אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רכבי היוקרה: אל תצפו להנחות ענק

רכבי היוקרה: אל תצפו להנחות ענק

האם יורידו היבואנים את מחירי רכבי היוקרה כתוצאה מהפחתת מס הקנייה? בדיקה שערך "כלכליסט" מעלה אפשרות לפיה היבואנים יהיו המרוויחים העיקריים מהחקיקה

25.11.2009, 21:41 | תומר הדר

טרם יבשה הדיו על תקנות המיסוי הירוק, במסגרתן הורד מס הקנייה מ-90% ל-83%, אך יבואני רכבי היוקרה חייבים להגיב במהירות להורדת מסי הקנייה, לפני שהציבור יגיע לאולמות התצוגה וידרוש את ההנחות המגיעות לו מתוקף יישומה של הפחתת המס.

יצוין שעיקר ההפחתות יתבטאו רק בסגמנט רכבי היוקרה, וזאת מכיוון שבמכוניות משפחתיות הורדת מס הקנייה אינה משמעותית ומתבטאת באלפי שקלים בודדים.

מבדיקה שערך "כלכליסט" בקרב יבואני רכבי היוקרה, עולה שרובם לא מתכוונים להוריד כבר מחר (ה') את מחירי הרכב. הסיבה העיקרית לכך היא ניסיון להפנים את גובהו החדש של מס הקנייה, הנמוך יותר מהתחזיות הראשונות, לפיהן היה אמור לעמוד על 85%.

היבואנית היחידה שעתידה לפרסם מחר מחירון חדש לרכבי יוקרה היא צ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי. רוב יבואני רכבי היוקרה האחרים ינסו לדחות את פרסום המחירון, במקרים מסוימים לתחילת החודש הבא.

מרצדס. הנחה משמעותית? מרצדס. הנחה משמעותית? מרצדס. הנחה משמעותית?

מדוע יבואני רכב מסוימים בוחרים שלא להוריד את המחיר כבר מחר? הסיבה היא מידת המורכבות הכרוכה בהוזלת רכבי יוקרה. מדובר בשלל שיקולים בהם צריך היבואן להתחשב, כגון מיצובו של המותג ביחס למתחרים וכמובן פגיעה בלקוחות ותיקים: יבואנים שמסרו לאחרונה כמויות גדולות של מכוניות וכעת יצטרכו להוריד את מחירן של מכוניות חדשות, יפגעו במחירי המחירון של לקוחות שרכשו את אותה מכונית לפני מספר שבועות.

בנוסף לכך ייתכן כי בימים הקרובים הציפיות של הלקוחות להנחות על מכוניות היוקרה הנרכשות בחו"ל יתבדו. הסיבה לכך היא מצב אפשרי בו היבואנים יכניסו לכיסם חלק מההפרש בין מס הקנייה הישן והחדש. וכך, עלויות שמדינת ישראל הורידה כדי להפוך את המכוניות נגישות יותר לצרכנים, יגיעו לבסוף לכיסם של היבואנים.

כפי שפורסם ב"כלכליסט" זהו לא המקרה הראשון בו יבואני רכב יבחרו להכניס לכיסם את הפרשי המס. מסמך של האוצר חשף כי היבואנים עדיין לא הפחיתו מחירי מכוניות בעקבות המיסוי הירוק, למרות שעברו 3 חודשים מאז נכנס לתוקף.

ייתכן בהחלט מצב בו בימים הקרובים רוכשי מכוניות יוקרה בשווי של חצי מיליון שקל יופתעו לגלות כי ההנחה שיקבלו במידה וימתינו לפרסום המחירון החדש תסתכם בכעשרת אלפים שקל לכל היותר.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
הון שלטון ורגולציה הון שלטון ורגולציה הון שלטון ורגולציה
לחזור שוב למי שעדיין לא הבין? כדי לפתור פעם אחת ולתמיד את הקשר הגורדי הזה שגורם למשפחה ישראלית ממוצעת לקחת חצי משכנתא כדי לקנות מכונית משפחתית ממוצעת צריך לעשות 3 דברים: 1. להוריד משמעותית עד כדי ביטול את המס על רכבים חדשים ולהעלות את המס על שימוש (מיסי דלק, מיסי נסועה וכו'). 2. כפי שכתבו מגיבים - להפריד את רכיב המס מהעסקה - כמו שקונים דירה אז משלמים בנפרד מס רכישה ישירות למדינה ולא דרך הקבלן - כך גם צריך להיות במכוניות. 3. והכי חשוב (חזון אחרית הימים) - לפתוח את שוק הרכב ליבוא מקביל ויבוא אישי. תראו מה זה עשה למחירי מכשירי חשמל במדינה, אין סיבה שזה לא יעשה אותו הדבר למחירי המכוניות. ברגע שנוכל לבחור לקנות את אותה המכונית בדיוק מיבואן א' או לחילופין מיבואן ב' - המחירים ירדו והשירות ישתפר.
משה פ.  |  26.11.09
8.
מתחשבים באלו שקנו כבר רכב
תסתכלו בראיה רחבה. מה עם מישהו שקנה רכב ב 200,000 ש"ח ואחרי חודש הורידו את המחיר של הרכב ל 160,000 ש"ח. מה החברה אמורה לעשות? לגרום לו להפסד של 40,000 ש"ח במחירון על הבדל של חודש בגלל שהמדינה לא מנהלת מדיניות עוקבת. שאף אחת מהסוכנויות לא תוריד מחירים בשביל שרוב המדינה לא תיפגע!
ככה צריך  |  26.11.09
לכל התגובות