אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחקר בבריטניה: הגדלת מספר המכוניות החשמליות תגביר את הזיהום

מחקר בבריטניה: הגדלת מספר המכוניות החשמליות תגביר את הזיהום

צמצום פליטת גזי חממה יתאפשר רק אם תחנות הכוח המייצרות את החשמל יונעו באנרגיה נקייה. המגמה הירוקה מגיעה גם לפרארי: תייצר מכונית היברידית

12.11.2009, 11:02 | תומר הדר

מכוניות חשמליות אינן נקיות כפי שחשבנו. כך עולה מנתוני ה־ETA, הסוכנות הבריטית לקידום תחבורה ירוקה. ממחקר שערכה הסוכנות, שתוצאותיו יתפרסמו היום, עולה שמכוניות חשמליות יתרמו להפחתת פליטת גזי החממה רק אם תחנות הכוח שמייצרות את החשמל להנעתן יהיו מונעות באנרגיה סולארית או באנרגיית רוח, שבתהליך הפקתן אין יצירה של מזהמים.

לעומת זאת, אם מדובר בתחנות כוח שהפעלתן מתבצעת באמצעות פחם (כפי שנהוג בחלק מהתחנות בישראל), דווקא שימוש במכוניות היברידיות יביא להפחתת זיהום האוויר. הסיבה לכך היא שפליטת המזהמים ממנועיהן של מכוניות היברידיות נמוכה יותר מפליטת המזהמים שעתידה להיגרם כתוצאה משימוש בפחם לייצור החשמל הנוסף שנדרש להנעתן של מכוניות חשמליות.

עוד קובע המחקר שבעתיד צפויה לחול עלייה הדרגתית במספר המכוניות החשמליות בכבישי אירופה. אחד הגורמים העיקריים לכך יהיה דווקא עלויות התחזוקה הנמוכות של מכוניות חשמליות, שמספר החלקים הנעים בהן נמוך משמעותית מזה שבמכוניות בעלות מנועי בנזין ודיזל. בסיכומו של הדו"ח קובעים המחברים שעד שנת 2050 כרבע מהמכוניות באירופה יהיו חשמליות, אך שאר המכוניות יהיו מונעות במנועים הפועלים באמצעות דלק.

השבועון הבריטי "אוטוקאר" מדווח שפרארי צפויה להחליף את מכונית הספורט 612 סקאלייטי במכונית ספורט חדשה שתצויד במערכת הנעה היברידית, נוסף על מנוע בנזין בעל 12 בוכנות. פרארי, שנחשבת ליצרנית רכב עצמאית, אינה מסוגלת להתחלק בסך הורדת הפליטות עם החברה־האם שלה, פיאט (שנחשבת אחת מיצרניות הרכב ה"נקיות" ביותר באירופה), ולכן תיאלץ לפתח מערכת היברידית כדי להראות הפחתת מזהמים.

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
מהזיהום ישאר,רק מיקומו ישונה
הטמטום ביוזמת אגסי הוא בכך שזיהום צריכת החשהל המופק מדלק זהה לזיהום שנגרם מצריכת דלק ישירה במכוניות, ואולי אף יותר כי השנוע של אנרגיה חשמלית גורם לפחת עקב התחממות הכבלים וזליגות. לו אגסי היה מלווה את "חזונו" במקור אנרגיה ידידותית שאניֿ, אך הרושם שלי הוא שהעניין האמיתי הוא ברווחים קלים של מונופול ותן לא. אז מה לעשות אם הפןליטיקאים ונשיא המדינה מעוניינים בכותרות ולא מסוגלים לחשוב בהגיון?
מור בטר פלייס , נתיבי איילון+אשדוד  |  14.11.09
12.
זה היה ברור והכתבה נכונה
החוק הראשון של התרמודינמיקה- שימור האנרגיה, אומר שלא משנה, את האנרגיה כדי לנסוע נוציא - חשמל או דלק. אבל מכיוון שיצור חשמל נעשה בדלק גם מכונית חשמלית נוסעת למעשה על ידי שריפת דלק ולכן הזיהום דומה. אבל מכונית חשמלית גם צריכה מצברים- וזה פתח לבעיה אקולוגית נוספת. הפיתרון הנכון זה אנרגיה נקיה - לחשמל (שמש, רוח, גיאוטרמית,,, אולי גם גרעינית) ושימוש במימן כדלק למכוניות.
לוג  |  14.11.09
11.
ל - 8 - נורות פלואורסצנטיות זה פאסה
יש היום נורות לד - שמאירות באור חזק הרבה יותר, שאפשר לקבוע ברלות את צבע האור בהן, שלא צריכות "זמן חימום" כדי להגיע לעוצמת תאורה אופטימאלית, שיכולות לחיות עשרות שנים עם כיבוי והדלקה מרובים, ושצורכות מאית מהחשמל שצורכות נורות פלואורסצנטיות. אבל - מה ? אף אחד לא יעז להביא אותן לארץ.
14.11.09
לכל התגובות