרפד כניסה של חברות low cost לשוק התעופה בארץ. הם הבינו שהם חברה לא יעילה ואם יתנו ליותר חברות לטוס לישראל זה פשוט יהרוג את החברה, פשוט מאוד. אל תתנו לנאומי הציונות של שקדי לעבוד עליכם, זאתי לא חברה לאומית ולא בטיח. עוד אחת מיני רבות, ודרך אגב, גם החברות תעופה הזרות מעסיקות כאן בארץ הרבה מאוד אנשים אז לא צריך להתיחס לכל ספין. אל-על זה חברה פרטית שממש לא מחפשת את טובתנו ואפילו להיפך היא מחפשת את טובה על חשבון טובתנו, במקום שיהיו טיסות לאירופה ב200$ אנחנו צריכים להוציא מכיס שלנו כסף רב ולהעביר אותו למשכורת המנופחת של אליעזר שקדי.
מאיר , תל אביב  |  01.11.09
לכל התגובות