אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אנחנו חיברנו בין בלקברי לבין להקת U2" צילום: בלומברג

"אנחנו חיברנו בין בלקברי לבין להקת U2"

ראלף סיימון, מייסד פורום הבידור הנייד MEF בכנס סלקום מדיה: לבלקברי היה רצון להרחיב את תפוצת המכשיר מעבר לקהלים העסקיים. כשחיפשו כיצד להפיץ את המסר הצענו שייפגשו עם הלהקה

17.11.2009, 14:07 | גילעד נס

ראלף סיימון, מייסד פורום הבידור הנייד MEF וכיום מנכ"ל חברת ייעוץ בתחום, סיפר במהלך כנס סלקום מדיה כיצד חיברה החברה שלו בין יצרנית המכשירים RIM, המוכרת את מכשיר הבלקברי, לבין להקת U2. “לבלקברי היה רצון להרחיב את תפוצת המכשיר מעבר לקהל העסקי, ולצורך כך הם פיתחו מגוון יישומים שיפנה גם לקהל הצרכני, דוגמת יישום שליחת הודעות בין מכשירי בלקברי ללא עלות. כשחיפשו כיצד להפיץ את המסר שלפיו בלקברי אינו רק מכשיר עסקי הצענו שייפגשו עם U2, שהינה להקה מוכרת באופן גלובלי, קיימת מספיק זמן על מנת שלא להיתפס כניצול מותג טרי שעלול להיעלם, ושבעבר אפילו פעלה די קרוב עם אפל בהשקת האייפוד".

סיימון אמר כי אנשי U2 טענו כי הפרידה בינם לבין אפל התרחשה לאחר שהסתבר להם כי כל החלטה של סטיב ג'ובס מוכוונת לטובת אפל עצמה, ולכן קשה מאוד לשתף פעולה עם החברה בגיבוש רעיונות שאינם תורמים לה באופן מהותי. בסופו של דבר מצאו U2 ו-RIM שפה משותפת והלהקה קיבלה את בלקברי כנותן החסות לסיבוב ההופעות האחרון שלה ואף תרמה מנסיונה בתחום המוזיקה לגיבוש מספר ישומים המוצעים ללקוחות בלקברי.

סיימון תאר את הגורמים אשר ישפיעו לדעתו על הפצת וצריכת המדיה בעידן הנוכחי: מירכוז התוכן סביב הצרכן, כלומר התאמה של התוכן לצרכן על פי שיוכו הגיאוגרפי, מגדרו, גילו ותכונות חברתיות אחרות, שימוש רב יותר בממשקי מגע, גם מחוץ לעולם הסלולר, חיבור אלחוטי עם מקרנים ניידים ונייחים שיאפשרו להציג את התוכן מהסלולר על גבי מסכים גדולים, והבנה כי הצרכן יקבע באיזה מסך הוא מעדיף לצרוך את התוכן שלו, בקולנוע, טלוויזיה מחשב או סלולר.

בתוך כך, אמר בן וויטאקר, מייסד ומנכ"ל חברת Masabi המפתחת ישומים לתחום התשלומים באמצעות מכשירים ניידים, כי "רכישה בסלולר חייבת להיות זריזה ופשוטה, כך שלא צריך להעסיק את המשתמש עם קביעת שם משתמש וסיסמה, אלא להסתמך בעיקר על הטלפון עצמו כאמצעי הזדהות, ומספר כרטיס האשראי, במקרים רלוונטיים, שמוזן רק פעם אחת".

איך הטכנולוגיה משנה את זירת הפרסום "המסה הגדולה של התוכן בסלולר תגיע כבר השנה" לדברי פאריס יקוב, סגן נשיא ואסטרטג טכנולוגיות במקאן אריקסון העולמית, בכנס "סלקום מדיה" ירידת מחירי החומרה, השיחות והאינטרנט הובילו לעלייה משמעותית בכמות התוכן שמיוצר. עדי כהן, סמנכ"ל השיווק: "ניתן לחנך לשלם על תוכן באינטרנט" כתב כלכליסט, 10 תגובותלכתבה המלאה

לדבריו, על מנת לשווק בהצלחה מוצר טכנולוגי יש להציג בפני המשתמש הפוטניציאלי סיבה טובה להגר מהשימוש בשיטה הישנה לשיטה החדשה. שיטה אחת היא להציג לו את השיפור המשמעותי שהוא עתיד לחוות באמצעות מעבר לשימוש בטכנולוגיה, והשיטה השנייה היא להמחיש בפניו את הסבל שנגרם לו באמצעות השימוש בטכנולוגיה הנוכחית. כך, למשל, מספר וויטאקר כי הדרך הטובה ביותר לצבור לקוחות חדשים לשירות הזמנת כרטיסים לרכבת היא באמצעות הצבת פרסום רלוונטי בסמוך לתורים לרכישת כרטיסים, כך שהעומדים בתור מבינים כי יש אלטרנטיבה מהירה ונוחה יותר.

לדבריו, גם כאשר הגופים המסחריים עצמם מבינים את הצורך בהאצת תהליך ההגירה לעבר תשלומים בנייד, הוא עדיין אורך זמן ממושך, ולראיה הציג את הניסיון להציע תשלומים בנייד לצורך רכישת כרטיסי רכבת בבריטניה, הצפויים להיות מושקים רק בתחילת 2010, כשנתיים לאחר שהוחלט לבצעם.

וויטאקר מזהיר את מפתחי הישומים לניידים באופן כללי לגבש אסטרטגיה המאפשרת מעבר חוצה פלטפורמות, כיוון שפיתוח למכשיר נחשק ומסוקר כאייפון עשוי להביא הצלחה בטווח המיידי, אולם כנגזר מהיקף השימוש הקטן בו בקרב כלל האוכלוסיה לא מהווה האייפון פלטפורמה ארוכת טווח, ויש להציע את השירותים גם לטלפונים פשוטים בהרבה המצויים בשימוש רוב האוכלוסיה.

תגיות