אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מדד האופטימיות

מדד האופטימיות

שוק מותגי היוקרה מתכונן לסוף המיתון. בשבוע שעבר נפתחו אולמות התצוגה המעוצבים של ילון־סוורובסקי ושל חברת המטבחים והאמבטיות בופי, ובקרוב יוצגו גופי התאורה של קרני תכלת־אלקבס כמו בגלריה

04.11.2009, 14:15 | דקל גודוביץ

אם לשפוט על פי אירועי הזמן האחרון, ישראל משאירה את המיתון מאחוריה. בהפרש של ארבעה ימים נפתחו שתי חנויות יוקרה, חנויות נוספות ייפתחו בקרוב, מותגי־על מיובאים לראשונה לארץ ומעצבי־על מגיעים לפתיחות חגיגיות. בשבוע שעבר היו אלה החנויות ילון־סוורובסקי ובופי, ומעצב־העל האיטלקי פיירו ליסוני שוב מבקר בישראל, הפעם לציין את פתיחת חנות הדגל של בופי בגני התערוכה הישנים בנמל תל אביב, שאותה עיצב מחדש בהשקעה של 5 מיליון שקל.

מטבחי היוקרה של החברה ופריטי הרחצה שעיצב ליסוני בלבן בוהק בולטים על רקע קירות הבטון המחופים בלוחות ברזל שחורים. התקרה במקום שחורה וגם הרצפה עשויה מבטון, ועל רקע כהה, מחוספס ומינימליסטי זה נראים טוב גם האמבטיות והכיורים של המעצב היפני נאוטו פוקשאווה, שהגיע גם הוא לפתיחה.

אמבטיה Terra של בופי אמבטיה Terra של בופי אמבטיה Terra של בופי

בבית העיצוב ילון־סוורובסקי בהרצליה פיתוח הושקעו 2 מיליון שקל, ולפתיחה הגיע מאנפרד אדמר האוסטרי, מנהל הפיתוח העסקי של סוורובסקי.

לשאלה למי מכוונים כאשר מייבאים לישראל גופי תאורה בעלות של 250 אלף שקל או נורות שקועות עם קריסטלים כחולים שמחירן 3,128 שקל האחת, ענה אדמר: "אנחנו בהחלט פונים לאוליגרכים, אבל לא רק. אנחנו מאמינים בשוק המקומי.

מבחינתנו 7 מיליון לקוחות ישראלים הם לא מעט". אדמר מוסיף שזו גם החנות הראשונה בעולם שתציג את כל המוצרים של סוורובסקי - גופי תאורה ארכיטקטוניים, עבודות אמנות ופריטי אקססוריז ואופנה.

"לא רק לאלפיון"

הבעלים אליקים ילון טוען שהוא לא משרת רק את האלפיון העליון. "טווח המחירים אצלנו רחב ומתאים לקהל של אוהבי עיצוב", הוא מסביר, אך סבור שהמיתון עוד לא הסתיים. "זה נראה כך בעיקר בסיקור התקשורתי. בחנויות וביומיום אנחנו לא מרגישים זאת. פתחנו את החנות בתזמון הזה בתקווה שהמיתון ייגמר בקרוב ותתחיל צמיחה מחדש".

גם בחנות ילון־סוורובסקי הותקנה רצפת בטון חשופה, ועליה ניצבים מעין שערים לבנים מעץ וגם פסנתר כנף שחור משובץ קריסטלי סוורובסקי. "הבטון נבחר בזכות הניטרליות שלו, כי הוא יכול 'לקבל' כל רהיט", מסביר מעצב החנות, האדריכל מיכאל אזולאי. ואכן, חומרים ששידרו פעם יוקרה, כמו שיש קררה, זהב, עץ מהגוני ואפילו חומרים קצת יותר חדשים, כמו מתכות אצילות (טיטניום, למשל), פינו את מקומם לבטון וברזל - חומרי בנייה גסים ובסיסיים.

פסנתר הקריסטלים בילון-סוורובסקי פסנתר הקריסטלים בילון-סוורובסקי פסנתר הקריסטלים בילון-סוורובסקי

"בעבר הדימוי של יוקרה היה ארמון ורסאי, אבל כיום זה מושג אנכרוניסטי", טוען אדריכל אורי בן דרור, השותף בסטודיו MU, שחברת Flos בחרה בו לתכנון אולם התצוגה החדש של חברת קרני תכלת־אלקבס. החברה החליטה להעביר את האולם מנמל תל אביב למתחם בן שתי קומות ובשטח של 1,000 מ"ר שייפתח בקרוב ברמת החי"ל. במקום הושקעו כ־3 מיליון שקל, והרצפה? בטון חשוף כמובן. "זה לא חומר אצילי", מבהיר בן דרור, "אבל ביצוע מקצועי עם פרטי גמר מעולים עולה הרבה כסף. המגמה היום היא להציב על רקע הבטון המחוספס רהיט בסגנון אחר, ואת המוצרים להציג כמו תמונות בחלל של גלריה. זה משדר מקצועיות ואיכות, ולא יוקרה - מילה שאיני אוהב להשתמש בה".

בר משקאות בחנות

בניגוד לעיצוב החנות הקודמת של קרני תכלת־אלקבס בנמל, שבה צופפו גופי תאורה רבים בחלל אחד, השאיפה של בן דרור היא לחלק את החלל לאזורי משנה. יהיה אזור לכל מותג ולכל סוג של תאורה, בסגנון של חנות בתוך חנות, ובכל אחת תוצב כורסה שתיתן את ההקשר התרבותי. "זה מייצר ערך של יוקרתיות שרצפת שיש נובורישית לא מצליחה לתת", הוא מסביר. עם זאת גם הוא מודה שצורת התצוגה הזו מצריכה חלל גדול שעלותו לרוב גבוהה, כדי להציג רק מעט פריטים.

"ההחלטה לעבור לאולם התצוגה החדש נבעה מהצמיחה המשמעותית בצריכת מותגי תאורה יוקרתית", מסביר נסים שוהם, סמנכ"ל קרני תכלת־אלקבס. "החברה קיבלה זיכיון לשיווק שני מותגים חדשים ומובילים, Tom Dixson ו־Established & Sons".

בחלק מהחנויות החדשות בולט גם השילוב של בר משקאות, התורם לאווירת אירוח ביתית וקלילה יותר, שבכוחה לשבור את הקרח בין הקונה למוכר. בילון־סוורובסקי ינוצל הבר להגשת משקאות בכוסות קריסטל של החברה, ואילו בבופי הוא משמש כהמשך למטבחים המוצגים. גם בחנות החדשה של חברת ניופאן פרו, המתמחה בפתרונות חשמל חכמים לבית, הותקן בר, וזאת במסגרת עיצובה כדירת לופט בידי האדריכלים אייל וניקי בלווייס מסטודיו Fine-Arch, ובהשקעה של 3 מיליון שקל.

גם חברת הביטאט פתחה בימים אלה מקום חדש ועצום ממדים בהרצליה, על שטח של 3,000 מ"ר, וזאת במקום הסניפים בגן העיר בתל אביב והסניף הקודם בהרצליה. כך תוכל לראשונה להציג את כל מגוון המוצרים המיובאים בחנות אחת: מטבחים, רהיטים, כלי בית ועוד.

זו גם ההזדמנות לצרכנים לנצל את המעבר של הביטאט, כדי לקנות עד סוף החודש מותגי יוקרה במחירי חיסול בחנות הישנה ברחוב שנקר 5 בהרצליה - רגע לפני ששוק היוקרה אכן ימריא, ועמו גם המחירים.

תגיות