אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביהמ"ש ביטל זכייה של חברת אמן במכרז הכרטוס החכם של הרכבת

ביהמ"ש ביטל זכייה של חברת אמן במכרז הכרטוס החכם של הרכבת

השופטת קיבלה את טענות חברת אלסאג האיטלקית שלפיהן בהחלטת ועדת המכרזים של הרכבת נפלו פגמים מהותיים, והורתה על זכייתה במכרז. חברת אמנת: "נערער לבית המשפט העליון"

12.11.2009, 11:53 | איתי הר אור

בית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב קיבל את עתירת חברת Elsag Datamat SpA מאיטליה, להורות על ביטול זכייתה של חברת אמן ארגון מדעי ניהול יועצים, חברה בת של אמנת, במכרז שפרסמה רכבת ישראל להקמה ולתחזוקה של מערכת כרטוס חכם, ועל קביעת אלסאג כזוכה במכרז במקומה.

בסוף שנת 2006 פרסמה רכבת ישראל מכרז  מורכב מבחינה טכנולוגית, שהיקפו הכספי נאמד בעשרות מיליוני אירו. המכרז היה להקמה, לאספקה ולתחזוקה של מערכת כרטוס חכם ללא מגע. לאחר ניהול הליכים ובירורים במשך כשנתיים, דורגה הצעת אלסאג כהצעה המיטבית מבחינה מקצועית, אך הייתה שנייה לאמן מבחינה כספית, ולפיכך בשקלול המצטבר נבחרה הצעת אמן כהצעה הזוכה במכרז.

אלסאג טענה כי בהחלטת ועדת המכרזים של הרכבת נפלו פגמים מהותיים, שכן הצעת אמן לא עמדה במועד הגשתה בתנאי הסף הנדרש של הוכחת איתנותה הפיננסית, כפי שהותר בהתאם לתנאי המכרז. עוד טענה אלסאג כי האפשרות שניתנה לאמן לתקן את הפגם בשלב מאוחר יותר, גרמה לפגיעה בשוויון בין המציעים השונים במכרז.

שופטת בית המשפט לעניינים מינהליים, שרה ברוש, קיבלה את טענותיה של אלסאג וקבעה כי היא הזוכה במכרז הכרטוס של הרכבת. הרכבת ואמן חויבו לשלם לאלסאג, שיוצגו על ידי עורכי הדין ראנטו יאראק, שירה חי-עם ורמי אליהו ממשרד מ. פירון ושות', הוצאות משפט בסך 250 אלף שקל.

מחברת אמנת נמסר בתגובה: "החברה מתכוונת להגיש ערעור לבית המשפט העליון".

גורם המקורב לפרשה מסר לכלכליסט: "במסגרת המכרז התבקשה אמנת לחתום על טופס ערבות נוספת לפרויקט מעבר לערבות הרגילה. בטפסי הערבות הוטבעה בטעות חותמת של החברה הבת המבצעת, אמן, במקום חותמת של אמנת. אלסאג, שהגישה הצעה היקרה ב-40 מיליון שקל מהצעתה של אמנת, נתלתה בבעיה טכנית מגוחכת זו ועל בסיסה הגישה את בקשתה לביטול הזכייה. מדובר בפרויקט בהיקף של למעלה מ-200 מיליון שקל שאמנת החל בביצועו לפני כשנה. לא ייתכן שפרויקט שכולו לתועלת הציבור ייעצר בשל עניין פעוט וטכני ויועבר לחברה שתגבה עבור ביצועו עוד 40 מיליון שקל"

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
למספר 1
הכרטוס באיטליה חכם בצורה בלתי רגילה. מעבר לאפשרויות העומדות בפני הנוסע בתחנה עצמה (מכונות אוטומטיות או משרד כרטיסים), לנוסעים באיטליה יש אפשרות להזמין כרטיסי נסיעה אלקטרוניים דרך אתר האינטרנט של הרכבת (מקבלים קוד לנייד ומציגים את הקוד לכרטיסן בעת ביקורת) דרך הטלפון ודרך סמס. את הקוד האלקטרוני הכרטיסן בודק באמצעות מחשב כף יד והוא מנפיק לך קבלה על התשלום על הרכבת. ניתן להזמין כרטיס אלקטרוני לכל נסיעה של הרכבת, קצרה או ארוכה, וכך ניתן גם להזמין מנויים שבועיים וחודשיים. הלוואי שהיה לנו בארץ כרטוס חכם שכזה.
מיכאל , איטליה  |  12.11.09
2.
ל מספר 1
ואני דווקא חושב שהמדינה שלנו נראת איך שהיא נראת בגלל שיותר מדי דברים אנחנו מתעקשים לעשות בעצמנו. לדוגמא הדרכון החדש והתעודת זהות האלקטורנית. כמה זמן מדברים עליהם ועדין אין? ולמשהו יותר אקטואלי. הכרטיס החכם של התחבורה הציבורית שאמור לשמש לכל התחבורה הציבורית. צולע חבל על הזמן. צריך לתת כאלה פרויקטים לחברות שיודעות מה הן עושות ולא לחברות של כל מיני מקורבים.
טמיר  |  12.11.09
לכל התגובות