רכבי היוקרה: אל תצפו להנחות ענק
האם יורידו היבואנים את מחירי רכבי היוקרה כתוצאה מהפחתת מס הקנייה? בדיקה שערך "כלכליסט" מעלה אפשרות לפיה היבואנים יהיו המרוויחים העיקריים מהחקיקה
טרם יבשה הדיו על תקנות המיסוי הירוק, במסגרתן הורד מס הקנייה מ-90% ל-83%, אך יבואני רכבי היוקרה חייבים להגיב במהירות להורדת מסי הקנייה, לפני שהציבור יגיע לאולמות התצוגה וידרוש את ההנחות המגיעות לו מתוקף יישומה של הפחתת המס.
יצוין שעיקר ההפחתות יתבטאו רק בסגמנט רכבי היוקרה, וזאת מכיוון שבמכוניות משפחתיות הורדת מס הקנייה אינה משמעותית ומתבטאת באלפי שקלים בודדים.
מבדיקה שערך "כלכליסט" בקרב יבואני רכבי היוקרה, עולה שרובם לא מתכוונים להוריד כבר מחר (ה') את מחירי הרכב. הסיבה העיקרית לכך היא ניסיון להפנים את גובהו החדש של מס הקנייה, הנמוך יותר מהתחזיות הראשונות, לפיהן היה אמור לעמוד על 85%.
היבואנית היחידה שעתידה לפרסם מחר מחירון חדש לרכבי יוקרה היא צ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי. רוב יבואני רכבי היוקרה האחרים ינסו לדחות את פרסום המחירון, במקרים מסוימים לתחילת החודש הבא.
מדוע יבואני רכב מסוימים בוחרים שלא להוריד את המחיר כבר מחר? הסיבה היא מידת המורכבות הכרוכה בהוזלת רכבי יוקרה. מדובר בשלל שיקולים בהם צריך היבואן להתחשב, כגון מיצובו של המותג ביחס למתחרים וכמובן פגיעה בלקוחות ותיקים: יבואנים שמסרו לאחרונה כמויות גדולות של מכוניות וכעת יצטרכו להוריד את מחירן של מכוניות חדשות, יפגעו במחירי המחירון של לקוחות שרכשו את אותה מכונית לפני מספר שבועות.
בנוסף לכך ייתכן כי בימים הקרובים הציפיות של הלקוחות להנחות על מכוניות היוקרה הנרכשות בחו"ל יתבדו. הסיבה לכך היא מצב אפשרי בו היבואנים יכניסו לכיסם חלק מההפרש בין מס הקנייה הישן והחדש. וכך, עלויות שמדינת ישראל הורידה כדי להפוך את המכוניות נגישות יותר לצרכנים, יגיעו לבסוף לכיסם של היבואנים.
כפי שפורסם ב"כלכליסט" זהו לא המקרה הראשון בו יבואני רכב יבחרו להכניס לכיסם את הפרשי המס. מסמך של האוצר חשף כי היבואנים עדיין לא הפחיתו מחירי מכוניות בעקבות המיסוי הירוק, למרות שעברו 3 חודשים מאז נכנס לתוקף.
ייתכן בהחלט מצב בו בימים הקרובים רוכשי מכוניות יוקרה בשווי של חצי מיליון שקל יופתעו לגלות כי ההנחה שיקבלו במידה וימתינו לפרסום המחירון החדש תסתכם בכעשרת אלפים שקל לכל היותר.
12 תגובות לכתיבת תגובה