אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רנו העולמית: "פרויקט הרכב החשמלי הוא הימור"

רנו העולמית: "פרויקט הרכב החשמלי הוא הימור"

מנהל השיווק של החברה לאיזור אפריקה, המזה"ת ומרכז אסיה: "רנו רואה במכונית החשמלית פיתרון זמני בדרך לפתרון ה'ירוק' ביותר שהוא מכוניות תא דלק המונעות על ידי מימן"

12.11.2009, 09:36 | שרון ביידר, טורקיה

"רנו רואה במכונית החשמלית פיתרון זמני בדרך לפתרון ה'ירוק' ביותר שהוא מכוניות תא דלק המונעות על ידי מימן". כך אמר פרנסואה רוביה, מנהל השיווק של רנו לאיזור אפריקה, המזה"ת ומרכז אסיה בשיחה עם "כלכליסט" במסגרת השקת מכונית הרנו פלואנס שנערכה השבוע בטורקיה.

לדברי רוביה, פרויקט המכונית החשמלית בישראל הוא הימור גדול שלוקחת על עצמה חברת רנו והשותפים שלה כשהחברה מתכננת להשיק תוכניות דומות במספר מוקדים נוספים בעולם. "טווח הנסיעה של המכונית החשמלית מוגבל ל-150 ק"מ ולכן הפרויקטים האלה מתאימים למדינות קטנות ואיים בהן המכוניות נוסעות לרוב מרחקים קצרים בלבד".

"לחברת רנו-ניסן יש שני פרויקטים של מכוניות חשמליות: הניסן ליף והרנו פלואנס כשבשניהם משקיעה החברה משאבים רבים בהנחה ששוק הרכב העולמי יעבור בחלקו לשימוש ברכבים מהסוג הזה, אנחנו תמימי דעים ברנו כי מחיר הנפט יחזור לעלות בחדות בשנים הקרובות ויגרמו ליותר ויותר אנשים לשקול אלטרנטיבות".

רוביה הדגיש כי לדעתו כניסתה של בטר פלייס לתחום ייבוא הרכב עם יבוא הרנו פלואנס החשמלית יציב אתגר בפני חברת רנו העולמית מאחר והיא תיאלץ להתמודד עם שני ספקים של מכוניות מתוצרתה בישראל. "לא היינו רוצים שחלק ממכוניות הפלואנס החשמלית יבואו במקום המכוניות הרגילות, אני מקווה שנצליח לשמור על איזון", אמר רוביה והוסיף כי כל טיפולי המכונאות במכונית החשמלית יבוצעו במרכזי השירות של יבואנית החברה "קרסו".

לשאלה על אפשרות לייבוא מקביל שבו יבואן אחר ייבא לישראל מכוניות רנו לאחר אישור תקנות היבוא המקביל, ענה רוביה כי "הדבר בלתי אפשרי, במחירים של היום רנו מרוויחה מעט מאוד וגם מרווח הרווח של קרסו הוא קטן מאוד כך שקשה לי להאמין שיבואן מקביל לישראל יצליח לייבא לישראל מכוניות של רנו וגם להרוויח מהעניין כסף".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

29 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

26.
ראיה מפוקחת
בסופו של דבר הכל מסתכם במחיר (ונוחות). כרגע רכב מימן יקר פי 10 מרכב חשמלי עד שיבשיל ומחירו ירד, גם טכנולגיות הסוללות תרד המון ותשתפר ובהחלט יהיה ניתן להגיע ל500 ק"מ ברכב חשמלי. תוסיפו לזה שכנראה בסופו של דבר הטעינה בחניה תהיה ללא מגע יד אדם (השראות חשמלית\מכניקה) בנוסף במימן צריך להשקיע בתשתיות של יצור הובלה ואחסנה. בחשמל צריך להשיק רק את מה שנקרא המטר האחרון. (בנוסף תחנות החלפת סוללה זולות מתחנות דלק מימן, כי טיפול במימן הוא יקר ומסוכן מאוד... במגע עם כמה חומרים שכיחים, למשל כלור הוא מגיב באלימות)
אדיר  |  12.11.09
לכל התגובות