אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מסתמן: לופטהנזה תשנה מודל עסקי צילום: בלומברג

מסתמן: לופטהנזה תשנה מודל עסקי

התחרות עם חברות התעופה הזולות הכריעה את ענקית התעופה: תוריד מחירים ב־40%, תצופף מושבים ותדרוש תשלום נפרד עבור ארוחות

17.11.2009, 23:37 | ארז רומס

חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה הכריזה שהיא מצאה דרך לנצח בתחרות המרה שמציבות לה חברות התעופה הזולות: היא תחקה את המודל העסקי שלהן.

מנכ"ל לופטהנזה, כריסטוף פרנץ, פירט בראיונות שנתן לעיתונות הגרמנית את תוכניתו: הורדה של מחירי הטיסות בעד 40% תמורת הוספת מושבים, הצרת המרווח בין מושב למושב וכן שינוי של אופן השירות במטוסים, בעיקר בכל הנוגע למזון עבורו ידרשו הנוסעים לשלם בנפרד. לדברי פרנץ, כדי שלא להעיק מדי על הנוסעים, תקוזז הוספת המושבים עם הצרת העובי של משענות המושב, כך שהשינוי יהיה פחות מורגש. במידה וייצא השינוי אל הפועל, הוא יוגבל לטיסות פנים־אירופיות בלבד.

"אנחנו רואים בהורדת מחירי הטיסות את המפתח להרחבת נתח השוק שלנו", אמר פרנץ. לדבריו, "מחירי הטיסות הפנים־אירופיות שלנו פשוט גבוהים מדי, ונראה שלא נתנו מספיק קרדיט לכוחן העולה של חברות התעופה הזולות. איננו יכולים עוד להרשות לעצמנו לקזז את ההפסדים שלנו בקווים לא רווחיים עם אלה של הקווים הרווחיים".

לפי דיווח ב"פייננשל טיימס דויטשלנד", לופטהנזה נפגעה קשה מהמשבר הכלכלי שפגע בתעשיית התעופה האזרחית הבינלאומית. עיקר הפגיעה נרשמה במכירות של מושבי העסקים והמחלקה הראשונה בטיסות ארוכות הטווח שמפעילה החברה, בעת שהנוסעים עברו לחברות זולות יותר. כדי לנסות לחפות על ההפסדים, החלה לופטהנזה לקדם את הקווים בעלי התפוסה הגבוהה יותר, בראשם הקווים הפנים־אירופיים. לאחרונה היא אף ניהלה מגעים עם חברת התעופה הזולה ג'רמן ווינגס במטרה לכונן שיתוף פעולה בקווים אלה, וכן יצאה במבצע של כרטיסי טיסה ב־99 יורו. עם זאת, פרנץ נותר ספקן באשר לתליית יהבה של החברה בגישה זו: "עם כל הכבוד לשיתופי הפעולה עם חברות אחרות, הדרך היחידה שלנו להגדיל את רווחנו תהיה באמצעות התמקדות בקווים המקוריים שלנו ושיפור המודל העסקי שבו הם פועלים".

למרות התוכניות לשינוי, פרנץ נותר פסימי בנוגע לצפוי ללופטהנזה בשנה הקרובה: "2010 עתידה להיות קשה ומאתגרת עבורנו. יש באפשרותנו להוריד את מספר הכרטיסים הנמכרים ולצמצם טיסות, אך במודל הנוכחי לא נוכל להוריד את המחירים. למען האמת אינני מזהה באופק מגמת שיפור".

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
דיילת יקרה (מאד) מותר לי לגבות כסף על שוקו ולחמניה שאני מוכר לנוסע לידי
בעצם מכרתי כבר לכל השורה וגם לעשרת השורות מאחורי. אפילו במחלקת עסקים מכרתי, כאשר הם הגיעו לאחורי המטוס בעקבות הריחות העזים של הפאסוליה. מה את שואלת, מה תעשי עם הסחורה שלך? תמכרי אותה בטיסת ההמשך, לא? את לא יכולה לאסור עלי למכור מזון בטיסה, כי זה פגיעה לא מידתית בתחרות. ודרך אגב, אני לא זז בלי עורך דין, שגם לו מכרתי שוקו ולחמניה ב-$10. דרך אגב, זה שוקו ולחמניה שנשארו לי מצליחת הכינרת, זה של אלופים.
גזלן  |  21.11.09