החל ממרץ 2010: שיחות 1-800 בסלולר יהיו בחינם
עד כה הוענק השירות בחינם למצלצלים מטלפונים קוויים, ולקוחות סלולר רבים הופתעו לגלות כי הם משלמים על שירות ה"חינם"
החל מה-28 במרץ 2010 לא יחויבו המתקשרים לשירותי 1-800 ו-1-801 מהטלפונים הסלולריים בעלות השיחה – כך הודיע היום (ד') משרד התקשורת,
כיום מוצע השירות בחינם למטלפנים מטלפונים קוויים, ואילו המטלפנים מהטלפונים הסלולריים משלמים עבור זמן האוויר, למרות שמטרת שירותים אלה היא להעניקם חינם ללקוח הסופי. מצב זה גרם ללקוחות רבים המאמינים שהשירות מוצע ללא עלות לשלם עבורו בכל זאת, אם עשו בו שימוש באמצעות שיחה סלולרית.
את עלות השירות נוטל על עצמו העסק המעניק את השירות, וכל עוד ספק השיחות היחיד בתחום הקווי היה בזק, ניהלו העסקים התחשבנות מולה בלבד על תהליך התשלום. עם השנים החלו חברות נוספות כדוגמת הוט וסמייל להציע שירותי שיחות פנים ארציות, כך שתהליך הגבייה והתשלום מעסקים המעניקים שירותי מידע באמצעות מספרי 1-800 הוסדר בין המפעילים הקוויים לבין עצמם, ללא פיקוח והסדרה של משרד התקשורת.
בזק וחברות הסלולר לא הגיעו להסדרים דומים, ולכן נאלצו לקוחות הסלולר לשלם עבור הגישה למספרים אלו. בשנת 2002 נקבע כי העלות ללקוח הסלולר לשימוש בשירותים אלו לא תעלה על 22 אגורות לדקה (לא כולל מע"מ) ובזק תעביר לחברת הסלולר שממנה מתבצעת השיחה 22 אגורות נוספות.
לאחר כניסת התקנות לתוקף, ומכיוון שלקוח הסלולר לא ישלם דבר לספקית הסלולר, תשלם בזק לחברת הסלולר 31.3 אגורות (לא כולל מע"מ) ותגבה מהעסק המספק את שירות ה-1-800 31.3 אגורות בנוסף על התשלום המקורי שלו, על מנת לקזז את הפסדה.
7 תגובות לכתיבת תגובה