אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ג'יפון מזדקן: אין חדשות בדייהטסו טריוס המחודש

ג'יפון מזדקן: אין חדשות בדייהטסו טריוס המחודש

טריוס, ג'יפון האמהות של דייהטסו, משווק כמי שעבר מתיחת פנים יסודית. האמת צנועה הרבה יותר

30.11.2009, 09:47 | שרון ביידר

בסוף שבוע גשום במיוחד לקחנו ליומיים את דייהטסו טריוס החדש. כמו לגבי כל מוצר מחודש, היינו חשדנים: מה כאן חדש בעצם? התשובה: עדכון של תא הנוסעים ותוספת של מערכת לבלימת הרכב בזמן ירידה במדרון תלול.

הטריוס נמנה עם רכבי הכביש־שטח הזולים ביותר בישראל (הסוזוקי ג'ימני אמנם זול ממנו, אבל לג'ימני אין חמש דלתות). למחיר הנוח הזה יש סיבה פרוזאית: הטריוס אינו ג'יפ אמיתי, עם שלדת סולם והילוך כוח, אלא ג'יפון "מרוכך" שנועד לנסוע בשטח קל. בדייהטסו מגלים בלחישה ש־90% מן הלקוחות של הטריוס הן נשים.

כיף בשטח, פחות בכביש

אחרי יומיים עם הטריוס מתבררות הסיבות לפופולריות המרשימה שלו: למרות הממדים החיצוניים הזערוריים, הוא הצליח לבלוע בלי בעיות שני ילדים קטנים, כיסאות תינוק ועגלה. וכשעומדים בפקקים, תמיד נחמד לדעת שאתה מורם מעם, לפחות טיפונת, בזכות גובהו של הטריוס.

אבל הגובה, המשקל הנוסף של מערכת ההנעה הכפולה והמתלים הקשוחים שמיועדים לנסיעת שטח משפיעים על ההתנהגות: בנסיעה בין־עירונית הטריוס הגדול והכבד, שמצויד במנוע בנפח של 1.5 ליטרים בלבד, התגלה כקופצני למדי ואטי בעקיפות, והמרכב הגבוה שהיה כיף בפקק, מתגלה כמקור לרעשי רוח בעת הנסיעה.

דייהטסו טריוס דייהטסו טריוס דייהטסו טריוס

בדייהטסו טוענים שחלל תא הנוסעים עודכן, אך בפועל קשה להבחין בעדכון. הטריוס מרגיש קצת ספרטני, והפלסטיק הזול נותן תחושה של חוסר השקעה. אם בדייהטסו רצו לשדר לרוכשים אווירת שטח קשוחה, הם בהחלט הצליחו. הטריוס חסר מרכיבים בסיסיים כמו בקרת אקלים, מערכת שמע מקורית מהיצרן ושליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה. החיסרון המשמעותי ביותר הוא זה של מד טמפרטורה לנוזל הקירור של המנוע: רוכשי טריוס רבים בוחרים לשסות את מכוניתם בדיונות ושבילים - ובסביבה שכזאת, שמעיקה על מכלולי הרכב, מד טמפרטורה הוא פריט חיוני.

בירידה לשטח מתברר במהירות כי התכונות שהפכו את הטריוס למעט מעיק בכביש המהיר, הופכות אותו לרכב שטח משובח למשפחות צעירות. שבילים קלים בדרך לפיקניק של שבת? אין בעיה. הרמת נחשול של מים בשלולית חורפית, על רקע צהלות שמחה מן המושב האחורי? קיבלתם. טיפוס בשביל משובש לראש גבעה פרחונית? בכיף. הטריוס מבצע את כל אלו בשמחה אמיתית. חבל רק שבירידות התלולות באמת, כפתור הירידה במדרון - שנלחץ פעם אחר פעם - לא מצליח באמת לבלום את המאסה של רכב השטח המגודל.

תדע כל אם עברייה

מחירו של דייהטסו טריוס עומד על 140 אלף שקל, שמציבים אותו כאופציה ראויה להובלת ילדים לבתי ספר ולגנים, כשבסופי השבוע הוא יכול לקחת את המשפחה כולה לשבילים לא מאתגרים מדי.

בסך הכל, הטריוס הוא רכישה כדאית המספקת מעט שטח, שימושיות עם ילדים ומרווח מפתיע בתא הנוסעים. יכולות הכביש שלו לא מלהיבות, אבל האמת היא שרוב האמהות אינן מחפשות אותן. עם תג מחיר נמוך, הכלי ימשיך להיות פופולרי - אבל בדייהטסו צריכים להפנים שמתיחת פנים צנועה היא רק מתיחת פנים, ולא הצערת פלא. את זה כל אמא יודעת.

דייהטסו טריוס

מנוע: בנזין, נפח 1,495 סמ"ק, הספק מרבי 104 כ"ס, מומנט מרבי 14.3 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 190 קמ"ש, זינוק מ־0 ל־100 קמ"ש ב־13.8 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן 12.3 ק"מ/ליטר. במבחן: 10 ק"מ/ליטר

בטיחות: 4 כריות אוויר, ABS, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

ציון ירוק: 186, קבוצת זיהום 8

מחיר: 140 אלף שקל

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
מתי אנשים יבינו ש4X4 זה לא תחליף לרכב, והטריוס בעיקר זה עגלה עצובה על הכביש
אתם יורדים לשטח? תקנו איזה סיקס משומש שיהיה למטרה הזו. לכביש תקנו מכונית, לא שעטנז. תנסו פעם לעקוף עם טריוס, או להאיץ בעלייה. אפילו פוקוס 1,600 נראה פתאום כמו מטוס על יד העגלה הזחלנית הזותי. לא זז, לא יציב בסיבובים, ואפילו אין לו פוזה. 140 אלף? מי כאן המשוגע?
חנן מרגז , תל אביב  |  01.12.09
לכל התגובות