אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בקרוב: מאבק נגד המעבר לשיטת שווי שימוש ליניארית לרכב צמוד

28 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

27.
כרגע בכל מקרה עדיף רכב ישן
הגניבה המתמשכת של האוצר המיסוי הגבוהה על רכב חדש, כ 100 אחוז מס, מגעיל ודוחה כך שרק מהעלבון מהמיסוי הזה לא משתם לקנות חדש,ובנוסף דוחפים מס חדש מס ליניארי , לכו חפשו את האזרחים שלכם, נמאס להיות פראיירים, יש לי ים כסף ואני לא אקנה אוטו חדש עד שהמיסוי יהיה סביר. כשהאורז עולה ל30 ש"ח לקילו תאכלו מקרוני. די נמאס להיות פראיירים.
כפיר | 17.11.09
26.
ליסיניג -בעלות ממש איין הבדל ------- מס שולי תתחילו להפנים
יש כאן מגיבים שהם מקצועיים ויש כאלה שמכוונים פצצות שממש לא מתפוצצות ,אולי יש להם אינטרס לעוות דברים במכוון אם מי מהקוראים חושב שלארגון מנהלי תחבורה יש משהו נגד שיטת הליסינג שיקום ! אם יש מישהו שחושב שיש הבדל במיסוי החל מ-2010 לרכב בבעלות ואו חכירה ואו שכור שיקום ! ואלה שמתנגדים ואו בעד השיטה הם אלה שיפגעו בספו של יום . כוחות השוק פועלים בכל עת לא ניתן לצפות ואו לבקש ואו להציע להחזיר מכונית ,כל מקבל רכב צמוד יעשה את השיקול שלו בהתאם למס השולי . מעתה תתחילו לדבר לא בשוליים ,תחשבו על המס השולי ביחס למס הרציף תעשו חשבון היכן פוגע ותמשיכו להגיב .
ארגון מנהלי תחבורה  | 04.11.09
25.
ל 21 - רכב זה לא מים. נא להפסיק עם ההטעיה.
בנושא המים אין ברירה - יש רק אפשרות אחת לקנות מים. אבל בנושא הרכב יש ברירה - או רכב ליסינג או רכב פרטי. אם רכב ליסינג גורם להפסד - עיברו לרכב פרטי. אם אתם לא עוברים לרכב פרטי - המסקנה היא שרכב ליסינג לא גורם להפסד (או לחלופין שאתם אוהבים להפסיד - ככה אפשר לבכות...)
17 | 04.11.09
24.
לא נוותר על רכב חברה- גרה בפריפריה
כל עוד אין תחבורה ציבורית זמינה, איכותית, נגישה ושאינה מזהמת, מהפריפריות לאזורי תעשייה במרכז, לא אוותר על רכב החברה שאני משלמת עליו סכום גבוה (מעל 3000 ש"ח), רכב זה מאפשר לי להגיע מהפריפריה למקום פרנסתי וחזרה הביתה למשפחתי. לא ייתכן שהאוצר מנסה לחדור לכיסי ולפגוע בפרנסתי, לכן אני תומכת במאבק של ארגון מנהלי תחבורה ומציעה לכל מחזיקי רכב חברה להירתם למאבק.
מחזיקת רכב חברה | 04.11.09
23.
המס הזה הוא גזל בהגדרה. אסביר:
שווי הרכב הוא נגיד 115אש"ח. הוא לא שלי... השווי האמיתי לצרכי מס הוא הפחת על הרכב פלוס הוצאות אחזקתו. לא יותר מזה. בסוף התקופה, חברת הליסינג לוקחת אותו חזרה ומוכרת במחיר של נגיד 70אש"ח. אני לא מקבל מזה כלום... ובמילים אחרות לקבוע את המס לפי 115 ולא להתחשב ביריד הערך השנתית של הרכב, אינו הוגן בכלל.
דוד מלכי | 04.11.09
22.
ל5 ו6
שניכם טועים וצודקים -) יש מקומות שמשלמים רק זקיפת מס (קב2 1850 ש"ח ו2350 ו2010) ויש כאלו (לרוב הייטק) שמשלמים גם ליסינג ודלק, כן בתוך התשלום) יש מלא מחשבונים ברשת שנותנים תשובה מדוייקת בממוצע מצאתי שאני צריך לקנות רכב בן 3-4 ב60-65 אלף ע"מ להשתוות לקבוצה 2 (בליסינג בתנאים של הארגון שלי וכו'). לצערי אין לי מזומן 60000 ולא בא לי הלוואה עם שעיבוד והתעסקות מחירה וכל הטסטים וטיפולים...) במקרה שלי ליסינג זה כמו שכירות דירה במרכז (אי אפשר לקנות אבל אפשר לשכור) אני מעדיף להסיע את המשפחה שלי ברכב בטיחותי (כן כן ליסינג קב2 מגיע היום עם 6 כ"א, ESP, EBA ועוד) אין פה נוסחאות פלא, כל אחד מחשב מה כדאי לו/ה למשל לוקים בחשבון מחיר דלק? עליה של 1ש"ח(כבר עברנו 7שח פעם) ל 20000 בצריכה של 10 קמ/ל זה 2000 ש"ח לשנה!
ארי | 04.11.09
20.
רכב בשנות 2000= מותרות
למרבית אנשי שווי שימוש 2 אנשי השטח הרכב משמש גם ככלי עבודה , אך בהעדר חלופה קרי תחבורה ציבורית יעילה לא ניתן לוותר על השימוש בו. נכון הרכב משמש גם ל"צרכים פרטיים" . אבל איך ניתן לקבוע מס אחיד לכולם יש הנוסעים 20K בשנה ויש 70K מס לינארי כשמו חשבנו שיטפל בסוגיה זו וחייב לפי השימוש הפרטי ולא לפי איזה נוסחה של של מחיר הרכב (שאיש לא מבין אותה למעט זה שהמציא אותה )התוצאה מחיר הרכב יעלה וגם לצרכנים הפרטיים. מה לגבי גילום שווי שימוש ע"י המעביד? יש מגזרים שנהנים מכך זה ממש צודק. מצאו פתרון קל הגורם לאי צדק מוחלט.....ואנדרלמוסיה לחשבי השכר ..... להתראות בסיבוב ...חלם
מיכאל באושבולי | 04.11.09
18.
הנבואה שמגשימה את עצמה
בסוף שנת 2008 בועז סופר הפריח "בלון" לאויר ויצר תחושה שמחירי הרכב ירדו בתחילת שנת 2009,בפועל קרה ההיפך, אולם הציפיה שמחירי הרכב ירדו גרמה לקיפאון בשוק הרכב , הפסקה כמעט מוחלטת של מכירות הרכב, בילבול גדול בענף , מהומה על לא מהומה והפסדים גדולים מאוד בסכומי כסף גדולים להרבה גופים העוסקים בענף, היום בעז סופר שוב עושה טעות אבל הפעם מהכיוון השני- הוא מנסה להעביר את חוק המס הליניארי השגוי. אולם בינתיים הוא ייצר בהלה בשוק, אלפי רכבים מוחלפים בימים אלו ברכבים חדשים כדי להישאר בקטגוריה של קבוצות הרכב ולא להיכנס לינואר עם החוק של שווי שימוש ליניארי שמקפח את רכבי קב' 2 שהם כידוע החלק העיקרי של הרכבים בציי רכב. כמו שהוא גרם נזק אדיר בסוף 2008 כך הוא יוצר ביקושים מדומים היום, מישהו סופר את הכסף כל הדרך אל הבנק כניראה שזו דרכו של האוצר ע"י החלטות לעיתים מטופשות וחסרות היגיון ליצור בהלה והגדלת ביקושים ריגעית בשוק: 1. ביטול הכרה במע"מ על טנדרים וטנדרונים גרם לביקושי שיא כדי להנות בפעם האחרונה מההטבה אבל הרס את שוק הטנדרים 2. העלאת המע"מ יצר ביקושים כדי לחסוך עוד אחוז לפני התוספת 3. המיסוי הירוק גרם לביקושים בעיקר ברכבי היוקרה כדי להנות ממחיר נמוך עקב אחוז מס קניה מופחת 4. המס הליניארי מייצר ביקושים לרכבים בקב' 2 עד סוף 2009 לא ברור אם באוצר ובאגף המיסים עוסקים בניהול תקציב המדינה או בשיווק כלי רכב והמבין יבין !
הנהג הישראלי | 04.11.09
15.
מדוע פורום נוהגי הייטק דומם,אינו מגיב ואינו מצטרף ?
פורום נוהגי הייטק הוא פורום יחודי בתוך ארגון מנהלי תחבורה בישראל והוא פורום רציני וגם העומד בראש הפורום אדם רציני ובעל ידע בתחום. בואו תצטרפו למטה המאבק החוקי בשווי השימוש הלניארי ונתקן יחד את המעובת.
מנהל צי רכב בחברת הייטק | 04.11.09
14.
מידע=כוח
שלום, מי שכאן באינטרנט ובמיוחד באתר כלכלי חשוב ,אם הוא מגיב בדרך כלל הוא מבין בתחום ואו שיש לו אינטרס .......עברנו על התגובות ניתן לציין בגאווה שיש חברי ארגון שהגיבו ,רמת הידע והנסיון הוא הכוח המניע את הארגון וארגונים נוספים בהחלטות בנוגע לרכישת רכב ,אין ספק שבקרוב אירגונים ואיגודים נוספים יצטרפו למטה המאבק למשל ארגון מנהלי הרכש !!!גוף משיק ומתייעץ בנושא הרכישה בחברות חייב להבין שהשלכות תפעוליות אלה יפגעו קשה במעביד ,ואולי איגוד מנהלי הכספים יביע עמדתו בנושא? ממש עכשיו לפני סוף השנה וסגירת רבעון אחרון לשנת 09,האם נלקחו הנושאים בחישוב הכללי לשנת התקציב הבאה ? ארגון מנהלי תחבורה מגבה החלטות ופרסומים על ידי יועץ חיצוני ממוחה לכספים ובקרוב נעביר מסקנות נוספות לבדיקה מול רשות המסים . אחת הבעיות שצריך לטפל בהם היא להעביר את המסר למחזקי הרכב הצמוד שממש רובם אינם מבנים כלל מה זה שווי מס ,מה הקבוצה ?, מה העלות ?מה ההפרש ?מה רציף? והיכן לינארי? ועוד בקיצור באפון רצוף כולם כרגע ליד הרציף לעלות לרכבת למטה המאבק ,בהחלטה שגורמת לחוסר צדק בתוך קבוצת שווי השימוש 2 ומאידך מקלה בקבוצה 4 ומעלה זה צדק מר סופר בועז ?
ארגון מנהלי תחבורה  | 03.11.09
13.
המניע האמיתי של בועז סופר
האם באמת בועז סופר הוא דון קישוט שרוצה לתקן את העולם?! אם ניקרא בן השורות בעצם כל התקנות וההצהרות של בועז סופר , אם נקלף את העטיפה "צלופן ירוק" או הפליה מתקנת, או רפורמה בשוק הרכב...הקטנת זיהום אויר,הגברת הבטיחות, הסעת המונים ועידוד השימוש בתחבורה ציבורית... כל אלו הן בעיקר סיסמאות שכל מה שעומד ומיסתתר מאחוריהם היא כוונה אחת בלבד: הגדלת הכנסות המדינה על חשבון משלם המיסים, אוכלוסיית מחזיקי רכב צמוד. אולם כאשר התאבון גדול מידי להערכתי בועז סופר יוכל את הקובע וימצא את עצמו חותך את הענף עליו הוא יושב בשנת 2010 הכנסות המדינה מענף הרכב יקטנו! והמבין יבין...! ראה הוזהרת - בועז סופר
זה שיודע לשאול | 03.11.09
12.
מסחטה
חברים יקרים באוצר תנו לי להבין מתי יש בדעתכם להטיל מס על החמצו אותו אנו נושמים אחר שפגעתם באזרחים הקשישים אחרי שפגעתם בנו האזרחים עם מס בצורת אחרי שגרמתם לכך שכל אדם רביעי בישראל מוגדר כעני יש לצפות שמסחטת הכסף תגיע גם לחמצן אותו אנו נושמים אני רוצה להבהיר דבר ששכחתם האוצר הוא של הממשלה והממשלה היא של המדינה והמדינה היא של אזרחיה ולא להיפך האזרחים לא של המדינה והמדינה לא של הממשלה והממשלה לא של האוצר בחוזה העבודה של העובד עם מעסיקו קבלת רכב הנה חלק מהתשלום אותו משלמת החברה לעובד במס החדש יוקטן שכרו של העובד ובכך יפגע הסכם העבודה של העובד במצב שכזה סביר להניח שחלק ניכר מהעובדים יחליט להחזיר את רכב החברה שברשותו ובכך יפגע האוצר עצמו שכבר היום סוחט מספיק אך מאידך עובד שיחליט להחזיר את הרכב ולא יקבל תוספת שכר יחשוב פעם נוספם אם ברצונו להמשיך ולעבוד וכךהטובים שבעובדים יעתיקו את מקום מגוריהם למקום בו בגין עבודתם ישלמו להם כראוי רצוי וכדאי שתקראו היטב היטב מה אומר ארגון מנהלי תחבורה בנושא אולי משהו שם ישכיל וילמד אני רוצה להזכיר לכם שהאופנועיסטים ונהגי המשאיות כבר חסמו את הכבישים אם מחזיקי רכבי חברה יחליטו לפעול כל המדינה תהה משובתת אברהם נאור
אברהם נאור | 03.11.09
11.
עלק רכב צמוד מהעבודה.
רכב השרד שלי טנדר רנו נקרא (יותר מתאים נקרע) רכב צמוד למה? כי הוא צמוד לתחת שלי 12 שעות ביום ויש בו גם ארגזי מגירות וסולם . אם אני רוצה לקחת את המשפחה שלי לסיבוב בשבת (ביום חו"ל אני חוזר מאוחר ועייף)אני משלם שווי שימוש !! ממש הרבה כסף .לכן החלטתי לחנות אותו לאחר העבודה בחניון באזור התעשיה במפעל. והציבו עליו גם שומר יופי נוספה מישרה נוספת. אבל יש לי בעיה בכדי להגיע הביתה בסוף היום אני צריך להגיע למפעל עד שעה 19.00 כי יותר מאוחר אין אוטובוס וגם להחליף 2אוטובסים הנסיעה עורכת כ שעה וחצי לכל כיוון. אני בבעיה יום העבודה שלי התארך בשלוש שעות. ועל זה צרי העין אומרים שישלם. מי רוצה להתחלף איתי שם למעלה ולקבל רכב צמוד ?
חיים טכנאי כבלים | 03.11.09
9.
רשות לגביית מיסים
המס הליניארי מתמקד כמעת אך ורק בעובדים המקבלים כבב צמוד בקבוצות רישוי 2 ו3, שהם כמעת 2/3 מ300000 העובדים המחזיקים רכב צמוד. לא נכן שאין כמעת שינוי בגובה המס בין שיטת הקבוצות עם הרפורמה שהייתה אמורה להסתיים ב2011 לבין המס הליניארי. מה01/2010 העובדים משלמים יותר, הרבה יותר, ומה01/2011 הופך לשחיטה. רשות המיסים מנסה להקטין את כמות הרכבים הנעים בכבישים. המס הליניארי זה עכשיו, אבל גם המחזיקים רכב פרטי יפגעו בעתיד הקרוב, במס כזה או אחר. הבעיה שרשות המיסים לא מבינה שאין פתרון של תחבורה ציבורית מסודרת, שיכולה להוביל את כול העובדים מהבית לעבודה בזמן קצר וביעילות ובשבתות לשימוש הפרטי.
איתן וכקמן | 03.11.09
7.
השואב הלאומי לא מחובר לשקע וגם לא למציאות!
בועז שלא סופר אף אחד לקח על עצמו את התפקיד של המושיע הלאומי וללא מחשבה תחילה הורס את ענף הרכב ומחזיר אותו אחורה לשנים אפלות,לרכב ללא מערכות בטיחות,לרכב ישן ומזהם,לרכב ללא פיקוח של קציני הבטיחות בקיצור,בועז לא סופר ומקצר את לנו את הבריאות ואת הבטיחות.
מנכ"ל | 03.11.09
6.
תשובה ל #5 "כלכלן"
אם אתה כלכלן אני מהנדס טילים החישוב שלך מציג רק את שווי השימוש ולא את התשלום האמיתי עובד המקבל רכב צמוד מקטין את שכר הברוטו שלו בסכומים של 2500-3500 ש"ח (תלוי במעסיק) אם תעשה חשבון תראה שהעובד משלם בשיטה הזולה ביותר 2500*12=30000 ש"ח לשנה רק בהקטנה של שכר ברוטו. תוסיף על זה מס הכנסה על עוד 36000 ש"ח (שווי שימוש) תקבל במקרה הזול ביותר עוד 8000 ש"ח כלומר, מי שנוסע רק 20K ק"מ בשנה לא משתלם לקחת ליסינג - יותר זול לקנות רכב פרטי
פוקוס ליסינג | 03.11.09
5.
מלחמה על השמנת
חברת "חשב" מצאה שק"מ נסיעה ברכב פרטי בן 3 עולה לאזרח יותר משני ש"ח. אזרח ממוצע, שנוסע 20K בשנה (לעבודה ולבילויים עם המשפחה), משלם יותר מ 40K בשנה. עובד שנוסע 20K בשנה ברכב ליסינג - בן 1.5 שנים בממוצע - (לעבודה ולבילויים עם המשפחה) משלם, אחרי ההעלאה הגדולה, רק 36K בשנה (לפי 2.5%*120K*12). וזה בלי להכניס לחישוב אובדן ימי עבודה של האזרח הפשוט כשהרכב מושבת בגלל טיפולים/תיקונים/תאונות, כאשר המרכיב הזה בכלל לא קיים אצל עובד הנוסע ברכב ליסינג. לא סתם הרוב הגדול של מקבלי רכב הליסינג לא מחזירים אותם, אלא לוקחים רכב ליסינג חדש לתקופה נוספת של 3 שנים.
כלכלן | 03.11.09
2.
כל הכבוד לארגון מנהלי תחבורה שרואה את הנולד!
הגיע הזמן שארגון כל שהוא יפעל נגד העוול של האוצר שרואה במס הלניארי על שימוש ברכב כמסחטת כספים למלא את קופת האוצר.פקידי האוצר הפכו פתאום לשומרי איכות הסביבה?מדהים נכון?האם כל הכספים שיגבו יגיעו לטיפול בחולי ריאה או לתשלום למלונות יוקרה של שרי ישראל? רבותי יש לבטל את שיטת המס הלניארי שיפגע ויבריח מישראל את מיטב המוחות שמכניסים מילירדאי דולרים לקופת המדינה. לארגון מנהלי תחבורה! תבורכו העם איתכם.
אזרח | 03.11.09
1.
שרשות המסים לא תתעלם מהעיקר - כנסו
בועז לא סופר אותנו !!! שיסביר בבקשה היכן הצדק שבזכותו שיכנע את כולם להעלות את שווי המס? מול האזרח שלא קיבל רכב צמוד. על פי תפיסת האוצר אי השיווין מגיע דווקא לאלה המחזקים בקבוצה 2 מדוע לפגוע בטובי המוחות של קבוצת העובדים הבכירה במשק ,לאלה שראש הממשלה קרא לשאוב בשואב אבק ,עך פי תפיסת האוצר משתמע שהשואב ממש לא מחובר לשקע !!!
ארגון מנהלי תחבורה  | 03.11.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת