אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי לכלכליסט: החלב של תנובה יעבור מיתוג מחדש צילום: יריב כץ

בלעדי לכלכליסט: החלב של תנובה יעבור מיתוג מחדש

עקב הצלחת "חלב של פעם" החליטו בתנובה להשאירו על המדף. החברה עורכת קבוצות מיקוד לבדיקת עיצוב חדש לקרטוניות החלב

02.11.2009, 09:22 | אורנה יפת

חברת תנובה מתכננת לצאת במהלך של מיתוג מחדש לחלב ולחלק מהגבינות הלבנות. החברה מתכוונת להכניס את החלב, וככל הנראה את הגבינה הלבנה המעודנת, תחת מותג "הבית". בימים אלה בוחנת החברה חוות דעת של צרכנים לעיצובים שונים של מוצרים. החברה ביקשה מצרכנים מזדמנים להביע דעה על שני עיצובים לקרטוניות חלב ולגביע גבינה. בנוסף, עקב הצלחת "חלב של פעם" שיצא באוגוסט האחרון במהדורה מוגבלת, החליטה החברה להשאירו על המדף.

ב־2004 יזמה תנובה מהלך שבו הכניסה את הגבינות הלבנות וקוטג' תנובה תחת מותג המטרייה "גבינות תנובה" - הגבינות עם "הבית". סמל הבית שאפיין את הקוטג' נהפך לסמל המרכזי של שני המותגים. המהלך בוצע אז בהשקעה של 3 מיליון שקל וכלל שינוי עיצוב האריזות, קמפיין פרסום וגם השקה של גבינה לבנה 3% שומן. שנתיים לאחר מכן השיקה תנובה סדרת גבינות שמנת רכות למריחה המכילות 5% שומן, וכינסה אותן גם תחת המטרייה "גבינות תנובה" ואייקון "הבית" שאפיין עד אז רק את הגבינות הלבנות ואת הקוטג' של החברה. באותם מהלכים לא נכללו החלב של תנובה והגבינה הלבנה המעודנת.

 

"חלב של פעם", שאמור להיות התשובה ליטבתה שמובילה את שוק החלב המועשר, מבודל בטעמו בזכות שיעור שומן

שנע בין 3.5% ל־3.8%. העיצוב של הקרטונית נעשה בהשראת מחלק החלב מדלת לדלת, והיא כוללת איור בסגנון רטרו של חלבן שמחזיק כד חלב עתיק.

מתנובה נמסר כי החברה עורכת מעת לעת קבוצות מיקוד לכל המותגים שלה כדי לבדוק את עוצמתם מול הצרכנים ואת צורכי הצרכנים. "מדובר בקבוצת מיקוד שכללה התייחסות למותג חלב תנובה, שהוא אחד המותגים החזקים עם שליטה בלתי מעורערת בשוק החלב. המותג פועל בסביבה תחרותית ולכן כל הזמן נבחנות אופציות וחלופות לגביו. כשיהיו מסקנות, ניידע את הצרכנים והתקשורת".

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
מה שבאמת חשוב
עזבו אתכם מכל ניסיונות השיוך הקולקטיבי הזה לצרכי מיתוג של מוצר. חלב "הבית" או חלב "כמו פעם" או חלב "משלנו" - זה ממש לא משנה לי. בעיניי כצרכן, חלב נשאר חלב. וזה מה שחשוב כאן, התוכן ולא האריזה. כל עוד החלב ימשיך להיות טעים ובריאותי כמו שהיה עד עכשיו, אמשיך לקנות. גם נותן לגוף הרבה סידן חיוני, גם מונע מחלות וגם עוזר לשמור על משקל נכון. וזה כל מה שחשוב. אז מה צריך להיות אכפת לי איך ממתגים אותו?
יורם , חדרה  |  04.11.09
לכל התגובות