אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בקרוב: מאבק נגד המעבר לשיטת שווי שימוש ליניארית לרכב צמוד צילום: shutterstock

בקרוב: מאבק נגד המעבר לשיטת שווי שימוש ליניארית לרכב צמוד

בארגון מנהלי התחבורה טוענים כי בנוסף להעדפה של רכב זול ולא בטיחותי, השיטה החדשה תוביל לירידה במספר המכוניות הצמודות שתוביל להתיישנות בצי הרכב

03.11.2009, 10:12 | שרון ביידר

ארגון מנהלי התחבורה עומד לצאת בקרוב למאבק נגד המעבר לחישוב שווי השימוש לרכב צמוד בשיטה הליניארית. בשיטה הליניארית החדשה ישלם העובד 2.19% בחודש מערך מכוניתו החדשה בשנת 2010 והחל משנת 2011 ישלם שווי שימוש חודשי של כ-2.5% מערך מכוניתו. זאת, לעומת תשלום בשיטה הישנה לפי 7 קבוצות מחיר הקובעות את גובה שווי השימוש.

בהודעה שהוציאה מזכירות הארגון שהגיעה לידי "כלכליסט" נכתב כי שיטת שווי השימוש הליניארית שצפויה להיכנס לתוקף בחודש ינואר תוביל לירידה ברמת הבטיחות של רכבים בליסינג בשל הצורך בהוזלת המכוניות. בארגון מנהלי התחבורה הגישו נייר עמדה המתנגד לאישור שיטת שווי השימוש הלינארית לוועדת הכספים וועדת הכלכלה של הכנסת. בארגון מנהלי התחבורה טוענים כי בנוסף להעדפה של רכב זול ולא בטיחותי, שיטת שווי השימוש הליניארית תוביל לירידה במספר המכוניות הצמודות שתוביל להתיישנות בצי הרכב של ישראל כתוצאה מהחזקת מכוניות פרטיות מספר רב יותר של שנים. בארגון טוענים כי השיטה הליניארית תפגע בכ-300 אלף עובדים המקבלים רכב צמוד ממקום העבודה.

עובד שמקום העבודה שלו יספק לו רכב שעלה על הכביש לפני ינואר 2010 ימשיך לשלם לפי שיטת קבוצות השימוש. בקבוצה הפופולארית ביותר, הלוא היא קבוצת שווי השימוש השנייה מדובר בחיסכון של מאות שקלים בברוטו. כתוצאה מכך, מתריעים בארגון מנהלי התחבורה כי התרחבה התופעה של חוזי ליסינג לתקופה ארוכה של 4 שנים, דבר המוביל להתיישנות ציי הרכב בחברות ולירידה ברמת התחזוקה והבטיחות.

מרשות המיסים נמסר בתגובה כי השיטה הליניארית החדשה לא תשנה את שווי השימוש הממוצע. בדגמים מסוימים תהיה התייקרות של שווי השימוש ובדגמים אחרים תהיה הוזלה. במספר דגמים שווי השימוש יוותר ללא שינוי. לסוגיית הירידה הצפויה באבזור הבטיחותי ברכבי ליסינג מסרו מרשות המיסים כי הנטייה להוריד את רמת האבזור, לרבות אבזור בטיחותי, קיימת דווקא בשיטה הקיימת בשל הרצון הברור של יבואן "לדחוף" את הרכב לקבוצה נמוכה. דווקא בשיטה הליניארית ניתן לצפות לשינוי חיובי בתחום זה.

תגיות

28 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

27.
כרגע בכל מקרה עדיף רכב ישן
הגניבה המתמשכת של האוצר המיסוי הגבוהה על רכב חדש, כ 100 אחוז מס, מגעיל ודוחה כך שרק מהעלבון מהמיסוי הזה לא משתם לקנות חדש,ובנוסף דוחפים מס חדש מס ליניארי , לכו חפשו את האזרחים שלכם, נמאס להיות פראיירים, יש לי ים כסף ואני לא אקנה אוטו חדש עד שהמיסוי יהיה סביר. כשהאורז עולה ל30 ש"ח לקילו תאכלו מקרוני. די נמאס להיות פראיירים.
כפיר  |  17.11.09
26.
ליסיניג -בעלות ממש איין הבדל ------- מס שולי תתחילו להפנים
יש כאן מגיבים שהם מקצועיים ויש כאלה שמכוונים פצצות שממש לא מתפוצצות ,אולי יש להם אינטרס לעוות דברים במכוון אם מי מהקוראים חושב שלארגון מנהלי תחבורה יש משהו נגד שיטת הליסינג שיקום ! אם יש מישהו שחושב שיש הבדל במיסוי החל מ-2010 לרכב בבעלות ואו חכירה ואו שכור שיקום ! ואלה שמתנגדים ואו בעד השיטה הם אלה שיפגעו בספו של יום . כוחות השוק פועלים בכל עת לא ניתן לצפות ואו לבקש ואו להציע להחזיר מכונית ,כל מקבל רכב צמוד יעשה את השיקול שלו בהתאם למס השולי . מעתה תתחילו לדבר לא בשוליים ,תחשבו על המס השולי ביחס למס הרציף תעשו חשבון היכן פוגע ותמשיכו להגיב .
ארגון מנהלי תחבורה  |  04.11.09
25.
ל 21 - רכב זה לא מים. נא להפסיק עם ההטעיה.
בנושא המים אין ברירה - יש רק אפשרות אחת לקנות מים. אבל בנושא הרכב יש ברירה - או רכב ליסינג או רכב פרטי. אם רכב ליסינג גורם להפסד - עיברו לרכב פרטי. אם אתם לא עוברים לרכב פרטי - המסקנה היא שרכב ליסינג לא גורם להפסד (או לחלופין שאתם אוהבים להפסיד - ככה אפשר לבכות...)
17  |  04.11.09
24.
לא נוותר על רכב חברה- גרה בפריפריה
כל עוד אין תחבורה ציבורית זמינה, איכותית, נגישה ושאינה מזהמת, מהפריפריות לאזורי תעשייה במרכז, לא אוותר על רכב החברה שאני משלמת עליו סכום גבוה (מעל 3000 ש"ח), רכב זה מאפשר לי להגיע מהפריפריה למקום פרנסתי וחזרה הביתה למשפחתי. לא ייתכן שהאוצר מנסה לחדור לכיסי ולפגוע בפרנסתי, לכן אני תומכת במאבק של ארגון מנהלי תחבורה ומציעה לכל מחזיקי רכב חברה להירתם למאבק.
מחזיקת רכב חברה , מרכז  |  04.11.09
לכל התגובות